Yeni Büro Açan Arkadaşların Tavsiyeleri

Üyelik
1 Nis 2007
Mesajlar
97
Yeni büro açan arkadaşlara öncelikle Başarılar Tebrikler inşallah herşey gönüllerince olur.. Büro açacak arkadaşlara tavsiyeleri nelerdir masrafları nelerdir.. Bu konuda yardımcı olabilirmisiniz..
 
Ynt: Yeni Büro Açan Arkadaşların Tavsiyeleri

odaya ve türmob a yatırdığım toplam yaklaşık 2500 ytl.Tabi bunun yanında notere falan da harcayacağın küçük miktarlar var.bu rakam bürona yapacağın masrafların dışında.Benim herşey yaklaşık 7000falan buldu.Bunun dışında daha çok yeni olduğumdan herhangi bir tavsiyem olamaz....
 
Ynt: Yeni Büro Açan Arkadaşların Tavsiyeleri

balance arkadaşım teşekkür ederim inşallah kazanırsın..Bende inşallah açmayı düşünüyorum
 
Ynt: Yeni Büro Açan Arkadaşların Tavsiyeleri

Merhabalar
ben de ruhsat paramı ödedim daha sonra kendime uygun bir büro buldum şuan büro düzeni ile ilgileniyorum.Bence yeni büro açılışında ilk olarak kendimize güven ve inanç geliyor.Daha sonra uygun fiyatta çok da büyük olmayan bir büro ile işe başlayabilirsiniz gerçi ben de şuan döşemekle meşgulum ama piyasa da o kadar çok çeşit var ki her bütçeye uygun şeyler bulmak mümkün.Büronun sabit masrafları (kira elektrik vs) dışında yapılacak masrafları gözden çıkarmamız gerekiyor size bol şans diliyorum hepimiz için bu yeni başlangıçların iyi olması dileği ile...

D.ALP
 
Ynt: Yeni Büro Açan Arkadaşların Tavsiyeleri

peki arkadaşlar buroyu açtık diyelim. bi şekilde açılır zaten. önemli olan soru şu. piyasadaki durum nedir? müşteri potansiyeli nedir?
 
Ynt: Yeni Büro Açan Arkadaşların Tavsiyeleri

Piyasanın durumu hakkında sanırım yorum yapabilmemiz için henüz erken.Ama şunu diyebilirim ki açtığınız gibi harikalar beklemeyin.Zamana ihtiyacımız var .Bu zamanı kendinize verebilecek maddi güce ve sabra sahipseniz bu işe giriniz.Tabi sizi bekleyen kurulu bir düzen varsa o ayrı mesele :)
 
Ynt: Yeni Büro Açan Arkadaşların Tavsiyeleri

smmmusavir ' Alıntı:
peki arkadaşlar buroyu açtık diyelim. bi şekilde açılır zaten. önemli olan soru şu. piyasadaki durum nedir? müşteri potansiyeli nedir?

Zaten önemli olanda piyasada yapabileceğin müşteri potansiyeli , yoksa dayanamassın 1 yıla kalmaz hiç bişey kazanamadan hatta cepten bile içeri girip büroyu kapatanları tanıyorum...

Benim fikrim özellikle İstanbul ( bölge, bölge ücretler değişiyor, mesela beyoğlundaki bir işletme defteri ile tuzla daki bir işletme defteri arasında %200 fark olabiliyor ) içinde iseniz öncelikle kendinize olan güven inançı kaybetmeyeceksiniz, sosyal olacaksınız, kolay kolay kimseye darılmayıp özellikle mükellefle tartışılan konularda hep alttan alacaksınız ( her zaman kontrol sizde olsun, ipin ucunu kaçırmayın. )

İstanbul Avrupa yakasında özellikle tek başına büro açmak zor gibi kafa dengi güvenebileceğiniz hırslı ve çalışkan arkadaşlarla ortak büro kurmak en iyisi özellikle çıkn TTK ve SPK Lisanslama sınavlarınıda verirseniz İleride çok iyi bir Denetim ve Müşavir LTD veya AŞ kurabilirsiniz...

Gelelim kazanç konusuna İstanbul için 40 YTL alınan bölgelerden tutunda 1 eczaneden 300 YTL alanlarda var... Yukarıda dediğim gibi İstanbul bölge bölge fiyatları müthiş oynuyor... Ama benim düşüncem idealist genç müşavirlerin İşletme hesabından çok Bilanço usulü defterlere ve Sürekli Müşavirlik hizmetlerine yoğunlaşmaları gerektiğini düşünüyorum... ( İşletme Hesabı sizi gelişmenizi engeller ve körertir, zaten neredeyse piyasada %90 tahsilat sorunuda var. )

En kötü dezavantajımız Piyasada çok fazla Tahsilat sorunu var...
En iyi Avantajınız Genç, istekli, idealist, çalışkan, SMMM belgesini bedavadan almayan sınavları kasa kasa kazandınız bu işte kalitenizden çekinmeyin gelecekte çok daha iyi konumda olmanız dileğimle başarılarınızın devamını dilerim...
 
Ynt: Yeni Büro Açan Arkadaşların Tavsiyeleri

"bağımsızdenetçi"

çok güzel yazmışsınız, teşekkürler ...
 
Ynt: Yeni Büro Açan Arkadaşların Tavsiyeleri

merhaba arkadaşlar bende yeni büro açtım yaklaşık dokuz ay oldu şunu söyleye bilirimki hiçde dışarıdan göründüğü gibi deil 13 senedir bu işi yapıyorum inanılmaz bir çevrem olmasına rağmen mükellefleri eski muhasebecilerinden koparmak çok zor eger muhasebeciyle sorunları yoksa kesinlikle kopmuyolar mükellef toplayamayıncada hoş bir tablo çıkmıyor ortaya ve genç olmanın karşı tarafa verdiği güvensizlik cabası zaten artık herkesin ya dayısın oğlu ya amcasının oğlu muhasebeci belge olsun olmasın önemli deil adı muhasebeci. ve bunların hepsi bir araya geldiği zaman tamamen hayal kırıklığı
 
Ynt: Yeni Büro Açan Arkadaşların Tavsiyeleri

Bu meslekte işi çok iyi bilmek tek başına yetmiyor.İşi çok iyi bilmenin yanında ayrıyeten iyi bir esnaf olmak zorundasınız insanlarla konuşmasını müşteri psikolojisini ufak bir bakkaldan tutunda koskoca şirket sahiplerine kadar neye önem verdiklerini neye uyuz olduklarını iyi anlayabilmeniz lazım.

Piyasada yanlış bir inanış var hiç bir mükellef çok vergi çıkarıyor diye defterini almaz alandanda hayır gelmez zaten vergi olayını defter alma aracı olarak kullanmamak lazım.

Bir mükellef defterini niye alır Tahakkuklar son gün fakslanır ödemesi gereken vergiler veya mevzuat gereği yapması gereken yükümlülüklerden en son gün haberi olur herhangi bir şey soracağı zaman muhatap bulamaz stajyerlerle görüşmek zorunda kalır Tabi ücrette önemli ama çok uçuk rakamlar olursa 25-50 ytl için defterini muhasebeciden almaz kimse alandanda hayır gelmez.

Tabi bunların yanında biraz da kısmet gerçekten bu işler .Benim çok çevrem var ama defter gelmiyor nedense çevreden kasıt okul arkadaşları mahalle arkadaşları falansa defter gelmez

Çünkü benimde sürüyle arkadaşım dostum var ama çoğu muhasebeci.

Şöyle söyleyeyim şu anda tuttuğum defterler arasında hiç hemşerim yok akrabam da yok sadece bir tane çocukluk arkadaşım var oda işletme defteri .

Mart sınavında belge alan bir arkadaşım geçen hafta büro açtı.hiç düşünmedi niye çünkü patronu ona 12-13 tane defter verdi en azından şu an için masrafları çıkacak az da olsa bir şeyler kazanacak

İşte böyle meslek mensupları olursa yeniler düşük fiyatlara defter tutmaz eskilerin para hırsından kurtulup aslında bu mesleğin geleneği olan bu uygulamayı yapmaları gerekiyor. Ama bunları yapmak yerine stajyerken defter tutmak yasak eee staj bitti staj yaptığın yerden 2 yıl defter almak yasak o zaman oda defter versin yada belli bir bölge versin oda yok.Neyse çok uzattık

Allah herkese bol defter bol kazanç değil hayırlı huzurlu kazanç versin.
 
Ynt: Yeni Büro Açan Arkadaşların Tavsiyeleri

bürocuların hakları birçok şekilde yeniyor

ama en acısı

bir smmmnin bağımlı çalışıp, ruhsatını lise mezunu birine kiraya vermesi ve kirlayanın da büro açıp hakkımızı çalması

oda, ne zaman bunun önüne geçecek

düşünün, haksız yere tutulan defterlerin, bu işi hakkı ile yapan smmmlere dağıtıldığını

oda, buna çözüm bulsun

adam şirkete bağlı, şirketten maaş alıyor, ruhsatından kira alıyor, üstüne üstün ymm sınavına girme hakkı kazanıyor

var mı böyle adaletsizlik :( :( :(
 
Ynt: Yeni Büro Açan Arkadaşların Tavsiyeleri

Yeni büro Açan arkdaşların kurulu ofislere (sadece mekan ve gider anlamında) veya yeni açacak arkadaşlarla beraber açlamaları tavsiysinde bulunuyorum. zaten müşterilerin tabelaya bakıp geldikleri yok. binde bir hariç tabiki. böylece giderler paylaşılmış olur. benim şahsi fikrim bu. eğer birikmiş sermayeniz yeterli mükellefiniz yoksa ayakta drmakta baya güçlük çekebilrisiniz. ama şunu unutmayın niyeti salih olanın amelide salih olur. Mustafa
 
Ynt: Yeni Büro Açan Arkadaşların Tavsiyeleri

Merhabalar tekrar; büromun açılışını 9 eylül itibariyle verdim 2,5 yıl denetçi olarak yaklaşık 9 ay da büro da çalışmama rağmen hayatımda ilk kez açılış verdim, demek istediğim bazı şeyleri göze almadan bu küçük ayrıntı işler öğrenilmiyor maalesef. Benim sizlere sorum bu forum adına pek uygun olmasa da bağkur da yapacağım işlemler hakkında diyeceksiniz ki bağkur a sor ulaşabilene aşk olsun tam 6 saattir bekleme sesinden başka bi şey duyamadım bilgi edinme adresin de sayfası açılmıyor. Bağ kurlu olmak için gerekli evraklar hakkında bilgisi olanlar paylaşırsa çok sevinirim şimdiden teşekkürler

D.ALP
 
Ynt: Yeni Büro Açan Arkadaşların Tavsiyeleri

Bağkurlu olmak için bağkurdan bir form alacaksınız. o formu doldurup meslek odası ve maliyeye onaylatacaksınız. daha sonra bağkura vereceksiniz. bir hafta sonra ilk ödemenizi internette görebilirsiniz.

SMMM Sait BULUT
 
Ynt: Yeni Büro Açan Arkadaşların Tavsiyeleri

aknsbs ' Alıntı:
Bir mükellef defterini niye alır Tahakkuklar son gün fakslanır ödemesi gereken vergiler veya mevzuat gereği yapması gereken yükümlülüklerden en son gün haberi olur herhangi bir şey soracağı zaman muhatap bulamaz stajyerlerle görüşmek zorunda kalır Tabi ücrette önemli ama çok uçuk rakamlar olursa 25-50 ytl için defterini muhasebeciden almaz kimse alandanda hayır gelmez.

Çok doğru bir tespit.
 
Ynt: Yeni Büro Açan Arkadaşların Tavsiyeleri

bulut27 ' Alıntı:
Bağkurlu olmak için bağkurdan bir form alacaksınız. o formu doldurup meslek odası ve maliyeye onaylatacaksınız. daha sonra bağkura vereceksiniz. bir hafta sonra ilk ödemenizi internette görebilirsiniz.

SMMM Sait BULUT

Meslek odasına onaylatmanıza gerek yok vergi dairesi yeterli.Hatta vergi dairesinide bağkur görebiliyor artık .

Kolay gelsin
 
Ynt: Yeni Büro Açan Arkadaşların Tavsiyeleri

tesekkur ederim izmir bağkur a hala ulaşamadım bu arada bursa bağkurdan cevap aldım oradaki görevli bile şaşırdı bu duruma iyi gunler herkese
 
Ynt: Yeni Büro Açan Arkadaşların Tavsiyeleri

tüm büro açacak kardeşlerimin ALLAH(C.C.) yardımcısı olsun...

eğer arkadaşınız varsa kafa dengi onunla ortak bir büro tutun giderleri paylaşırsınız. yada ben ortakla uğramam derseniz..

ilçe merkezlerinde bulunan iş hanlarında 4.5. katlarda 150-200 ytl ye 10 m2 lik 2 masa sığacak ofislerler var. kük bi ofis tutup kendinize yetecek kadar bir masa bi dolap alırsanız. en azından mekanınız belli olur.. birde ymm lerle iş konusunda görüşebilirsiniz. bazı ymm ler şehir dışında yada istanbul un uzak ilçelerindeki mükelleflerin denetimlerini smmm lere veriyor. çok fazla para verilmesede en başta bizi ve büromuzu idare edecek kadar para kazanabiliriz. birde işletme defteri deyip küçümsemek gerekiyor. bir işletme defteri 5 tane işletme defteri getiriyor. 10 15 tane işletme defteriniz oldu mu büronun kirası elektriği gibi giderlerini karşılamaya yeter. dışarda yaptığınız işlerlede geçiminizi sağlarsınız.
(istanbul için)
 

Benzer konular

Üst