Ulaşılamayan Mükellef

Day-Dream

Tanınmış Üye
Üyelik
16 Ağu 2012
Mesajlar
1,543
Konum
İstanbul
Arkadaşlar merhaba
Yabancı bir adama 2014 de firma kurduk. bir sene düzenli ödeme yaptı, evrak gönderdi. 2 Senedir kayıp. Ben şimdi bu firmadan nasıl kurtulabilirim ?
Adresinde kimse yok. Zaten işyeri sahibi çoktan başkasına vermiş.

Şimdi bu firmanın beyannamelerini vereyim mi ? Vergi borçları da var. Ticaret odasında tasfiyeye nasıl sokarım ? Vergi dairesine ulaşılamamaktadır diye dilekçe mi vereyim ? Şimdi defter tasdik zamanı geliyor, cebimden defterini de yaptırmak istemiyorum

Teşekkür ederim
Saygılarımla
 
Üyelik
2 Eyl 2009
Mesajlar
482
Konum
TR
defterlerinin vergi dairesine teslimiyle ilgili bir süreç olduğunu biliyorum yalnız hiç uygulamadım.Başka üstadların söyleyeceği vardır.

Kolay Gelsin...
 

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
8,294
Konum
İstanbul
Bende şahsen yapmadım ama şöyle bir uygulama yapıldığını biliyorum.
İlgili daireye dilekçe yazıyorsunuz,durumu izah ediyorsunuz ve artık meslek mensubu olarak firmanın beyanlarını vermeyeceğinizi bildiriyorsunuz.
Vergi dairesi işyeri tesbiti yapıp,firmayı re'sen kapatıyor.
Bu şekilde birkaç dairenin kapanış yaptığını biliyorum.
 
Üyelik
11 Haz 2008
Mesajlar
111
Konum
İSTANBUL
Bende şahsen yapmadım ama şöyle bir uygulama yapıldığını biliyorum.
İlgili daireye dilekçe yazıyorsunuz,durumu izah ediyorsunuz ve artık meslek mensubu olarak firmanın beyanlarını vermeyeceğinizi bildiriyorsunuz.
Vergi dairesi işyeri tesbiti yapıp,firmayı re'sen kapatıyor.
Bu şekilde birkaç dairenin kapanış yaptığını biliyorum.

geçen sene 3 defteri bu şekilde yaptım dilekçeyle hala faal görünüyorlar :))
 

merkür2

Tanınmış Üye
Üyelik
27 Tem 2012
Mesajlar
5,234
Konum
Manisa
Mükellef kendini düşünmüyor ise ben niye onu düşünüp kapanış vs ile uğraşayım! Yeni yıla sözleşme yapamayacağınız için yeni yıla hiçbir şey yapmayabilirsiniz. Aslında 2016 yılı için yapsa idiniz 2016 yılını da üzerinizden atmış olurdunuz. Eski yıllar için de ya df/belgeleri saklar zaman aşımı sonrası çöpe atarsınız yada vd teslim prosedürünü uygularsınız.
 

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
8,294
Konum
İstanbul
Aslında bahsettiğim yöntemi yapmak tek başına yeterli de değildir.
Normal şartlarda noterden hadi bu olmadı diyelim iadeli taahhütlü olarak kayıtlı adresine konu ihtarname ile bildirilir.Malum tescilli adres kayıtlı adrestir.
Bu ihtar yapılır,ondan sonra ne yapılacaksa yapılır.Yani sadece vergi dairesine bildirmekle (bence) görevimizi yapmış olmuyoruz.Yarın bize hesap sorduklarında haklılığımızı ispatlayacak durumda olmalıyız...
 
Üst