fonradar

Yurtdışına Verilen Call Center Hizmeti

Üyelik
14 Mar 2006
Mesajlar
64
Konum
İSTANBUL
Yeni kurulan bir firmamız Almanya da kurulu bulunan bir şirkete call center (telekom) hizmeti vermektedir. Açıklayacı olması açısından "Almanya daki firmayı teknik hizmet için arayan müşterileri aradıkları zaman Türkiye de bulunan firmamızın telefonuna yönlendiriliyor, sistem o şekilde kurulmuş. Soruma gelince firma yurtdışındaki firmaya bu hizmeti karşılığı düzenleyeceği faturayı kdv siz düzenliyor. Benim tezim Hizmetten Türkiye de yararlanıldığı için 2 nolu KDV Beyannamesi ile beyan edilip kdv nin ödenmesi yönünde. Ancak; firma içinde çalışan muhasebe müdürü böyle birşeyin olamayacağını çünkü hizmetten aslen almanyada yararlanılıyormuş gibi bir durumun söz konusu olmasından dolayı kdv nin ödenmeyeceği yönünde. Konu hakkında yardım beklemekteyim. Şimdiden çok teşekkürler.
 
Ynt: Yurtdışına Verilen Call Center Hizmeti

Hizmetten Türkiye de yararlanıldığına nasıl karar verdiniz?



"Almanya daki firmayı teknik hizmet için arayan müşterileri aradıkları zaman Türkiye de bulunan firmamızın telefonuna yönlendiriliyor, sistem o şekilde kurulmuş. "



Bu telefonu kimler arıyor?
 
Ynt: Yurtdışına Verilen Call Center Hizmeti

Yazımda da belirttim hizmetten Türkiye de yararlanıyor çünkü telefon hizmetini yani Müşteri Hizmetlerini bizim Türkiyedeki şirket veriyor karşı Alman firması Türkiyede Kurulu firmadan hizmet sağlıyor. Telefonları yurtdışında mevcut olan müşterileri arıyor. İnşallah anlatabilmişimdir. Çağrı Merkezi ve Müşteri Hizmetleri Vermektedir Türkiyedeki firmamız
 
Ynt: Yurtdışına Verilen Call Center Hizmeti

İyi de yararlanma deyince bu telefonu arayanlardır. Yani call center kimin tarafından ne için aranıyor. Bu aranma kime yarar sağlıyor?
 
Ynt: Yurtdışına Verilen Call Center Hizmeti

Sayın ozguryuksel,
Bahsettiğiniz durumda verilen hizmet Türkiye'de olup müşterinizin muhasebe müdürünün dediği gibi hizmetten Almanya'da yararlanılmaktadır.Dolayısıyla fatura kdv siz kesilmelidir.
Selamlar
 
Ynt: Yurtdışına Verilen Call Center Hizmeti

nguroy ' Alıntı:
İyi de yararlanma deyince bu telefonu arayanlardır. Yani call center kimin tarafından ne için aranıyor. Bu aranma kime yarar sağlıyor?
Sn. @nguroy
Türkiyedeki firma Yurtdışındaki firmayla müşteri hizmetleri ve iletişim hizmetleri adı altında sözleşme yapıyor. Türkiye Almanya ya göre işçilik ve telefon ücretleri daha ucuz olduğu için yurtdışındaki firmalar kendi bünyelerinde müşteri hizmetleri veya iletişim hizmetleri hani 0800 le başlayan tarzda birimler kurmayarak yani Banka Müşteri Hizmetleri gibi kurmayarak Türkiyedeki firmalardan bu yönde hizmet temini sağlıyor. Neden arıyorlar açılımınıza gelince yurtdışı firma satmış olduğu ürünün satış sonrası hizmetini Türkiye de bulunan bu firmadan sağlıyor ürünlerde oluşan teknik sorunları, herhangi bir sorunun telefonla giderilmesi hizmetini Türkiyedeki bu firmadan sağlıyor.
 
Ynt: Yurtdışına Verilen Call Center Hizmeti

Tamam hizmet yurt dışına veriliyor. Faydalanmada yurt dışında fatura dışarıya kesiliyor.
Bedeli de dışardan geliyosa
hizmet ihracıdır. KDV yoktur.
 
Ynt: Yurtdışına Verilen Call Center Hizmeti

Sn @nguroy

Kanımca hizmetten yurtdışında yararlanıyor dan kastınızı anlayamadım sonuçta Türkiyedeki firma bu hizmeti ülke sınırları içerisinde veriyor, tam istisnadan yararlanma şartlarından yurtdışında faydalanılmasına aykırı olmuyormu sizce , biraz uzattım kusura bakmayın yardımlarınız içinde ayriyeten teşekkürler.
 
Ynt: Yurtdışına Verilen Call Center Hizmeti

Telefon edenler hizmeti satın alıyor. Tamamen yurt dışına yönelik.
Bu telefondan yurt içinde müşteriler yararlansa idi o zaman hizmet ihracı olmazdı.
 
Üst