Arkadaşlar, bir konuda görüşlerinizi rica edeceğim.
Yeni Nesil Ödeme Kaydedici Cihazlardan "Bilgi Fişleri" düzenlemesine ilişkin Teknik Klavuz'da yazan bir kaç husus hakkında (02.Aralık.2015)
YENİ NESİL ÖDEME KAYDEDİCİ CİHAZLARDAN BİLGİ FİŞİ DÜZENLENMESİ GEREKEN DURUMLAR
Mükellefler YN ÖKC kullanmak suretiyle gerçekleştirilen;
a) Fatura ile belgelendirilen satışlarında,
b) Yemek fişi/yemek kartı karşılığı verdikleri mal satışı ve hizmet ifalarında,
c) Mal teslimi veya hizmetin ifasından önce ön tahsilat (avans) mahiyetinde aldıkları tutarların belgelendirilmesinde,
d) Otopark giriş işlemlerinde,
e) Fatura tahsilatı işlemlerinde,
f) GİB tarafından belirlenecek benzeri diğer işlemlerde,
YN ÖKCden bilgi fişi düzenleyerek müşterilerine vereceklerdir.
"Mal teslimi veya hizmetin ifasından önce ön tahsilat (avans) mahiyetinde aldıkları tutarların belgelendirilmesi" başlıkta ise şöyle bir ibare geçmektedir.
"Avans bilgi fişlerinin mal teslimi ve hizmet ifasının gerçekleşmesinden itibaren vergi mevzuatında öngörülen kanuni süre dahilinde faturaya dönüştürülmesi zorunludur."
Bir Eğlence parkında, müşterilerin tesis içindeki harcamaları için müşterilere verilen akıllı kartlar var. Müşteriler bu kartlara önceden para yüklemesi yapıyorlar. Satış noktalarında ise ürünleri bu akıllı kartlar vasıtasıyla alabiliyorlar. Harcama esnasında da kendilerine yazarkasa fişi veriliyor, talep edilmesi halinde ise fatura veriliyor.
Bu tesiste yazarkasa kullanılıyor. 01.04.2016 tarihinde de Yeni nesil ÖKC' za geçmiş olacağız. Fakat, bu tebliğe göre bizim önceden aldığımız paralar, ön tahsilat (avans) mahiyetinde ise, akıllı kartlara paranın yüklendiği noktalarda müşterilere Yeni nesil ÖKC'lardan Bilgi Fişi düzenlememiz gerekmekte. Ve bunları da faturaya dönüştürmemiz gerekmekte.
Tüm işlemlerimiz ön tahsilat şeklinde gittiği için, Yeni Nesil ÖKC almamızın mantığı yok. Hem bilgi fişi düzenleyeceğiz, hem de bu bilgi fişlerini faturalaştıracağız. Bu şekilde yapmak yerine, ya satış noktalarında müşterilere günde en az 1.500 adet e-arşiv fatura düzenleyeceğiz (Bu sene e-arşiv mükellefi olduk). Yada yükleme noktasında tüm tahsilata fatura, harcanmayıp iade edilen kısıma gider pusulası düzenleyeceğiz.
Ben bu klavuzda yazanları yanlış mı anladım. Yoksa başka özellikli bir durum var? Yeni nesil ÖKC ları kullanarak eski sistemde de devam edebilir miyiz?
Saygılarımla,
Yeni Nesil Ödeme Kaydedici Cihazlardan "Bilgi Fişleri" düzenlemesine ilişkin Teknik Klavuz'da yazan bir kaç husus hakkında (02.Aralık.2015)
YENİ NESİL ÖDEME KAYDEDİCİ CİHAZLARDAN BİLGİ FİŞİ DÜZENLENMESİ GEREKEN DURUMLAR
Mükellefler YN ÖKC kullanmak suretiyle gerçekleştirilen;
a) Fatura ile belgelendirilen satışlarında,
b) Yemek fişi/yemek kartı karşılığı verdikleri mal satışı ve hizmet ifalarında,
c) Mal teslimi veya hizmetin ifasından önce ön tahsilat (avans) mahiyetinde aldıkları tutarların belgelendirilmesinde,
d) Otopark giriş işlemlerinde,
e) Fatura tahsilatı işlemlerinde,
f) GİB tarafından belirlenecek benzeri diğer işlemlerde,
YN ÖKCden bilgi fişi düzenleyerek müşterilerine vereceklerdir.
"Mal teslimi veya hizmetin ifasından önce ön tahsilat (avans) mahiyetinde aldıkları tutarların belgelendirilmesi" başlıkta ise şöyle bir ibare geçmektedir.
"Avans bilgi fişlerinin mal teslimi ve hizmet ifasının gerçekleşmesinden itibaren vergi mevzuatında öngörülen kanuni süre dahilinde faturaya dönüştürülmesi zorunludur."
Bir Eğlence parkında, müşterilerin tesis içindeki harcamaları için müşterilere verilen akıllı kartlar var. Müşteriler bu kartlara önceden para yüklemesi yapıyorlar. Satış noktalarında ise ürünleri bu akıllı kartlar vasıtasıyla alabiliyorlar. Harcama esnasında da kendilerine yazarkasa fişi veriliyor, talep edilmesi halinde ise fatura veriliyor.
Bu tesiste yazarkasa kullanılıyor. 01.04.2016 tarihinde de Yeni nesil ÖKC' za geçmiş olacağız. Fakat, bu tebliğe göre bizim önceden aldığımız paralar, ön tahsilat (avans) mahiyetinde ise, akıllı kartlara paranın yüklendiği noktalarda müşterilere Yeni nesil ÖKC'lardan Bilgi Fişi düzenlememiz gerekmekte. Ve bunları da faturaya dönüştürmemiz gerekmekte.
Tüm işlemlerimiz ön tahsilat şeklinde gittiği için, Yeni Nesil ÖKC almamızın mantığı yok. Hem bilgi fişi düzenleyeceğiz, hem de bu bilgi fişlerini faturalaştıracağız. Bu şekilde yapmak yerine, ya satış noktalarında müşterilere günde en az 1.500 adet e-arşiv fatura düzenleyeceğiz (Bu sene e-arşiv mükellefi olduk). Yada yükleme noktasında tüm tahsilata fatura, harcanmayıp iade edilen kısıma gider pusulası düzenleyeceğiz.
Ben bu klavuzda yazanları yanlış mı anladım. Yoksa başka özellikli bir durum var? Yeni nesil ÖKC ları kullanarak eski sistemde de devam edebilir miyiz?
Saygılarımla,