Merhaba arkadaşlar;
İşçi tazminatını almadan işine son verildiğini gerekçe göstererek 2013 yılında işverene dava açmıştır.
2016 yılında dava neticelenmiş ve işveren aşağıdaki tazminat vb. toplam olarak icra dairesine
banka yoluyla ödemiştir.
a)Kıdem Tazminatı
b)İhbar Tazminatı
c)Eksik ücret
d)Yıllık izin ücreti
e)Vekalet ücreti (işçinin avukatına ödenen)
f)Tazminatların, eksik ücretin, yıllık izin ücretinin faizi
Yevmiye maddesi;
a) Kıdem Tazminatı sınırı aşmadığından , net ödenenden brüt bulunarak sadece damga vergisi hesaplayıp giderleştirildi.
b) İhbar tazminatını da net ödenenden brütleştirerek, gelir vergisi ve damga vergisi hesaplayıp gider yazıldı.
Ancak
1-Eksik ücret ve yıllık izin ücretini netten brütleştirip gelir vergisi ve damga vergisi hesaplayarak gider yazabilirmiyiz?
2-Muhtasar beyannamenin ücret kısmıyla, aylık hizmet bildirgesi arasında uyumsuzluk olacağından sorun teşkil eder mi?
Bordroya bu işçiyi ilave edip, ücret ve yıllık izin toplamının sgk primini yatırmam mı gerekir?(işçi başka bir yerde çalışıyor)
3-Ödenen faizleri gider yazabilirmiyim? (iş kazası ve işveren ihmali olmadığını göz ününe alırsak) Diğer olağan üstü gider ve zararlara yazabilirmiyiz?
4-Kaybedilen davanın avukatlık ücretini gider yazabilirmiyiz?
Bu konularda meslektaşlarım görüşlerini paylaşırsa sevinirim.
Teşekkürler
İşçi tazminatını almadan işine son verildiğini gerekçe göstererek 2013 yılında işverene dava açmıştır.
2016 yılında dava neticelenmiş ve işveren aşağıdaki tazminat vb. toplam olarak icra dairesine
banka yoluyla ödemiştir.
a)Kıdem Tazminatı
b)İhbar Tazminatı
c)Eksik ücret
d)Yıllık izin ücreti
e)Vekalet ücreti (işçinin avukatına ödenen)
f)Tazminatların, eksik ücretin, yıllık izin ücretinin faizi
Yevmiye maddesi;
a) Kıdem Tazminatı sınırı aşmadığından , net ödenenden brüt bulunarak sadece damga vergisi hesaplayıp giderleştirildi.
b) İhbar tazminatını da net ödenenden brütleştirerek, gelir vergisi ve damga vergisi hesaplayıp gider yazıldı.
Ancak
1-Eksik ücret ve yıllık izin ücretini netten brütleştirip gelir vergisi ve damga vergisi hesaplayarak gider yazabilirmiyiz?
2-Muhtasar beyannamenin ücret kısmıyla, aylık hizmet bildirgesi arasında uyumsuzluk olacağından sorun teşkil eder mi?
Bordroya bu işçiyi ilave edip, ücret ve yıllık izin toplamının sgk primini yatırmam mı gerekir?(işçi başka bir yerde çalışıyor)
3-Ödenen faizleri gider yazabilirmiyim? (iş kazası ve işveren ihmali olmadığını göz ününe alırsak) Diğer olağan üstü gider ve zararlara yazabilirmiyiz?
4-Kaybedilen davanın avukatlık ücretini gider yazabilirmiyiz?
Bu konularda meslektaşlarım görüşlerini paylaşırsa sevinirim.
Teşekkürler