Müteahhitlik belgesi almak için öncelikle ilgili yönetmelikleri ve belge alım sürecini araştırmak gerekmektedir. Belge alımı için gereken şartlar ve belge türleri farklılık gösterebilir. Genellikle, belge almak isteyen kişilerin şu koşulları sağlamaları gerekmektedir:
- En az lise veya dengi bir okuldan mezun olmak
- İlgili meslek odasına kayıtlı olmak
- İlgili sınavlardan başarılı olmak
- Gerekli tecrübe süresine sahip olmak
Müteahhitlik Belgesi Nasıl Alınır?
Müteahhitlik yetki belgesi alabilmek için öncelikle Çevre ve Şehircilik Bakanlığı İl Müdürlüğüne başvuru yapılması gerekir. Müteahhitlik belgesine sahip olmayı istediğinizi belirten bir dilekçe yazarak başvurunu formunu doldurmalısınız.
Yetki belgesi için başvuru yaparken kayıtlı olunan ticari veya sanayi odadan müracaat yılına dair sicil kaydı alınması ve nüfus cüzdanı fotokopisiyle birlikte Çevre ve Şehircilik Müdürlüğüne teslim edilmesi gerekiyor.
Evrak işlerini tamamladıktan sonra bakanlığın internet sitesine girerek T.C. numarası ile kayıt yapabilirsiniz. Müteahhitlik başvurusu için üniversite diplomasına ihtiyaç duyulmuyor. Türkiye vatandaşı olan ve 18 yaşını dolduran her birey belge almak için başvuru yapabiliyor.
Müteahhitlik Belgesi için Gerekli Evraklar
Müteahhitlik belgesi için gerekli evraklar bulunuyor. Bu evrakları farklı kurumlardan toplayarak başvuru formunuz ile birlikte teslim etmeniz gerekiyor.
- Müteahhitlik belgesi istediğinize dair bir dilekçe
- Kayıtlı olunan oda sicil kaydı (aslı ve fotokopisi)
- Nüfus cüzdanı fotokopisi
- Banka dekontunun aslı
Müteahhitlik Belgesi Başvuru Formu Ücreti
Müteahhitlik belgesi başvuru ücreti 2 bin Türk Lirası’dır. Müteahhitlik belgesi alabilmek için Halk Bankası’nın Çevre ve Şehircilik Bakanlığı 118 Gelir Kod No’lu hesabına 2 bin TL yatırmanız ve yatırdığınız paranın dekontunu başvuru yaparken İl Müdürlüğüne teslim etmeniz gerekiyor.