fonradar

Yönetim Aidatlarının Gider yazılması?

Üyelik
15 Ocak 2010
Mesajlar
7
Merhaba Arkadaşlar,

Kiraladığımız ofis için, bulunduğumuz iş merkezi yönetimi hesabına (karşılığında fatura alınmadan) bankadan yatırdığımız Aidat (Güvenlik, Temizlik, Ortak kullanım alanları giderleri vs.) dekontuna istinaden gider yazabilmemiz mümkünmüdür? Yardımcı olursanız sevinirim. teşekkürler.
 
Ynt: Yönetim Aidatlarının Gider yazılması?

Hesap Yönetime aitse, ve açıklamasında da aidat şeklinde bir açıklama yaparsanız yazabilirsiniz.Ancak buna ilişkin yönetimden birde dekont almanız daha iyi olur.
 
Ynt: Yönetim Aidatlarının Gider yazılması?

Yanıtınız için Tşk Edrm.. Peki bununla ilgili herhangi bir kanun madedesi, tebliğ, özelge vs.. bulabilirmiyiz?
 
Ynt: Yönetim Aidatlarının Gider yazılması?

Apartıman yönetiminde vergi sorumluluğu yoktur. Masraflar için para toplanır. Sorumluluk kat maliklerine karşıdır. Bu nedenle genelde aidatlar için "Apartıman Makbuzu " kullanılır. Ödemenin bankadan yapılması da sağlıklıdır.
 
Ynt: Yönetim Aidatlarının Gider yazılması?

Vergi Mevzuatımızda bu "Apartman Makbuzunu" gider yazabileceğimize dair herhangi bir kaynak varmıdır? aslında benim asıl aradığım bu?
 
Ynt: Yönetim Aidatlarının Gider yazılması?

Evet bu aidat belgesidir. KDV indirmi yoktur. Apartıman yönetimi kat mülkiyeti yasasına göre oluşmuştur. Gider yazılması örf ve adetlere uygundur.

Masrafların yansıtılması olarak düşünün.
 
Ynt: Yönetim Aidatlarının Gider yazılması?

BAZEN evraksız bile gider yazabilirsiniz
 
Ynt: Yönetim Aidatlarının Gider yazılması?

Tekstilkent istanbul adresinde kiralamış olduğumuz bir depo var brüt 750,00 TL olarak anlaştık.
bu yıl tekstilkent kooperatifi aidat işi çıkardı. mal sahibide ben bu aidatı ödemem dedi. şimdi biz kooperatife tahsilat mabuzu karşılığı her ay 50,00 TL ödüyoruz. Bu ödediğimiz tutarı gider olarak kayıtlara alabilirmiyiz.
ikinci husus vergi dairesi bu ödediğimiz tutarı kiranın üstüne ekleyip stopaj ödeyeceksin diyebilirmi
 
Ynt: Yönetim Aidatlarının Gider yazılması?

Evet gider yazabilirsiniz.
Hayır bu kira ödemesi değil müştrerek masrafa katkı.
 
Ynt: Yönetim Aidatlarının Gider yazılması?

Kooperatif kurumlar vergisi mükellefi ise kiracılardan ( ortak dışı işlem) makbuz karşılığı para toplamaması gerekli.
 
Ynt: Yönetim Aidatlarının Gider yazılması?

Merhaba Arkadaşlar,
Şirketin bulunduğu sanayi sitesi yönetimi Kooperatifmiş,
aidat ödemelerini gider yazabilir miyiz diye araştırıyordum.
kooperatiflere ve derneklere yapılan ödemeler gider yazılamaz diye biliyordum.
karşılığında da herhangi bir evrak dekont veremiyorlarmış,
yaptığımız ödemenin dekontunu ilgili ay dosyasına mahsup fişiyle birlikte bulundurmak yeterli mi?

teşekkürler
 
Ynt: Yönetim Aidatlarının Gider yazılması?

Kooperatif kurumlar vergisi mukellefi ise fatura düzenleyip KDV tahakkuk ettirmesi gerekli (60 numaralı KDV sirkuleri)
Kooperatif İstanbul damidir ?
 
Ynt: Yönetim Aidatlarının Gider yazılması?

evet istanbulda Başakşehir de .
site yönetimi kooperatif olduğu için dekont makbuz gibi herhangi birşey vermiyoruz dediler.
bende emin olamadığım için araştırmaya koyuldum yanlışlık olmaması için.
daha önce Anahtarcılar odasına yaptığımız ödeme vardı dekont vermişlerdi fakat bağış a dahil olduğundan gider yazmamıştık.

kooperatifler hakkında pek birşey bulamadım internette.
yardımlarınızı rica ediyorum.

teşekkürler.
 
Ynt: Yönetim Aidatlarının Gider yazılması?

bu arada belirtmeyi unuttum.
kurumlar vergisi mükellefi diye hatırlıyorum kooperatifi.
bana faksladıkları yazıyı tekrar yarın okuyup anlayacağım.
 
Üst