SORU 41- İş göremezlik ödeneklerine ilişkin iş ve işlemler hangi menüler üzerinden yürütülecektir?
CEVAP-İş göremezlik ödeneklerine ilişkin iş ve işlemler, modüle giriş yapıldıktan sonra sağlık geri ödeme sistemi üzerinde açılan ?iş göremezlik online rapor uygulama ekranı?nda yer alan;
? Emzirme ödemesi işlemleri,
? İşveren onaylı ödeme işlemleri,
? İşveren onaysız ödeme işlemleri,
? Onay işlemleri,
? Muhasebe işlemleri,
? Görüntüleme ve raporlama işlemleri, menüleri üzerinden yürütülecektir.
SORU 42- Emzirme Ödeneğine esas doğum raporlarında hangi bilgiler yer alacaktır?
CEVAP-Emzirme ödeneği işlemleri için, modül de ?Emzirme Ödemesi İşlemleri? ekranına tıklanıp, işlem tarihi girilmek suretiyle emzirme ödeneğine esas doğum raporu sorgulanacaktır. Sorgulama sonucunda, belirtilen tarihe kadar ünite tarafından henüz işlem görmemiş raporların listesi gelecektir.
Bu listede;
? Raporun işlem tarihi,
? Rapor tipi,
? Rapor takip ve sıra numarası,
? Sigortalı adı, soyadı ve T.C. kimlik numarası,
? Bebek doğum tarihi ve canlı çocuk sayısı, bilgileri yer alacaktır.
SORU 43 - Emzirme ödeneğine esas raporlara ait ödeme işlemleri yetkili personel tarafından nasıl gerçekleştirilecektir?
CEVAP-Emzirme ödeneği, canlı doğum gerçekleşmesi durumunda; sigortalı kadına veya sigortalı erkeğin sigortalı olmayan eşine, kendi çalışmalarından dolayı gelir veya aylık alan kadına ya da gelir veya aylık alan erkeğin sigortalı olmayan eşine verilen ödenektir. Bu ödeme için çalışılmadığına dair bildirim aranmayacaktır. Emzirme ödemesi bilgilerini makbuzlaştırmak için sigortalıya ait kayıt seçilerek ?ödeme? tuşuna basılacak ve ?sigortalı bilgileri? ve ?rapor bilgileri?ni gösteren ekranda bilgiler kontrol edildikten sonra ?kaydet? tuşuna basılarak ödeme bilgileri kesinleştirilecektir.
SORU 44 - İş Göremezlik ödeneğine esas raporlarda hangi bilgiler yer alacaktır?
CEVAP-İşveren onaylı ödeme işlemleri menüsünün altında işlem tarihi girilmek suretiyle rapor kaydı sorgulaması yapılacaktır. Açılan ekranda, belirtilen tarih itibarıyla ünite tarafından henüz işlem yapılmamış olan işveren onaylı raporların listesi gelecektir.
Listede yer alan raporlar açıldığında;
? Raporun işlem tarihi,
? Rapor tipi (hastalık/****ık/meslek hastalığı/iş kazası gibi),
? Rapor takip ve sıra numarası,
? Ayakta ve yatarak tedavi olunan süreler,
? Sigortalı T.C. kimlik numarası ile adı ve soyadı,
? Ödeme tarihlerine ilişkin bilgiler, yer alacaktır.
SORU 45- İşveren onaylı ödeme ekranında yetkili personel tarafından ödeme işlemleri nasıl gerçekleştirilecektir?
CEVAP-Söz konusu menüye ait listeden ilgili sigortalının kaydı seçilerek ?ödeme? tuşuna basılacak ve ?sigortalı bilgileri? ile ?rapor bilgileri?ni gösteren ekranda bilgiler kontrol edildikten sonra, ?ödeme hesapla? tuşuna basılarak ödeme hesaplanacaktır (ödenekte kesintiye tabi hallerden biri bulunuyorsa ekranın altında kesintiye mahsus alana bilgi girişi yapıldıktan sonra ödeme hesaplanacaktır). Ödeme tutarının belirlendiği gelen ekranda bilgiler kontrol edildikten sonra ?onayla? tuşuna basılacak ve açılan ekranda ?... rapor takip numaralı ödeme başarıyla kaydedilmiştir? uyarısının alınmasıyla ödeme kesinleşmiş olacaktır.
SORU 46- İşveren onaysız ödeme ekranı nedir?
CEVAP-İşveren onaysız ödeme ekranı rapor bitiş tarihi geçtiği halde işveren tarafından henüz bildirimi yapılmamış rapor listesi? ekranıdır.
SORU 47- İşveren onaysız ödeme işlemlerinde, çalışılmadığına dair bildirim girişini yapmayan işverene tebligat işlemleri nasıl yürütülecektir?
CEVAP-İşveren onaysız ödeme ekranında ilgili sigortalının kaydı seçilerek ?tebligat? tuşuna basıldığında tebligat işlemleri başlatılmış olacaktır. Gelen ekranda, ?sigortalı bilgileri? ve ?rapor bilgileri?nin altında ?tebligat formu? tuşuna basıldığında, rapordaki sigortalı bilgilerine istinaden otomatik olarak tebligat formu hazırlanmış olacaktır. Bu formun kağıt ortamında dökümü alınarak posta ile işverene gönderilecektir.
SORU 48- Onay aşamasına gelmiş ödeneğe esas raporlara ait işlemler nasıl gerçekleştirilecektir?
CEVAP-Onay işlemlerine dair süreç aşağıdaki şekilde işleyecektir:
? Rapora ait ödeme operatör tarafından kontrol edilip kaydedildikten sonra sistem tarafından otomatik olarak ?şef? onayına düşecektir.
? Şef, gerekli kontrolleri yapıp onay verdiğinde, sistemce ödeme bilgileri, ikinci onay yetkilisi olan ?müdür? onayına sunulacaktır.
? Ödemenin muhasebeleştirilebilmesi ve MOSİP sistemine aktarılabilmesi için mutlaka müdür onayının verilmesi gerekecektir.
? Sistem, onay kullanıcıları ve işlem tarihine ait tüm bilgileri arka planda tutacaktır. Bu şekilde gerekli görüldüğünde, yapılan ödeme işlemi hakkında bilgiye erişilebilecektir. İhtiyaç duyulması halinde ?onay iptal? mekanizması da çalışacak ve böylece henüz muhasebeye aktarılmadan ödeme üzerinde güncelleme yapılması mümkün olabilecektir. Müdür tarafından iptal kaydı IGOR_Şef ekranına düşecek, şef de yaptığı kontrolde işlemin yanlış olduğuna karar vermesi halinde IGOR_Operatör ekranına gönderilecektir.
? Söz konusu bilgilere, ?onay işlemleri? menüsünden ulaşılabilecektir. Bu menünün altındaki ?günlük onay listeleri? menüsüne girildiğinde açılan ekranda yine rapor takip ve sıra no, sigortalı T.C. kimlik numarası bilgilerinin yanı sıra onaylayan kişiler (operatör/şef/müdür), onay tarihleri ve ?onay ver? veyahut ?onay iptal? tuşları yer alacak ve onaya ilişkin iş süreçleri bu menülerden yürütülecektir.
? Onay ve iptal mekanizması en alt basamaktan başlayarak, en üst yetki grubuna doğru işleyecektir.
? Rapor üzerinde gerekli tüm onaylar yapıldığında, ekranda ?rapora ait tüm onaylar tamamlanmıştır. Ödeme MOSİP?e aktarılabilir? ibaresi yer alacaktır.
? Müdür onay işlemini yaptıktan sonra gerekirse, aynı gün MOSİP tarafına düşen kaydı da iptal edebilecektir.
? Eğer onayın iptali için ?onay iptal? tuşuna basılırsa, onayın iptal gerekçesi açılan ekrana yazılarak kaydedilecektir.
SORU 49- Sigortalıya ait ödenekler muhasebeleştirilmek üzere MOSİP sistemine nasıl aktarılacaktır?
CEVAP-Rapora ait tüm ödeme işlemleri tamamlandıktan sonra sigortalıya ait ödenekler muhasebeleştirilmek üzere MOSİP sistemine aktarılacaktır. Aktarma işlemleri ikinci onay yetkilileri (il müdürleri) tarafından gün içerisinde gerçekleştirilecektir.
Sistemde ?muhasebe işlemleri? menüsü altındaki,
? Muhasebe işlemleri,
? Günlük mutabakat listesi,
? MOSİP?e aktarılan rapor listesi,
? MOSİP?e aktarılmayan rapor listesi
menüleri ile muhasebe süreçlerine ilişkin iş ve işlemler takip edilebilecektir.
Bu menülerde, işlem tarihi ile sorgulama yapılarak, şube bazında günlük onay listelerine ve günlük olarak muhasebeye aktarılacak kayıtların listesine ulaşılabilecektir. Bu listelerde rapor takip ve sıra numarası, sigortalı T.C. kimlik numarası, ödeneğe esas vaka türü, ödeme tutarı ve ödeme detayları görüntülenebilecektir.
SORU 50- Uzun süreli istirahatlerde işveren tarafından çalışılmadığına dair bildirim nasıl yapılacaktır?
CEVAP-Uzun süreli istirahatlerde raporun belli aralıklarla mevzuata uygun olarak ödenebilmesini sağlamak için, program, işveren tarafından çalışılmadığına dair bildirim girişi yapılmasına olanak sağlayacak, ancak bu bildirime ait süre, mutlaka ait olduğu günün tarihinden önce olamayacaktır.
SORU 51- Sigortalıya geçici iş göremezlik ödeneği nasıl ve hangi merkez müdürlüğü tarafından yapılacaktır.
CEVAP-Ödeme işlemleri sigortalının çalıştığı işyerinin bağlı bulunduğu sosyal güvenlik il müdürlüğü/sosyal güvenlik merkezi aracılığıyla yapılacaktır. Sigortalılara bu yönde bilgilendirme yapılacaktır.
SORU 52- Sigortalıya ait raporun ödemesi yapılırken, ihbar kaydı oluşturulacak mı ?
CEVAP-Hayır, Eski sistemde, T.C kimlik numarası girilerek ihbar kaydı oluşturularak ve dosya açılaması suretiyle yapılmaktaydı. E-ödenek programında ise hastane tarafından gönderilen rapor Kurum kayıtlarına intikal ettiğinde SGK veri tabanı tarafından atılan rapor takip numarası ve rapor sıra numarasına göre ödeme iş ve işlemleri ilgili merkez müdürlüğü tarafından gerçekleştirilecektir. Yukarıda da belirtildiği gibi, ödeme işlemleri, ilgili ekranların kullanımıyla ihbar kaydı oluşturmaya gerek kalmadan otomatik olarak yapılabilmektedir.
SORU 53- ****ık halinde geçici iş göremezlik ödeneği ödemeleri nasıl yapılacaktır?
CEVAP- E-ödenek sisteminin önceki sistemden farkı, ****ık halinde sigortalıya ödenen geçici iş göremezlik ödeneği, doğumdan önceki 8/10 hafta ve doğumdan sonraki 8 hafta olmak üzere ayrı ayrı ödenme imkânı olmasıdır. Hekimin düzenlemiş olduğu doğum öncesi ve doğum sonrası raporlarına istinaden, kişiye doğum gerçekleşmeden önce geçici iş göremezlik ödeneği ödenebilecektir. Sigortalının aktarma raporunun olması, erken ya da geç doğumun gerçekleşmesi hallerinde, hekim tarafından, e-ödenek sistemine dâhil olan sigortalılara verilen raporlarda yer alan takvim üzerinde yapılabilecek değişikliklerle, doğum öncesi ve doğum sonrası ödenebilecek olan süreler kesin olarak saptanarak, ödemelerdeki karışıklıkların önüne geçilmektedir.