Sayın aygunh34 merkezden şubeye satış faturası sadece şubeniz serbest bölgede ise düzenlemek zorundasınız ki o da mal gümrükten geçtiği için. Türkiye içindeki hareketleri faturalandırmanıza gerek bulunmamaktadır.Arkadaşlar bu soruya hala net bir cevap bulabilmiş değilim nette araştırdım ama bir türlü bu konuya ilişkin bir şey bulamadım. Soruyu daha açık bir şekilde tekrardan sorayım. Merkezden şubeye tüketim için mutfak malzemeleri geliyor ve bunu şubeye fatura keserek gönderiyoruz çünkü şube son kullanıcı olduğu için kdv de işin içine giriyor. Bu işlemler aylık kdv hariçi 5.000 tl yi geçmekte. Merkez olarak ba-bs bildiriminde bu alış ve satışı göstermek zorunda mıyız. Cevabı olan varsa sevinicem
Fatura kesildiği için bildirmek zorundasınız.İyi günler,
Merkez ofisten şubemizde kullanılacak malzeme için satış faturası kesilmektedir. Kdv hariçi 5.000 tl yi geçtiği için bu alış ve Satış faturaları Form Ba-Bs de bildirilecek midir.
Sayın aygunh34,
Bu kayıtlar son derece yanlış. Çok detaya girmeden hem tekdüzen hesap planı hemde VUK açısından. Suni olarak satış rakamınızı artırıyor ve dahili sarf işlemi yeriniz satış bedelinizi giderleştiriyorsunuz. Bu yöntemi kim gösterdiyse bilmiyorum ancak çok yanlış olmuş.
Tekdüzen hesap planında "393 Merkez ve Şubeler Cari Hesabı" var bundan kimse bahsetmedi herhalde. İşleyişi konusuna çok girmiyeceğim. Ancak 153 hesap altında "Şubelere gönderilen mallar hesabı açıp bu hesaptan çıkış yapıp 393 hesaba şubeyi borçlandıracaktınız. Şubede ise ters kayıt. 153 de Merkezden gelen mallar hesabı açıp 393 merkez cari hesabını alacaklandıracaktınız. Şubeler arası teslim kesinlikle KDV'den muaftır. BA BS konusu dışındadır. Şubenizin son kullanıcı olması hiçbirşey ifade etmez. Şubeniz TDHP açısından bir masraf merkezidir, VUK açısından ise şirketinizin ta kendisi.
Üstadım serbest bölgedeki şubeden yapılan mal alımlarında mecburen fatura düzenleniyor ve ba bs de bildirimi yapılıyor.Sayın aygunh34,
Bu kayıtlar son derece yanlış. Çok detaya girmeden hem tekdüzen hesap planı hemde VUK açısından. Suni olarak satış rakamınızı artırıyor ve dahili sarf işlemi yeriniz satış bedelinizi giderleştiriyorsunuz. Bu yöntemi kim gösterdiyse bilmiyorum ancak çok yanlış olmuş.
Tekdüzen hesap planında "393 Merkez ve Şubeler Cari Hesabı" var bundan kimse bahsetmedi herhalde. İşleyişi konusuna çok girmiyeceğim. Ancak 153 hesap altında "Şubelere gönderilen mallar hesabı açıp bu hesaptan çıkış yapıp 393 hesaba şubeyi borçlandıracaktınız. Şubede ise ters kayıt. 153 de Merkezden gelen mallar hesabı açıp 393 merkez cari hesabını alacaklandıracaktınız. Şubeler arası teslim kesinlikle KDV'den muaftır. BA BS konusu dışındadır. Şubenizin son kullanıcı olması hiçbirşey ifade etmez. Şubeniz TDHP açısından bir masraf merkezidir, VUK açısından ise şirketinizin ta kendisi.
Bildirendirme amaçlıydı üstadım. SaygılarSayın bil_gin,
Serbest bölge özellik arzeden ve kendine has uygulamaları olan bir konu, onunla ilgili yakın geçmişte detaylı olarak yazdık. Bu soru ile karıştırmayalım.
Nasıl ki bir bakkal işyerinden evine 1 kg şeker alıp götürdüğünde kendi şahsına belge düzenlemesi gerekiyor ise aynı şekilde bir şirkette aslında satışını yaptığı malı kendisi için kullanmak istiyor ise ft ile belgelendirmelidir.
Bildirendirme amaçlıydı üstadım. Saygılar
Üstadım dahili sarf olduğu zaman fatura kesmek zorunda mıyız?Dahili sarfda olsa bunu belgelendirmek gerek ve vergi kanunlarında belgeler açık.