Merhabalar Foruma yeni üye oldum. Umarım değerli vaktinizi ayırıp sorumu (daha doğrusu sorularımı) cevaplama nezaketini gösterirsiniz. Şimdiden teşekkürler.
Yeni kurulmuş bir limited şirketiz. Daha önce yurtiçinde ve yurtdışında herhangi bir ticari faaliyetimiz yok. Faaliyet konumuz spesifik ölçüm cihazları için bakım, onarım, kalibrasyon hizmetleri. Avusturya'da mukim bir partnerimiz var. (ortağımız değil) Amacımız yurtdışında (özellikle avrupa ve ortadoğuda) onların sattığı ve kurduğu analizörlerin bakım,onarım ve kalibrasyon hizmetlerini onlar adına yürütmek. Hizmetler yurtdışında yapılacak. Firmamız personeli bu işler için yurdışına seyahat edecek ve belli bir süre içerisinde söz konusu bakım onarım ve kalibrasyon hizmetlerini tamamlayıp yurda dönecek. Bu işler için Avusturyadaki firmaya hizmet bedeli keseceğiz. Sorularım şöyle;
1- Öncelikle belki sizin konunuz değil ancak yine de sormak isterim. Yurdışında böyle bir hizmeti gerçekleştirmek için firmamızın ihracatçılar birliğine üye olması gerekir mi? veya yurdışı müteahhitlik belgesi gerekirmi? ya da söyle sorayım. böyle bir yurtdışı hizmeti gerçekleştirmemiz için resmi kurumlardan almamız gereken bir belge vs. var mıdır?
2- Avusturyalı firmaya euro cinsinden fatura keseceğiz. Keseceğimiz fatura bedeli döviz olarak yurda sokulmak zorunda mıdır? Fatura bedelini yine yurtdışında başka bir yatırımda kullanmak istiyoruz.
3- Keseceğimiz bu fatura için (örneğin 50.000 Euro) şirketimizin ödeyeceği vergi kalemleri ve tutarları nedir?
4- Keseceğimiz bu 50.000 euro için faturayı türkçe mi yoksa ingilizce mi düzenleyeceğiz ve faturaya kdv yazacakmıyız?
5- Yine belki sizin konunuz değil ama; Yurdışı firmasına keseceğimiz bu faturayı daha sonra Türkiye'de kamu kurumlarının yaptığı ihalelerde iş deneyim belgesi olarak kullanmak istiyoruz. Nasıl bir yol yöntem izlememiz gerekiyor.
Şimdiden teşekkürler...
Yeni kurulmuş bir limited şirketiz. Daha önce yurtiçinde ve yurtdışında herhangi bir ticari faaliyetimiz yok. Faaliyet konumuz spesifik ölçüm cihazları için bakım, onarım, kalibrasyon hizmetleri. Avusturya'da mukim bir partnerimiz var. (ortağımız değil) Amacımız yurtdışında (özellikle avrupa ve ortadoğuda) onların sattığı ve kurduğu analizörlerin bakım,onarım ve kalibrasyon hizmetlerini onlar adına yürütmek. Hizmetler yurtdışında yapılacak. Firmamız personeli bu işler için yurdışına seyahat edecek ve belli bir süre içerisinde söz konusu bakım onarım ve kalibrasyon hizmetlerini tamamlayıp yurda dönecek. Bu işler için Avusturyadaki firmaya hizmet bedeli keseceğiz. Sorularım şöyle;
1- Öncelikle belki sizin konunuz değil ancak yine de sormak isterim. Yurdışında böyle bir hizmeti gerçekleştirmek için firmamızın ihracatçılar birliğine üye olması gerekir mi? veya yurdışı müteahhitlik belgesi gerekirmi? ya da söyle sorayım. böyle bir yurtdışı hizmeti gerçekleştirmemiz için resmi kurumlardan almamız gereken bir belge vs. var mıdır?
2- Avusturyalı firmaya euro cinsinden fatura keseceğiz. Keseceğimiz fatura bedeli döviz olarak yurda sokulmak zorunda mıdır? Fatura bedelini yine yurtdışında başka bir yatırımda kullanmak istiyoruz.
3- Keseceğimiz bu fatura için (örneğin 50.000 Euro) şirketimizin ödeyeceği vergi kalemleri ve tutarları nedir?
4- Keseceğimiz bu 50.000 euro için faturayı türkçe mi yoksa ingilizce mi düzenleyeceğiz ve faturaya kdv yazacakmıyız?
5- Yine belki sizin konunuz değil ama; Yurdışı firmasına keseceğimiz bu faturayı daha sonra Türkiye'de kamu kurumlarının yaptığı ihalelerde iş deneyim belgesi olarak kullanmak istiyoruz. Nasıl bir yol yöntem izlememiz gerekiyor.
Şimdiden teşekkürler...