Merhaba,
Henüz taslak halindeki bu düzenlemede geçen, 135.maddenin üzerinde çok konuşulacağını düşünüyorum. Şimdi ilgili maddeyi alıntı yaptım buraya.. Bunun üzerinden gidelim.
şimdi bu taslak halinde, yani böyle çıkar çıkmaz bilmiyoruz. Ama bu Maliye Bakanlığının hazırladığı VUK taslağı. Bu yıl içerisinde mutlaka görüşülecek, ama öyle ama böyle çıkacak. % 90 ihtimalle de bu şekilde çıkacak. Çünkü maliye idaresi öyle başkalarının şurayı değiştir, burayı değiştir söylemlerine bakmaz.
Şimdi bu 135.maddede ne demiş; aşağıdaki amaçların.. şimdi önceden ne diyordu şu defterler tutulur, şöyle tutulur, böyle tutulur diyordu. Şunlar tasdik ettirilir, sayıyordu kanun.
Şimdi diyorki, aşağıdaki amaçları sağlayacak şekilde tutarlar
defter kayıtları esas alınarak vergi kanunlarındaki belirlemelere göre, bakın belirlemelere göre; vergi kanunundaki matrahı belirlemelere göre;
Yani diyorki; sen, KOBİ TFRS, TMS ye göre defter tutacaksın. Ben bunu biliyorum, başıma gelecek bu iş diyor. Oraya göre tutacaksın. Ama diyor, ben o defterin içerisine girdiğim zaman bir inceleme elemanım; o defteri incelemeye başladığı zaman vergi kanunlarındaki değerleme hükümlerine göre matraha ulaşabileceğim şekilde bana göster diyor. Aradaki farklılıkları da göster diyor.
Ben baktığım zaman, benim inceleme elemanım o aradaki farkları da oradan senin yazdığın kayıttan vergi matrahına ulaşabilecek şekilde canın nasıl istiyorsa tut diyor.
Bu maddenin Türkçesi bu.
Nasıl istiyorsan tut, ama benim bir inceleme elemanım defteri eline aldığı zaman; benim vergi kanunundaki değerleme hükümlerine göre ve bu ilgili kanunlardaki (kurumlar, gelir, kdv vs.) vergi matrahlarına ulaşabileceğim şekilde vergi matrahını bana bildir diyor. Aradaki farkları vergi matrah bildirimi olarak göster diyor.
Yani bizim tutacağımız deftere, Maliye artık karışmıyor.
Bu taslak bu şekilde geçerse;
şimdi Kurumlar vergisi beyannamesini düşünelim.
Yükle buraya diyecek bilançonu, yükle gelir tablonu, nakit akışınıda xml yap gönder diyecek, dipnotlarını da gönder bana diyecek.
Ondan sonra bir sayfa aç oradan, yazacak onu zaten.. tek tek başlayacak; 100.kasadan, 600-700 nolu hesap sonuna kadar.
aradaki farkları; + farkları, - farkları yaz diyecek.. Sonunda toplamı oluştur diyecek, vergi matrahını aşağıda bana göster diyecek.
Bizde bu farkları belirteceğiz; 100.-TL şurada fark var., 50.-TL şurada fark var...
Maliye, bizim tuttuğumuz defteri incelediği zaman bu farkları görmek isteyecek.. Ki bu 50.-TL yada 100.-TL fark dediğimiz şey doğru mu? değil mi? bende anlayayım diyor Maliye.
olay bu..
bunu çok net olarak 135.maddede tarifini yapmış.
bu taslak % 99 geçeceğini düşünüyorum.
Buradan hareketle de, % 99 biz; standarda göre, standardın kapsamına giren işletmeler için standarda göre defter tutmak zorunda kalacağız..
Henüz taslak halindeki bu düzenlemede geçen, 135.maddenin üzerinde çok konuşulacağını düşünüyorum. Şimdi ilgili maddeyi alıntı yaptım buraya.. Bunun üzerinden gidelim.
Amaç
Madde 135-
(1) Defter tutacaklar, defterleri aşağıdaki amaçları da sağlayacak biçimde tutmak ve defter kayıtları esas alınarak vergi kanunlarındaki belirlemelere göre vergi matrahlarına ulaşılacak şekilde ?vergi matrah bildirimi? düzenlemek zorundadırlar.
a) Mükellefin vergi ile ilgili servet, sermaye ve hesap durumunu tespit etmek,
b) Vergi ile ilgili faaliyet ve hesap sonuçlarını tespit etmek,
c) Vergi ile ilgili işlemleri belli etmek,
ç) Mükellefin vergi karşısındaki durumunu hesap üzerinden kontrol etmek ve
incelemek,48
d) Mükellefin hesap ve kayıtlarının yardımıyla üçüncü şahısların vergi karşısındaki
durumlarını, emanet niteliğindeki değerler dâhil, kontrol etmek ve incelemek.
(2) Maliye Bakanlığı amaçların sağlanması ve çıkarılacak ?vergi matrah bildirimi?ne
ilişkin usul ve esasları belirlemeye yetkilidir.
şimdi bu taslak halinde, yani böyle çıkar çıkmaz bilmiyoruz. Ama bu Maliye Bakanlığının hazırladığı VUK taslağı. Bu yıl içerisinde mutlaka görüşülecek, ama öyle ama böyle çıkacak. % 90 ihtimalle de bu şekilde çıkacak. Çünkü maliye idaresi öyle başkalarının şurayı değiştir, burayı değiştir söylemlerine bakmaz.
Şimdi bu 135.maddede ne demiş; aşağıdaki amaçların.. şimdi önceden ne diyordu şu defterler tutulur, şöyle tutulur, böyle tutulur diyordu. Şunlar tasdik ettirilir, sayıyordu kanun.
Şimdi diyorki, aşağıdaki amaçları sağlayacak şekilde tutarlar
defter kayıtları esas alınarak vergi kanunlarındaki belirlemelere göre, bakın belirlemelere göre; vergi kanunundaki matrahı belirlemelere göre;
Yani diyorki; sen, KOBİ TFRS, TMS ye göre defter tutacaksın. Ben bunu biliyorum, başıma gelecek bu iş diyor. Oraya göre tutacaksın. Ama diyor, ben o defterin içerisine girdiğim zaman bir inceleme elemanım; o defteri incelemeye başladığı zaman vergi kanunlarındaki değerleme hükümlerine göre matraha ulaşabileceğim şekilde bana göster diyor. Aradaki farklılıkları da göster diyor.
Ben baktığım zaman, benim inceleme elemanım o aradaki farkları da oradan senin yazdığın kayıttan vergi matrahına ulaşabilecek şekilde canın nasıl istiyorsa tut diyor.
Bu maddenin Türkçesi bu.
Nasıl istiyorsan tut, ama benim bir inceleme elemanım defteri eline aldığı zaman; benim vergi kanunundaki değerleme hükümlerine göre ve bu ilgili kanunlardaki (kurumlar, gelir, kdv vs.) vergi matrahlarına ulaşabileceğim şekilde vergi matrahını bana bildir diyor. Aradaki farkları vergi matrah bildirimi olarak göster diyor.
Yani bizim tutacağımız deftere, Maliye artık karışmıyor.
Bu taslak bu şekilde geçerse;
şimdi Kurumlar vergisi beyannamesini düşünelim.
Yükle buraya diyecek bilançonu, yükle gelir tablonu, nakit akışınıda xml yap gönder diyecek, dipnotlarını da gönder bana diyecek.
Ondan sonra bir sayfa aç oradan, yazacak onu zaten.. tek tek başlayacak; 100.kasadan, 600-700 nolu hesap sonuna kadar.
aradaki farkları; + farkları, - farkları yaz diyecek.. Sonunda toplamı oluştur diyecek, vergi matrahını aşağıda bana göster diyecek.
Bizde bu farkları belirteceğiz; 100.-TL şurada fark var., 50.-TL şurada fark var...
Maliye, bizim tuttuğumuz defteri incelediği zaman bu farkları görmek isteyecek.. Ki bu 50.-TL yada 100.-TL fark dediğimiz şey doğru mu? değil mi? bende anlayayım diyor Maliye.
olay bu..
bunu çok net olarak 135.maddede tarifini yapmış.
bu taslak % 99 geçeceğini düşünüyorum.
Buradan hareketle de, % 99 biz; standarda göre, standardın kapsamına giren işletmeler için standarda göre defter tutmak zorunda kalacağız..