Yazar Kasa Levhası

FATİH PESEN

Katkı Sunan Üye
Üyelik
5 Ağu 2005
Mesajlar
809
Konum
İst
25.12.2015 tarihinden itibaren yazar kasa levhası vermiyormu artık vergi daireleri ? Uygulama yapan varmı bu konuda ?
 
Yeni tebliğ ile vd alma kalktı ama servis verecek mi? Asma mecburiyeti de kalktı mı belli değil!
 
Tebliğde,servis aktivasyon işlemini yapacaktır,diyor.Karşılığında bir belge verecek mi? Bu konuda bir açıklama yok...
 
Bugun vergi dairesi müdür yardimcisi ve sefle görüştüm, yeni tebliğe göre artik vermiyoruz dediler
 
arkadaşlar dün YENİ NESİL POS cihazı alıp servisten kayıt ettirdik. Kağıthane v.d. ne Levha için gittiğimde artık onuda vermiyoruz dediler. Ama servisin de levha verme konusunda bilgisi yok. Şuan için bilen yok..
 
Merhaba,
28.12.2015 tarihinde Anadolu Kurumlar VD.'nden 10 adet kasa için kullanma levhası aldık.
 
merhaba
Anadolu Kurumlar V.dairesi Türkiye sınırları için değil mi acaba....veya başka bir maliye bakanlığına mı bağlı..:)....ayın 25 i itibarı ile çıkan 465 nolu tebliğ gereği vergi daireleri izin yazısı ve ökc levhası vermeme konusunda ısrarcı davranıyor..t.üm işlemlerimiz satıcı bayi ve servis tarafından yapıldı...levha yerine de satıcı bayi kendi sistemlerine ökc nin bilgilerini girip kayıt yaptı.
 
Yoklama memurları e-yoklama için artık elektronik cihazlarla işlem yaptıklarından sanırım denetim yapacaklarında da ellerindeki cihaz ile denetim yaptıkları işyerinin ökc tescili var mı yok mu/o adreste kullanılmak üzere mi alınmış bilgilerini sorgulayacaklar.
 
VUK 465 SAYILI GENEL TEBLİĞİ
Yürürlükten Kaldırılan Hükümler
MADDE 13 – Bu Tebliğ ile elektronik ortama alınan; 3100 sayılı Kanuna tabi mükelleflerin daha önce vergi dairesine gitmek suretiyle gerçekleştirdikleri, ÖKC kullanmakla yükümlü olduklarına dair izin yazısı alma, alınan cihazı vergi dairesine kayıt ettirme, ÖKC levhası alma, kullanılan cihazın bir başkasına devri veya hurdaya ayrılması gibi nedenlerle kaydını sildirme, ÖKC satışı yapan kişi veya kuruluşların satış bilgilerini alıcının (müşterinin) kayıtlı olduğu vergi dairesine ve ilgili üretici veya ithalatçı kuruluşa gönderme, imalatçı, ithalatçı ve satıcı firmaların satılan cihazları Bakanlığımıza bildirme işlemleri ile 3100 sayılı Katma Değer Vergisi Mükelleflerinin Ödeme Kaydedici Cihazları Kullanmaları Mecburiyeti Hakkında Kanun ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu uyarınca çıkarılan Genel Tebliğler ile diğer ikincil mevzuatın bu Genel Tebliğde yer alan düzenlemelere aykırı olan hükümleri uygulamadan kaldırılmıştır.
 
Orada vd gidip ökc levhası alma kaldırıldı demekte. Ancak 3 sıra nolu tebliğ son paragrafında "... cihazın üzerine ve müşterilerin devamlı surette görebileceği bir yere asacaklardır. Üzerinde levhası bulunmayan ve daha önceki Tebliğlerde de açıklandığı üzere verdikleri satış fişlerinde, "satış fişini veren kişi ve kuruluşla ilgili bilgiler, satılan malların cinsi, müteselsil fiş numarası, işlem tarihi ve sonunda cihazın onaylandığını gösterir mali sembol ve cihaz sicil numarasına ait bilgilerin yer almadığı" cihazlar kullanılmak suretiyle verilen fişler Vergi Usul Kanununa göre düzenlenmiş ve ücretlere vergi iadesi uygulamasında geçerli bir belge olarak kabul edilmeyecektir." yazmaktadır.
 

Benzer konular

Üst