fonradar

Limited Şirket Sigorta Acentesi Muhasebe Kayıtları

Üyelik
16 Eki 2014
Mesajlar
5
Konum
mugla
Limited Şirket Sigorta Acentesi Muhasebe Kayıtları İle İlgili sormak istediğim birkaç soru var bilgisi olup yardımcı olmak isteyen varmı acaba ?
 
Sigorta acentelerinde maliyet hesaplarını nasıl ayrıştıracağım konusunda tereddüte düştüm. Bütün giderleri sadece 770'de tut diyen var, hepsini 740 hesaba at diyen var.
Ben işçi ücretlerini, kirayı ve büro giderlerini (elk.su,kırtasiye,internet, telf.vb.) 740 hesaba açtım;
Noter giderleri, kargo giderleri, gecikme zamları, amortismanlar, temizlik giderleri, müşavirlik hizmeti, kkeg 770 hesaba açtım;
Banka ile ilgili finansman giderlerini de 780 hesaba..
Bu hesaplarda yanlış kullandığım bir şey var mı, TDHP uymamaktan yenilen cezaları görünce daha da dikkat etmeye başladım. İlk defa da sigorta acentesi defteri tutacağım, bir eksikliğim varsa uyarırsanız sevinirim.
 
Ben olsam şöyle yaparım.
Sektörünüz hizmet sektörü ve yüklendiğiniz giderler bu hizmeti üretebilmek ve satabilmek ve pazarlayabilmek için katlandığınız giderler.Bu durumda giderlerinizin ağırlığı bence 740 olmalı.
Kargo,ilan vb.giderlerinizi 760
kira,aidat,işyeri bakım vs.giderlerinizi 770
banka hareketlerinden kaynaklanan komisyon kesintileri ve personel ücretleri de dahil olmak üzere diğer tüm giderleri 740
kmh veya kullanılan herhangi bir krediden kaynaklanan komisyon vb.tutarları 780
hesaplarında takip etmeniz bence yeterli olur.
Hatta daha da zorlaştırmak isterseniz, çalışan personelleri kendi içinde ayırıma tabi tutarak, personel ücretlerini;dışarıda iş takip eden pazarlama elemanları için 760, içeride poliçe üreten ve iç hizmetleri yapanlar için 740, yönetim kademesini oluşturan personeller için 770 hesaplarını da kullanabilirsiniz.
KKEG için ise belli bir hesap öngörülmez.İlgili KKEG hangi gider türüne aitse,o hesabına altında açılmalı ve ayrıca da nazım hesaplarda takip edilmelidir. (mesela bunları sadece 689'da takip edenlerde bana göre hata yapmış olur)
Hepsi 770 ya da hepsi 740'da olmaz.Bu da yanlıştır ve fazlaca kolaya kaçmak olur.Gider ve fonksiyonel çeşitlilik açısından da bence usulsüz olur.
 
Yalnız sayın Zeytuni,
Yine ben sizin yerinizde olsam, 700'li hesapların nasıl dağıtılacağından ziyade, diğer hesap ve işlemler üzerinde yoğunlaşırım.
Çünkü acente muhasebe ve kayıtları gerçekten oldukça zordur ve ben dahil kimsenin dört dörtlük altından kalkabildiğini sanmıyorum. Özellikle tahsilata yetkili acentelerin kayıtları oldukça karmaşık ve takibi de çok zor.(kredi kartıyla tahsil, nakden tahsil, banka hesabına tahsil, poliçe bazında müşteri takibi,ana sigorta şirketlerine olan borç takibi,sigorta şirketlerinin komisyon gider belgeleri ve bankaya yatan komisyonlar vb.vb.) Bunların yanında bahsettiğiniz gider dağılımı işin en basit yönü. Size tavsiyem, bahsettiğim işlemler nezdinde bir çerçeve oluşturun ve mükellefinizin tam olarak nasıl çalıştığını belirleyin.Aksi halde karmakarışık muhasebe kayıtları olur ve işin içinden çıkamazsınız.Baştan bu çerçeveyi belirleyin derim.
 
sigorta acenteliği yapan ltd şti de poliçeler tek tek işlenmeli midir.işlenmeli ise kesilen bir poliçenin kalem kalem hangi hesaplara işlenmeli yazabilir misiniz?
 
sigorta acenteliği yapan ltd şti de poliçeler tek tek işlenmeli midir.işlenmeli ise kesilen bir poliçenin kalem kalem hangi hesaplara işlenmeli yazabilir misiniz?

tek tek işlemeye gerek yok üstadım.Sigorta acentesi size 10 günlük ya da aylık olarak gider makbuzu gönderir.Onların gideri sizin geliriniz.Bu makbuzlara istinaden 600 hesaba gelir kayıt edeceksiniz.Başka bir şey yapmanıza gerek yok.
 
Poliçelerin işlenmesi hk

tek tek işlemeye gerek yok üstadım.Sigorta acentesi size 10 günlük ya da aylık olarak gider makbuzu gönderir.Onların gideri sizin geliriniz.Bu makbuzlara istinaden 600 hesaba gelir kayıt edeceksiniz.Başka bir şey yapmanıza gerek yok.

Üstad peki şirkete ait pos cihazı var ise bankaya gelen paralar poliçe işlenmeden nereden düşülecek Teşekkürler
 
Üst