E-Faturaya Geçince KEP Adresi Almanın Ne Faydası Var mı ?

Day-Dream

Tanınmış Üye
Üyelik
16 Ağu 2012
Mesajlar
1,858
Konum
İstanbul
Merhaba

1 temmuzdan sonra e-faturaya geçen firmalarda kep mail adresi alınca bir işe yarıyor mu ? Yani hatalı fatura kesince bu adresimize iade edin v.b denmesi için faydası oluyor diyorlar.

Alan var mı ? Nasıl ve nerede kullanıyorsunuz, işinize yarıyor mu acaba ?

Teşekkür ederim

Saygılarımla
 
Yasa gereği KEP adresi alınması şirketler için zorunludur. Bunun dışında KEP, tebligat/yazı alma ve gönderilmesinde resmi bir işlemdir. KEP'ten gönderdiğinizde almadım deme ihtimali yoktur. Ben geçtiğimiz günlerde Türk Telekoma telefon hattının iptali için kepten yazı gönderdim anında iptal ettiler. Sorunuza gelince e fatura senaryolarında ticari ve temel fatura seçenekleri vardır. Gelen ticari faturaları sistemden reddebilirsiniz. Temel faturaları ise reddemezsiniz. Temel e faturalar gib portalından karşılıklı anlaşma iptal edilebilir, ancak bazı firmalar temel faturaların iptali için kep'ten yazı göndermeyi tercih ederler. KEP adresi bu nedenle de lazım olabilir...
 
Üstat Çok teşekkür ederim

Ben geçtiğimiz günlerde Türk Telekoma telefon hattının iptali için kepten yazı gönderdim anında iptal ettiler.

Onların kep adresinize mi, sizin kep adresinizden mi gönderdiniz ? Yani siz de kep adresi vardı değil mi ?

ancak bazı firmalar temel faturaların iptali için kep'ten yazı göndermeyi tercih ederler. KEP adresi bu nedenle de lazım olabilir...

Bana temel bir fatura kesildi. Faturaya itirazı kendi kep mail adresimden göndererek yapmam noterden gönderme yerine geçiyor diyebilir miyiz ?

Saygılarımla
 
Üstat Çok teşekkür ederim

Ben geçtiğimiz günlerde Türk Telekoma telefon hattının iptali için kepten yazı gönderdim anında iptal ettiler.

Onların kep adresinize mi, sizin kep adresinizden mi gönderdiniz ? Yani siz de kep adresi vardı değil mi ?
Karşı tarafın kep adresini öğrenmeniz gerekir. Yani iki tarafında kep adresi olmalıdır.

ancak bazı firmalar temel faturaların iptali için kep'ten yazı göndermeyi tercih ederler. KEP adresi bu nedenle de lazım olabilir...

Bana temel bir fatura kesildi. Faturaya itirazı kendi kep mail adresimden göndererek yapmam noterden gönderme yerine geçiyor diyebilir miyiz ?
Aynen.. Noterden yapılan iptal işlemini artık kep üzerinden yapabilirsiniz.

Saygılarımla
 
Merhaba

1 temmuzdan sonra e-faturaya geçen firmalarda kep mail adresi alınca bir işe yarıyor mu ? Yani hatalı fatura kesince bu adresimize iade edin v.b denmesi için faydası oluyor diyorlar.

Alan var mı ? Nasıl ve nerede kullanıyorsunuz, işinize yarıyor mu acaba ?

Teşekkür ederim

Saygılarımla

Sayın Day-Dream,

KEP adresi bazı resmi dairelerin müracaat ve tebligat işlemleri için gerekiyor. evrakların elektronik imza ile imzalanarak tebliğin yasal olarak yapıldığı ve (Noter tebligatı gibi) teslimatın gerçeklendiğini teyit etmek üzere. Ayrıca bu işlemler 10 yıl boyunca saklanıyor. KEP adresi yoluyla yaptığınız işlemler noter tebligatı gibidir, alınmadığı bilinmediği gibi bir karşı sav sunulamaz. Şirketlerin bu tür bir adres almaları zorunlu değildir, zorunluluk halen ne durumda olduğu belli olmayan Tebligat Adresi içindir. Ancak KEP sisteminin çok iyi çalıştığını söyleyebilirim. Temel Faturalar için de bu adresten yapılan itiriazlar yasada ifade edilen "Dış Yollarla" teriminin en uygun karşılıklarından biridir.
 
Değerli Üstadlarım çok teşekkür ederim.

Biz de mali müşavir olarak bu adresi alsak, parasını ödemeyen mükelleflere sözleşme iptali konusunda buradan mail atsak olur mu ?

O kadar çok birikti ki..
 
Değerli Üstadlarım çok teşekkür ederim.

Biz de mali müşavir olarak bu adresi alsak, parasını ödemeyen mükelleflere sözleşme iptali konusunda buradan mail atsak olur mu ?

O kadar çok birikti ki..
Günaydın, Sn.day-dream bu KEP işini sevdin gibi. :)
Karşı tarafın kep adresi olduğu sürece buradan yazı gönderebilirsiniz.
 
Üst