Yurtdışından Gelen Eksik Döviz

Üyelik
18 Nis 2007
Mesajlar
92
merhaba arkadaşlar.
defterini tutmuş olduğum dış ticaret şirketimin yurtdışından alacağı 10.000 euro. ama yurtdışı bize 9.975 euro gonderiyo. 25 euro banka masrafı nedeniyle cari hesabımızdan kesiyolar. gelmiyen 25 euro için hangi hesabı kullanarak cari hesabı kapatmalıyım. karşı taraftan dekontta alamıyorum ödemede alamıyorum. yardımcı olursanız sevinirim. iyi çalışmalar...
 
Üyelik
4 Nis 2007
Mesajlar
61
Ynt: yurtdışından gelen eksik doviz

yurtdışı firmanın hesabına alacak, 700 li hesaplar altında banka masrafına borç vererek hesabı kapatabilirsiniz. Karşı taraftan gönderilen para transferine ilişkin dekontun da bir kopyasını alıp mahsup fişinin arkasına iliştirirseniz iyi olur.
 
Üyelik
18 Nis 2007
Mesajlar
92
Ynt: Yurtdışından Gelen Eksik Döviz

25 euro kesildiğine daire hiç bir belge yok yalnız elimde
 
Üyelik
20 Haz 2005
Mesajlar
1,499
Konum
DİYARBAKIR
Ynt: Yurtdışından Gelen Eksik Döviz

sayın zzzz222;

gelen 9.975 euro dekontunda 25 euro banka masrafları görünmesi gerekir.
 
Üyelik
18 Nis 2007
Mesajlar
92
Ynt: Yurtdışından Gelen Eksik Döviz

hayır bize gelen dekontta sadece 9975 görünüyo. bizim hesabımızdan ayrıca kesilen 50 euro var o zaten görünüyo. ama 25 euro görünmüyor.
 
Üyelik
9 Mar 2007
Mesajlar
396
Ynt: Yurtdışından Gelen Eksik Döviz

Sayın zzzz222,

Bu yurtdışından alacağın mahiyeti nedir?
 
Üyelik
4 Nis 2007
Mesajlar
61
Ynt: Yurtdışından Gelen Eksik Döviz

Karşı taraf 10.000 euro ödediğini telefon, faks ya da e mail yoluyla bildirdiyse yani siz de eminseniz tam para ödendiğine ama hesabınıza 9975 euro geçtiyse 25 euro zaten banka masrafıdır,banka masrafına yazılabilir ancak daha sağlam olması açısından karşı taraftan 10.000 euro ödediğine dair transfer dekontunu isterseniz iyi olur, banka böyle bir kesinti olduğuna dair belge vermez. Tüm ihracat transferlerinde müşterinizden ödeme yaptığına dair dekont almanızda fayda var, çok zor birşey değil bunu size fakslaması ya da e mail atması.
 
Üyelik
9 Mar 2007
Mesajlar
396
Ynt: Yurtdışından Gelen Eksik Döviz

Sayın zzzz222,

Yurtdışından gelecek olan bedel GVK 40/1 maddesi parantez içinde bahsedildiği faaliyetlerden ise

''(İhracat, yurt dışında inşaat, onarma, montaj ve taşımacılık faaliyetlerinde bulunan mükellefler, bu bentte yazılı giderlere ilaveten bu faaliyetlerden döviz olarak elde ettikleri hâsılatın binde beşini aşmamak şartıyla yurt dışındaki bu işlerle ilgili giderlerine karşılık olmak üzere götürü olarak hesapladıkları giderleri de indirebilirler.) ''

belgesini temin edemediğiniz 25 ? götürü gider olarak giderleştiriniz.
 

nguroy

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
2 Haz 2005
Mesajlar
12,415
Konum
istanbul
Ynt: Yurtdışından Gelen Eksik Döviz

Bu tür durumlar yurt dışı ile çalışan firmaların başına sıklıkla gelmektedir.Karşı firma size göndermiş olduğu tarnsfere ait SWIFT belgesini veya bankasının dekontunu yollasın. Siz de aradaki masrafı banka gideri olarak muhasebeleştirin. Bu tür masraflar bazen arada başka aracı banka bulunması durumunda da olabilmektedir. Belgesinin alınabilmesi zordur

Çok sağlamcı olmak isterseniz götürü gider de yapabilirsiniz.
 
Üyelik
24 Nis 2007
Mesajlar
127
Konum
istanbul
Ynt: Yurtdışından Gelen Eksik Döviz

abicim sakın götürü gidere atma...

bi gün denetçiler kalkıp " kardeşim sen nasıl olurda 8.000 YTL bedelin üzerindeki 1 YKR bile nakten alamazsın yada belgesiz giderleştiremezsin " derse o kısım kadar vergi ziyaı keser ve bunu hiç acımadan 2 katına çıkartır. ayrıca canı ister ve usulsüzlük de keser... hiç birşey tutturamazsa döner buraya gelir. zaten bu kadar inceleme altına alırlarsa kesin yağınızı çıkartırlar o ayrı bir mesele...

neyse. konuya dönelim. swift ekranı görüntüsünü kendi bankanızdan isteyin. onlar vereceklerdir. şunu unutmayın tüm dövizli paralar balkanlardan asya yönüne giderse paralar karaçi üzerinden yani pakistandan gelir. kendi bankanıza gidin swift görüntüsü alın. orada 25 ? görürsünüz... onu giderleştirin. işinizi sağlama alın KKEG yazın da sonradan bişey çıkmasın...

kolay gelsin iyi çalışmalar.
 
Üyelik
9 Mar 2007
Mesajlar
396
Ynt: Yurtdışından Gelen Eksik Döviz

Sayın sercanaktas,

Amma kötümser bir tablo çizdiniz. Yazınızda bir sürü şey önerdiniz en sonunda da ''işinizi sağlama alın KKEG yazın da sonradan bişey çıkmasın...'' diyorsunuz.

Yazdıklarınızı eleştirmek için yazmıyorum, ancak söylemeden de geçemeyecem. Tahsil edilen bir para yoktur. Dolayısıyla VUK 324 GT kapsamında değerlendiremeyiz. Belge temin edilememesi durumunda kanunun 40/1 bendindeki faaliyetleri sürdüren şirketlerin götürü gider gibi bir müessesesi vardır. GVK 40 maddesinde ticari kazancın tespitine ilişkin diğer konularda KKEG' mi yapıyorsunuz?

Ayrıca, vergi incelemesine yetkili olanlar gözünüzün üzerinde kaşınız var deyip ceza kesebilir. Her kesilen cezayı ödeyeceksiniz diye bir şey yok.
 
Üyelik
24 Nis 2007
Mesajlar
127
Konum
istanbul
Ynt: Yurtdışından Gelen Eksik Döviz

GMANCE ' Alıntı:
Sayın sercanaktas,

Amma kötümser bir tablo çizdiniz. Yazınızda bir sürü şey önerdiniz en sonunda da ''işinizi sağlama alın KKEG yazın da sonradan bişey çıkmasın...'' diyorsunuz.

Yazdıklarınızı eleştirmek için yazmıyorum, ancak söylemeden de geçemeyecem. Tahsil edilen bir para yoktur. Dolayısıyla VUK 324 GT kapsamında değerlendiremeyiz. Belge temin edilememesi durumunda kanunun 40/1 bendindeki faaliyetleri sürdüren şirketlerin götürü gider gibi bir müessesesi vardır. GVK 40 maddesinde ticari kazancın tespitine ilişkin diğer konularda KKEG' mi yapıyorsunuz?

Ayrıca, vergi incelemesine yetkili olanlar gözünüzün üzerinde kaşınız var deyip ceza kesebilir. Her kesilen cezayı ödeyeceksiniz diye bir şey yok.
Estağfirullah. Eleştireceksiniz ki doğru yolu bulalım değil mi ? ben büyük sözü dinlerim... Özellikle sizin yaptığınız bir çok yorumda kanun maddesi yada tebliğden alıntı yapmanızda hoşuma gidiyor.... gelelim yorumunuza...

Ticari kazancın tespitinde olmayan bir parayı tahsilat gösteremeyiz. fiilen olmayan bir şeyi de gider yazamayız ancak yazarsak sağlamcı olamk lazımsa KKEG yaparız. En azından ben öyle yapıyorum.
 
Üyelik
7 Haz 2005
Mesajlar
2,171
Konum
İstanbul
Ynt: Yurtdışından Gelen Eksik Döviz

sercanaktas ' Alıntı:
Özellikle sizin yaptığınız bir çok yorumda kanun maddesi yada tebliğden alıntı yapmanızda hoşuma gidiyor....
Merhaba,
Sizede öneririm.

sercanaktas ' Alıntı:
gelelim yorumunuza...

Ticari kazancın tespitinde olmayan bir parayı tahsilat gösteremeyiz. fiilen olmayan bir şeyi de gider yazamayız ancak yazarsak sağlamcı olamk lazımsa KKEG yaparız. En azından ben öyle yapıyorum.
Burası MUZ Cumhuriyeti değildir. Her ne kadar uygulamada sorun olsada kanunlar dahilinde işlem yapılmaktadır. Kanun maddesinde yazılı olan bir hak kullanıldığı için ceza yazacak olan adamın birileri "alnını karışlar". Bence yorumunuzda "KKEG yazarız" gibi genel ifadeler yerine "KKEG yazmayı tercih ederim/ediyorum" gibi kişisel ifadeler kullanın. Çünkü sizin tercihiniz.
 
Üyelik
24 Nis 2007
Mesajlar
127
Konum
istanbul
Ynt: Yurtdışından Gelen Eksik Döviz

Tamer Başkan ' Alıntı:
sercanaktas ' Alıntı:
Özellikle sizin yaptığınız bir çok yorumda kanun maddesi yada tebliğden alıntı yapmanızda hoşuma gidiyor....
Merhaba,
Sizede öneririm.

sercanaktas ' Alıntı:
gelelim yorumunuza...

Ticari kazancın tespitinde olmayan bir parayı tahsilat gösteremeyiz. fiilen olmayan bir şeyi de gider yazamayız ancak yazarsak sağlamcı olamk lazımsa KKEG yaparız. En azından ben öyle yapıyorum.
Burası MUZ Cumhuriyeti değildir. Her ne kadar uygulamada sorun olsada kanunlar dahilinde işlem yapılmaktadır. Kanun maddesinde yazılı olan bir hak kullanıldığı için ceza yazacak olan adamın birileri "alnını karışlar". Bence yorumunuzda "KKEG yazarız" gibi genel ifadeler yerine "KKEG yazmayı tercih ederim/ediyorum" gibi kişisel ifadeler kullanın. Çünkü sizin tercihiniz.
siz gidin muz cumhuriyetinde karışlayın ozaman alınları... herşey kanunlarla olmuyor. kanun nasıl doğuyor..

ilk önce geleneklere bakıyor sonra teamüllere göre kanun taslak haline geliyor ve hazırlanıyor sonra tebliğ olunuyor ancak uygulayan memurlar yada arkadaşlar sizin gibi alın karışlamıyorlar...
kişisel ifadelerinizi düzgün kullanın... yerim sizin muz cumhuriyetinizi...
 
Üyelik
18 Nis 2007
Mesajlar
92
Ynt: Yurtdışından Gelen Eksik Döviz

çok değerleri arkadaşlar öncelikle teşekkr ederim verdiğiniz fikirler için. ortamı germek istemem ama bu hepimizin başına gelebilicek bi durum. firmamız tekstil firması sürekli ihracat yapıyoruz. karşı taraf bize parayı gonderdkten sonra herhangi bi belge gondermıyo. benm hesabıma gelen paradan kendi bankamda ayrıca kesiyo masraf. atıyorum 10000 euro bedel benm bankama 9900 euro olarak geliyo. bu bir değil iki değil sürekli oluyo ve bütün yurtdışındaki değişik firmaların hepsi kesiyo. oncelikle yurtdışından para gonderim belgeklerini temin etmeye çalışıcam. daha sonradanda knun maddelerini tekrardan incelicem. şirketimiz serbest bölgede olduğunda vergisel açıdan bir problemimiz yok ama karımız yuksek olduğundan kar dağıtımı yaptığımız zaman yuzde onbeş stopajımız var. buda bizi inceleme aşamasına gonderebiliyor.

gideri kkeg olarak atabilmemiz için bi belgemiz olması gerekmiyormu. belgesiz bi işlem için gider yada kanunen kabul edilmeyen gider yazmak saçma olmazmı
 

nguroy

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
2 Haz 2005
Mesajlar
12,415
Konum
istanbul
Ynt: Yurtdışından Gelen Eksik Döviz

Bu ortalığı gerginleştiren ifadelere ne gerek var. Neden bütün paralar Pakistan üzerinden geliyormuş anlayamadım?



bi gün denetçiler kalkıp " kardeşim sen nasıl olurda 8.000 YTL bedelin üzerindeki 1 YKR bile nakten alamazsın yada belgesiz giderleştiremezsin " derse o kısım kadar vergi ziyaı keser ve bunu hiç acımadan 2 katına çıkartır. ayrıca canı ister ve usulsüzlük de keser... hiç birşey tutturamazsa döner buraya gelir. zaten bu kadar inceleme altına alırlarsa kesin yağınızı çıkartırlar o ayrı bir mesele...
Bu ifade ne demek sn Sercanaktaş. Bankadan ödenen masrafın tevsik sınırı ile ne ilgisi var?
Sapla saman birbirine karışıyor.
 
Üst