Merhaba Değerli Meslektaşlarım,
Forumda araştırma yaptım ancak yeterli bilgiye ulaşamadım.
Otobüs işletmesi faaliyetinde bulunan birinci sınıf mükelleflerde, bazen yedek parça adı altında demirbaş haddinin üzerinde gider faturaları geliyor. Bu yedek parçalar taşıtın normal bakımı onarımında kullanılıyor, yani taşıta yeni motor takılması gibi taşıtın kapasitesini arttırıcı türden harcamalar değil. Böyle harcamalarda 256 Diğer Maddi Duran Varlıklar hesabını kullanmak mı, 254 Taşıtlar Hesabını kullanarak taşıtın maliyetine kaydetmek mi ya da 740 Hizmet Üretim Giderlerinde takip etmek mi doğrudur?
Bildiğim kadarıyla duran varlığın kapasitesinde devamlı nitelikte kapasite arttırımı sağlayan yedek parça harcamaları duran varlığın maliyetine kaydediliyor. Ancak burda böyle bir durum sözkonusu değil.
256 Diğer Maddi Duran Varlıklarda takip edilecekse ve biz de taşıtı sattığımızda bu duran varlık hesabını nasıl kapatacağız?
740 Hizmet Üreti Giderlerine kaydetsek demirbaş haddinin üzerinde olduğundan sakıncası olur mu?
İyi çalışmalar.
Forumda araştırma yaptım ancak yeterli bilgiye ulaşamadım.
Otobüs işletmesi faaliyetinde bulunan birinci sınıf mükelleflerde, bazen yedek parça adı altında demirbaş haddinin üzerinde gider faturaları geliyor. Bu yedek parçalar taşıtın normal bakımı onarımında kullanılıyor, yani taşıta yeni motor takılması gibi taşıtın kapasitesini arttırıcı türden harcamalar değil. Böyle harcamalarda 256 Diğer Maddi Duran Varlıklar hesabını kullanmak mı, 254 Taşıtlar Hesabını kullanarak taşıtın maliyetine kaydetmek mi ya da 740 Hizmet Üretim Giderlerinde takip etmek mi doğrudur?
Bildiğim kadarıyla duran varlığın kapasitesinde devamlı nitelikte kapasite arttırımı sağlayan yedek parça harcamaları duran varlığın maliyetine kaydediliyor. Ancak burda böyle bir durum sözkonusu değil.
256 Diğer Maddi Duran Varlıklarda takip edilecekse ve biz de taşıtı sattığımızda bu duran varlık hesabını nasıl kapatacağız?
740 Hizmet Üreti Giderlerine kaydetsek demirbaş haddinin üzerinde olduğundan sakıncası olur mu?
İyi çalışmalar.