Yeni Mükellefle Çalışma Prosedürü

Üyelik
9 Ocak 2017
Mesajlar
11
Konum
istanbul
Selamlar arkadaşlar,15 yıldır çalıştığım şirketten ayrılarak yeni smmm bürosu açtım,şimdi birkaç ltd şirketim ve işletme defterim var ,yeni yılda (ocak ayı beyannamelerini şubatta vermek için) defterleri ben tutacağım.
Ben şu sözleşme prosedürünü bir türlü toparlayamadım,nerden başlamam lazım ?
ilk önce ismmmo mu ?,vergi dairesi mi?(vergi dairesine sözleşmeyi internetten yapıyoruz diyorlar ama aracılık sözleşmesi gerek miyor mu şifre almak için ? gerekiyorsa mükellefin vergi dairesine mi gitmem gerekiyor ?
sıralama nasıldır ?,yardımlarınızı bekliyorum

kardeşinize şu prosedürü baştan anlatabilir misiniz değerli üstadlarım ?
 
İlk adım türmob'a girip sözleşme yapmak.
Daha sonra gib'e girip (kendi şifrelerinizle) "yeni aracılık ve sorumluluk sözleşme girişi" butonundan yeni sözleşme girişi yapıyorsunuz, bilgileri doldurduktan sonra en altta sizden sözleşme tarih ve no istiyor, bir önceki adımda yaptığınız türmob sözleşmenizdeki sağ üst köşede yazan bilgileri giriyorsunuz.
Kaydettikten sonra son adım tekrar aynı sözleşme giriş listesinden defter bilgileri girme seçeneğini seçip yevmiye defter bilgilerini(işletmelerde işletme defteri) giriyorsunuz ve kaydediyorsunuz. Bu kadar.
 
Selamlar
Öncelikle hayırlı olsun.
Siz kendinize internet hizmetleri kullanımı ve beyanname girişi için şifre almadınız mı? önce normal form ile müracat ederek kendi şifrenizi alın.Sonrasında;

Turmub e-birlik üzerinden sözleşmeleri düzenleyin.Sonra bu sözleşmelerin damga vergilerinin ödemesini yapın.
Sonra da bu sözleşmelerin internet vergi dairesi üzerinden "aracılık ve sorumluluk sözleşme girişlerini yapacaksınız ki beyanları verebilesiniz.
Akabinde de yine aynı ekrandan defter tasdik bilgilerini kaydedeceksiniz.
Ancak;
Turmob sözleşmelerini onaylayabilmeniz için karşı meslek mensubunun sözleşme iptali yapması gerekir.
Gib'den sözleşme girişlerini yapabilmeniz için karşı meslek mensubunun sözleşme iptali yapması gerekir.

Kaba hatlar itibariyle sıralama bu şekilde.
 
İlk adım türmob'a girip sözleşme yapmak.
Daha sonra gib'e girip (kendi şifrelerinizle) "yeni aracılık ve sorumluluk sözleşme girişi" butonundan yeni sözleşme girişi yapıyorsunuz, bilgileri doldurduktan sonra en altta sizden sözleşme tarih ve no istiyor, bir önceki adımda yaptığınız türmob sözleşmenizdeki sağ üst köşede yazan bilgileri giriyorsunuz.
Kaydettikten sonra son adım tekrar aynı sözleşme giriş listesinden defter bilgileri girme seçeneğini seçip yevmiye defter bilgilerini(işletmelerde işletme defteri) giriyorsunuz ve kaydediyorsunuz. Bu kadar.

çok teşekkür ederim yardımlarınız için sağolun
 
Selamlar
Öncelikle hayırlı olsun.
Siz kendinize internet hizmetleri kullanımı ve beyanname girişi için şifre almadınız mı? önce normal form ile müracat ederek kendi şifrenizi alın.Sonrasında;

Turmub e-birlik üzerinden sözleşmeleri düzenleyin.Sonra bu sözleşmelerin damga vergilerinin ödemesini yapın.
Sonra da bu sözleşmelerin internet vergi dairesi üzerinden "aracılık ve sorumluluk sözleşme girişlerini yapacaksınız ki beyanları verebilesiniz.
Akabinde de yine aynı ekrandan defter tasdik bilgilerini kaydedeceksiniz.
Ancak;
Turmob sözleşmelerini onaylayabilmeniz için karşı meslek mensubunun sözleşme iptali yapması gerekir.
Gib'den sözleşme girişlerini yapabilmeniz için karşı meslek mensubunun sözleşme iptali yapması gerekir.

Kaba hatlar itibariyle sıralama bu şekilde.

Üstadım herkese hızır gibi yetişiyorsunuz ,saolun varolun.minnettarım
 
Ankara da bir meslektaşımız Türmobtan sözleşme yapmanın zorunlu olmadığını söyledi. Gerekçe olarak Türmob sözleşmelerinde ücretin yüksek çıkması olarak gösterdi. Kendisi mükellefle bir sözleşme yapıp Gib e bu sözlşeme numarasını giriyormuş ve bir sorun yaşamıyormuş. Doğru mudur sizce. Ben pek bilmiyorum bu konuyu.
 
TÜRMOB maliye bakanlığının açıkladığı tarifeye göre olması gereken en az rakamı gösteriyor, bu rakamın altında iş yapılması disiplin suçu. Ayrıca maliye ileride eksik gösterilen kdv ve stopajdan dolayı fark vergi ve ceza çıkarabilir.
 
Üstatlar ,ismmmo'da sözleşme yaparken dikkatimi çeken husus şudur, işletme defterleri için sözleşme hazırlarken en düşük asgari ücret tarifesi 266.00 TL veriyor, ben bazı işlemleri hatalı mı yapıyorum acaba,çünkü gelen mükellefler önceki mali müşavirlerine aylık 90 tl ,100 tl verdiklerini söylüyorlar. bu durumda stopajı mükellefe yüklesek bile kdv cepten mi gidecek ? ,yada benim bilmediğim yanlış uyguladığım bir sistem mi var ?
birde teknik bir sorum var sizlere yardımcı olursanız sevinirim , Ltd şirket sözleşmesini yapmam icin önceki mali müşavir sözleşmesini bu ay iptal etmesi gerekli (ocak-2017 beyannamelerini benim vermem için) fakat kendisi sen sözleşmeyi
şubatta yap diyor,şubatta yaparsan ocak beyannamelerini verebilir miyim ?
şimdiden teşekkürler
 
Tüm parametreleri doğru girdiyseniz kdv dahil (stopaj hariç) yani bürüt ücret+kdv sistemde çıkan rakamdan aşağı sözleşme yapamazsınız.
Eski SMMM'nin 31/12/2016 tarihinde sonlandı şeklinde GİB ve TÜRMOB'a girmesi zorunludur. Onun bu tarihi girmesi 12/2016 ait beyanları vermesine engel değildir. Eğer GİB o sözleşmeyi sonlandırma yapmıyor ise mük. şifresi ile girerek sonlandırabilir.
 
Sayın gul2016 hangi parametreleri işaretliyorsunuz.Çoklu kdv,çalışan sayısı vs.? Hepsini işaretliyomusunuz? Kim hepsini işaretliyor,onu da ayrıca merak ediyorum tabi. ve son olarak en alttaki,ilk işe başlamada ücretin yarısı seçeneğini işaretliyomusunuz? Son seçenek hariç hepsini işaretliyorsanız eh çıkan ücret normal.Siz örneğin 150 alıp,ekrandaki 266 liraya okey diyebiliyorsanız o ayrı konu :)
 
Sayın gul2016 hangi parametreleri işaretliyorsunuz.Çoklu kdv,çalışan sayısı vs.? Hepsini işaretliyomusunuz? Kim hepsini işaretliyor,onu da ayrıca merak ediyorum tabi. ve son olarak en alttaki,ilk işe başlamada ücretin yarısı seçeneğini işaretliyomusunuz? Son seçenek hariç hepsini işaretliyorsanız eh çıkan ücret normal.Siz örneğin 150 alıp,ekrandaki 266 liraya okey diyebiliyorsanız o ayrı konu :)
GÜNAYDIN ÜSTADIM,BENİM SEÇTİKLERİM BUNLAR ,
Münhasıran Ticari Kazanç, Serbest Meslek Kazancı ile Ticari Kazanç ve Serbest Meslek Kazancı ile Diğer Gelir Unsurlarının Bildirimleri
Tarife ücreti
187 TL
3 Aylık Muhtasar E-Beyannameleri
Tarife ücreti
18 TL
Geçici E-Beyannameler
Tarife ücreti
18 TL
Aylık KDV E-Beyannameleri
Tarife ücreti
18 TL
Yıllık E-Beyannameler
Tarife ücreti
25 TL

Hesap bu şekilde çıkıyor,fazlaca yazdığım bir parametre var mı?,bunlardan herhangi birini eksik seçsem(yani mesela sadece yıllık e beyannameleri seçsem),sorun olur mu?
birde üstad sizin bahsettiğiniz 'ilk işe başlamada ücretin yarısı seçeneğini 'olan kısmı ben göremedim?

şimdiden teşekkürler.
 
Siz o mük. defterini mi tutuyorsunuz yoksa sadece beyan gönderim hizmeti mi veriyorsunuz?
 
Defteri tutacaksanız yanlış yapıyorsunuz. Tarifenin (maliye bak. rg açıklanan.) açıklama kısımlarını dikkatlice okuduktan sonra sözleşme işine girişin.
 
Beyannamelerin hiçbirini işaretlemeyin.Zaten araclılık ve sorumluluk sözleşmeniz var.Yani ücretinizin içinde zaten beyanname vermekte var.Başka türlüsü nasıl düşünülebilir?
En kötü şunları işaretleyin..
İşçi sayısı,çoklu kdv..ve en alttaki ilk işe başlama...Bakalım ne çıkaracak.

Düzeltme: En alttaki seçeneği,ilk işe başlamalarda seçebilirsiniz.Öteden beri devam eden firmalar için bu seçeneği seçemezsiniz,hatırlatmış olalım...
 
Son düzenleme:
Beyannamelerin hiçbirini işaretlemeyin.Zaten araclılık ve sorumluluk sözleşmeniz var.Yani ücretinizin içinde zaten beyanname vermekte var.Başka türlüsü nasıl düşünülebilir?
En kötü şunları işaretleyin..
İşçi sayısı,çoklu kdv..ve en alttaki ilk işe başlama...Bakalım ne çıkaracak.

Düzeltme: En alttaki seçeneği,ilk işe başlamalarda seçebilirsiniz.Öteden beri devam eden firmalar için bu seçeneği seçemezsiniz,hatırlatmış olalım...

kusura bakmayın bu sözleşme işini daha öncei yapmadığımdan:banghead: acemice sorularım oluyor,vaktinizi alıyorum.

sanırım tablo 1 'den işlem yapmam yeterli olacaktır,önceki mali müşavirin sözleşmesi devam ettiğinden tablo 1 kısmını göremiyorum,bu durumda önceki smmm sözleşmesini iptal etmesini bekleyeceğim.

tekrar çok teşekkür ederim:)
 
Defter nevi seçeneğini seçtiğinizde otomatik gelmesi gerekir.(işletme/ bilanço seçeneği sonrası alım-satım/hizmet vs.)
 
üstadlarım selamlar ,
arada böyle size sorular soruyorum ama hakkınızı helal ediniz .
şimdi ben sözleşmeleri yaptım,vergi dairesine girişlerini yaptım.,damga vergisini mükellef ödeyecek şekilde d.v. beyannamelerinin çıkışını ve sözleşmlerin çıkışınıda aldım.
şimdi sorum şu ;
1-damga vergisini tahakkukunu almak için her mükellefin bağlı olduğu vergi dairesine ayrı ayrı gitmem gerekiyor mu?
2-bu sözleşmelerin vergi dairesine giderken götürülmesi gerekir mi? imzalatıp mı götürmeliyim ?
3-01.01.2017-31.12.2017 arası düzenlenmiş sözleşmeleri en geç ne zaman vergi dairesine götürmeliyim ?(d.v.için gideceğim ya)
4-kendi serbest meslek defter bilgilerimi de GİB 'teki defter bilgileri alanına girmem gereklimidir ?

şimdiden teşekkür ederim
 
Burada olmamızın amacı zaten fırsat buldukça yardım etmek/almak.
1. dv mük ödeyecek seçtiğinize göre her mük. için bağlı olduğu vd başvuracaksınız.
2. Maalesef vd vd uygulama farklılığı olabildiğinden net cevap veremiyoruz.
3. Sözleşme yazdığınız düzenleme tarihi (sözleşmenin en sonunda çıkan tarih) itibaren 15 gün.
4. kendi df bilgilerinizi sistem zaten kabul etmiyor. Df bilgi girişi ile ilgili yasal bir düzenleme olmadığından girmeyebilirsiniz de.
5. TÜRMOB sözleşmesinde maliyenin beyan için istediği "aracılık...." sözleşmesi bulunmadığından ayrıca çıktı alıp onu da imzalatmayı unutmayın.
6. Adi ort mükellefiniz var ise maliye girişinde adi ort. olarak girdiğinizde kdv/muhtasar için izin almış oluyorsunuz, adi ort şahıslarına geçici/gv beyanı için ayrıca şahıslara da bilgi girmelisiniz.
 

Benzer konular

Üst