Yeminli mali müşavirlerin sayıları piyasanın ihtiyaçlarının üzerindedir. Öncelikle piyasaya yeni yeminli mali müşavir girişi sınırlandırılmalıdır. En büyük kaynak sınav olduğu için TÜRMOB tarafından yapılan sınavların Maliye Bakanlığı'na devri gerekir.
YMM'lik sınavının TÜRMOB tarafından gerçekleştirilmesi son derece saçmadır. Zira, yeminli mali müşavirler büyük oranda Maliye Bakanlığı'na hizmet veren, onun adına hareket eden ve Maliye Bakanlığı tarafından verilen yetkilerle faaliyette bulunan meslek mensuplarıdır.
Yaptıkları iş doğrudan vergiyle ilgilidir ve yarı-resmi şekilde çalışırlar. Verginin uygulamasından sorumlu kuruluş Maliye Bakanlığı olduğuna göre yeminli mali müşavirlerin sınavlarının bu Bakanlık tarafından yerine getirilmesi eşyanın tabiatına uygundur.
Sınavların TÜRMOB'dan alınması için çok önemli bir gerekçe daha vardır.
TÜRMOB yönetimi serbest muhasebeci ve serbest muhasebeci mali müşavirlerin oylarıyla belirlenir. Diğerlerine nazaran sayıları daha az olduğu için yeminli mali müşavirlerin ağırlıkları söz konusu değildir. Serbest muhasebeci mali müşavirlerin büyük çoğunluğunun hedefi, doğal olarak, yeminli mali müşavir olabilmektir.
TÜRMOB'un yönetimine adaylığını koyanların, mali müşavirlerin yeminli mali müşavir olabilmelerini kolaylaştırmak için taahhütte bulunmaları gerekir. Kısacası, yeminli mali müşavirlik sınavının çıtasını düşüreceklerdir. Esasında bugün yapılan budur. Aksi halde mali müşavirlerden oy alamazlar ve seçilemezler.
Bu çelişki mutlaka giderilmelidir. Birileri, sınav komisyonunda Maliye Bakanlığı ve üniversitelerin de temsilcilerinin bulunduğunu belirterek yukarıdaki değerlendirmenin gerçeği yansıtmadığını ileri sürebilir. Üniversite temsilcilerinin TÜRMOB tarafından etkilendiği, sınav organizasyonun tamamen TÜRMOB tarafından realize edildiği ve sınavlara fiilen TÜRMOB'un ağırlığını koyduğu gözönünde bulundurulursa iddiamızın haklılığı ortaya çıkar.
Sayının azaltılması, kalitenin yükseltilmesi için sınavdan muafiyet uygulamasının yürürlükten kaldırılması ve Maliye Bakanlığı merkez denetim elemanları dahil tüm adayların sınava tâbi tutulması gerekir. Sınavın tamamen Maliye Bakanlığı tarafından düzenlenmesi şartıyla tabii.
İkinci adım çürüklerin temizlenmesidir. Aksi halde kötü yeminli mali müşavir iyi yeminli mali müşaviri kovar.
Bu düzenlemeler için 3568 sayılı Kanun'da değişikliğe ihtiyaç var.
Sayın Bakan, cesur kararlar alabilir ve belirtilen şekilde kanun değişikliğini geçekleştirebilirseniz bu memlekete çok büyük hizmet etmiş olursunuz. Aksi halde hayali ihracat operasyonları polisin her yıl yaptığı olağan işler arasına girer 16.08.2000 N.C
YMM'lik sınavının TÜRMOB tarafından gerçekleştirilmesi son derece saçmadır. Zira, yeminli mali müşavirler büyük oranda Maliye Bakanlığı'na hizmet veren, onun adına hareket eden ve Maliye Bakanlığı tarafından verilen yetkilerle faaliyette bulunan meslek mensuplarıdır.
Yaptıkları iş doğrudan vergiyle ilgilidir ve yarı-resmi şekilde çalışırlar. Verginin uygulamasından sorumlu kuruluş Maliye Bakanlığı olduğuna göre yeminli mali müşavirlerin sınavlarının bu Bakanlık tarafından yerine getirilmesi eşyanın tabiatına uygundur.
Sınavların TÜRMOB'dan alınması için çok önemli bir gerekçe daha vardır.
TÜRMOB yönetimi serbest muhasebeci ve serbest muhasebeci mali müşavirlerin oylarıyla belirlenir. Diğerlerine nazaran sayıları daha az olduğu için yeminli mali müşavirlerin ağırlıkları söz konusu değildir. Serbest muhasebeci mali müşavirlerin büyük çoğunluğunun hedefi, doğal olarak, yeminli mali müşavir olabilmektir.
TÜRMOB'un yönetimine adaylığını koyanların, mali müşavirlerin yeminli mali müşavir olabilmelerini kolaylaştırmak için taahhütte bulunmaları gerekir. Kısacası, yeminli mali müşavirlik sınavının çıtasını düşüreceklerdir. Esasında bugün yapılan budur. Aksi halde mali müşavirlerden oy alamazlar ve seçilemezler.
Bu çelişki mutlaka giderilmelidir. Birileri, sınav komisyonunda Maliye Bakanlığı ve üniversitelerin de temsilcilerinin bulunduğunu belirterek yukarıdaki değerlendirmenin gerçeği yansıtmadığını ileri sürebilir. Üniversite temsilcilerinin TÜRMOB tarafından etkilendiği, sınav organizasyonun tamamen TÜRMOB tarafından realize edildiği ve sınavlara fiilen TÜRMOB'un ağırlığını koyduğu gözönünde bulundurulursa iddiamızın haklılığı ortaya çıkar.
Sayının azaltılması, kalitenin yükseltilmesi için sınavdan muafiyet uygulamasının yürürlükten kaldırılması ve Maliye Bakanlığı merkez denetim elemanları dahil tüm adayların sınava tâbi tutulması gerekir. Sınavın tamamen Maliye Bakanlığı tarafından düzenlenmesi şartıyla tabii.
İkinci adım çürüklerin temizlenmesidir. Aksi halde kötü yeminli mali müşavir iyi yeminli mali müşaviri kovar.
Bu düzenlemeler için 3568 sayılı Kanun'da değişikliğe ihtiyaç var.
Sayın Bakan, cesur kararlar alabilir ve belirtilen şekilde kanun değişikliğini geçekleştirebilirseniz bu memlekete çok büyük hizmet etmiş olursunuz. Aksi halde hayali ihracat operasyonları polisin her yıl yaptığı olağan işler arasına girer 16.08.2000 N.C