Merhabalar,
Bizim A ve B olarak 2 şirketimiz mevcut. A şirketi ürettiği ürünün büyük bir kısmını B şirketine satıyor. B şirketide ürünü piyasada müşterilere satıyor. Ancak A şirketinin tek müşterisi B değil. Ürününü aynı zamanda piyasada da satıyor.
Bir tedarikçimiz bizim A ve B şirketimize her ay birer fatura kesiyordu. Ancak bu ay alınan karar sonrasında, tedarikçimiz bundan sonra sadece bizim B şirketine tek fatura kesecek. Böyle Bizim B şirketine gelecek faturanın içinde A şirketine ait giderde olacak. Ve A şirketine ait olan bu gideri B şirketi ay sonunda A şirketine fatura edecek.
bu durumda tedarikçimden gelen faturanın muhasebe kaydında A şirketine ait olan gideri gider hesabına mı yoksa geçici hesaba mı yazmalıyım. Bu faturanın muhasebe kaydı nasıl olmalıdır. Ay sonunda B şirketinden A şirketine fatura çıkardığımda bu işlemin muhasebe kaydını nasıl yapmalıyım.
Şimdiden tüm üstadlarıma yardımları ve destekleri için teşekkürler ederim
Bizim A ve B olarak 2 şirketimiz mevcut. A şirketi ürettiği ürünün büyük bir kısmını B şirketine satıyor. B şirketide ürünü piyasada müşterilere satıyor. Ancak A şirketinin tek müşterisi B değil. Ürününü aynı zamanda piyasada da satıyor.
Bir tedarikçimiz bizim A ve B şirketimize her ay birer fatura kesiyordu. Ancak bu ay alınan karar sonrasında, tedarikçimiz bundan sonra sadece bizim B şirketine tek fatura kesecek. Böyle Bizim B şirketine gelecek faturanın içinde A şirketine ait giderde olacak. Ve A şirketine ait olan bu gideri B şirketi ay sonunda A şirketine fatura edecek.
bu durumda tedarikçimden gelen faturanın muhasebe kaydında A şirketine ait olan gideri gider hesabına mı yoksa geçici hesaba mı yazmalıyım. Bu faturanın muhasebe kaydı nasıl olmalıdır. Ay sonunda B şirketinden A şirketine fatura çıkardığımda bu işlemin muhasebe kaydını nasıl yapmalıyım.
Şimdiden tüm üstadlarıma yardımları ve destekleri için teşekkürler ederim