Ofis Açılış İşlemleri

malianestezi

Katkı Sunan Üye
Üyelik
31 Tem 2018
Mesajlar
105
Konum
Ankara
İyi akşamlar ,

Serbest faaliyette bulunmak niyeti ile bugün odadan ruhsat başvurumu yaptım. Sicil numaramı aldım(Belge 1 ay içerisinde çıkarmış).
Sıcağı sıcağına bugün interaktif vergi dairesinden işe başlatma yapmak istedim(işe başlama tarihini 19.07.2022 seçtim). Bir kaç sorum var buna yönelik;
1)kendi ofisim olacağı için eke herhangi bir belge(kira kont. vs) yüklemeden direkt olarak başlatma talebinde bulundum. Oda kayıt belgesi koymam gerekiyormuş sanırım. Koymadım. Sorun olur mu? (Odadan sadece sicil no verildi)
2) Yoklama bu bildirimin akabinde kendiliğinden mi gerçekleşiyor yoksa benim bunun için tekrar bir talepte bulunmam mı gerekir?
3)E-tebligat başvurusu için yine interaktif vergi dairesinden e-tebligat kısmına telefon ve mail adresimi yazarak kaydettim ve ''e tebligat aktivasyon kaydınız başarı ile alınmıştır.'' bildirimi geldi ekrana. e tebligat başvurusu bu kadar mı? fiilen vergi dairesine gitmem gerekiyor mu?
4)E-smmm kullanımı, defter beyan vs başvurusu yoklamadan sonraki süreç mi?

Sorularım belki çok basit ve gereksiz gelebilir mazur görünüz, adım adım süreci ilk kez tecrübe ettiğim için sıralamada hata yapmak istemiyorum.
 
Süreci tamamen bitirmiş olarak, buraya yazmak istedim. Benim yaşadığım tedirginliği ve 'acaba eksik bir şeyler mi yapıyorum' vesvesesini biraz olsun yatıştırmaya yönelik adım adım gitmek istiyorum.

1) ilk olarak interaktif vergi dairesine kendim kayıt oldum. Sonrasında soldaki sekmelerden( gözünüz korkmasın gayet açıklayıcı ve net) işe başlama bildiriminde bulundum. Ben kendim mal sahibi olduğum için eke hiç bir şey koymadım. Siz kiracı iseniz bu aşamada( Bu aşamayı kaçırmışsanız genel amaçlı dilekçe ile) kira sözleşmesi ve buna ilişkin damga vergisini de eke yüklüyorsunuz.
2)E-tebligat konusu beni tedirgin eden bir diğer husustu. aynı gün verilmesi gerektiğini okumuştum. işe başlama verirken kendiniz numara ve mail adresinizi girerek aktif hale getiriyorsunuz e- tebligatı( Bu 2. sınıflarda bu şekildeymiş.) Tereddüt ederseniz vergi dairenizi arayarak sicil bölümünden teyit ettirebilirsiniz. Ben sağlama almak için öyle yaptım: )
3) Yoklama için herhangi bir işlem veya talepte bulunmanıza gerek yok. İnteraktif vergi dairesinden işe başlama bildiriminde bulunduktan sonra 1 hafta içerisinde geliyor. Bu süre her vergi dairesinde farklıymış. Benimki başvurumdan 2 gün sonra geldi.
4) Yoklamadan sonra interaktif vergi dairesinden vergi levhamı oluşturabildim.(Yoklama sistemde sonuçlanmadan indiremedim ben,aksi örnekleri var mı bilmiyorum.)
5)Vergi levhamı oluşturduktan sonra defter beyana da başvurdum. Defter beyana başvuru, işe başlama bildiminden itibaren 7 gün içerisinde yapılmalı. (Bu 7 günlük süreçte yoklama hala yapılmadıysa defter beyan başvurusu gerçekleşemeyeceği için endişelenmeyin, bir sıkıntı olmuyor)
6)Defter beyana her ne kadar başvuru yapmış olsam da sisteme girerken ''aracılık ve sorumluluk sözleşmesi imzaladığınız meslek mensubunun/odasının sisteme giriş yaparak kayıt işlemini tamamlaması gerekmektedir.'' uyarısı aldım.
Araştırmalarım sonucunda da meslektaşlardan farklı yorumlar geldi. Bir kesim e-birlikte kendi kendime sözleşme girmem gerektiğini söylerken, diğer kesim de vergi daireme ''internetten beyanname gönderebilme yetkisi'' için dilekçe vermem gerektiğini söyledi(imza beyannamesi fotokopisi ile birlikte.). Vergi daireme bizzat gittim ve bu işlemlere gerek olmadığını, sistemdeki uyarının tamamen Türmob ile alakalı olduğunu söyledi. Türmob'da da dosyam ''onay aşamasında'' idi. Bir kaç gün beklememi söylediler. Gerçekten de Türmob' da onaylandıktan sonra defter beyana da giriş yapabildim.
7)Benim bildiğim ve 1.sınıflarda yaptığım ''elektronik beyanname aracılık sözleşmesi'' + imza beyannamesi fotokopisi aşaması ise bir kaç kez konuşmama rağmen olmadı..(Bu durum hala kafamı karıştırdığı için beyannamemi erkenden vermeye çalışacağım. Herhangi bir aksilikle karşılaşırsam ve düzeltme yapmam gereken bir şey olursa burada da güncelleme yapacağım).
8) Bu aşamada zaruriyet gerektiren bir durum olmadığı halde noterden imza beyannamesi de aldım. Hazır gitmişken defter tasdik için noter şifresi de aldım. (Noterdeki memur mail geleceğini söyledi ama hiç gelmedi. Bunun için tekrar bir notere uğrayacağım.)
9)Bağlı olduğum odayı aradım ve vergi levhamı mail attım. Ruhsatım ortalama 1 ayı bulacağı için kaşe talep formu vs gibi başvuruları da ruhsatı almaya gittiğimde yapacağım.)
Aklıma gelen süreç bu şekilde. Vergi dairesine göre ebetteki sıralama ve süreler değişebilir.
Heyecanlı bir süreç ama iyi insanlara denk gelirseniz( ki inşallah her zaman denk gelirsiniz) sizin için daha güzel geçiyor.
Çok şükür her aşamada iyi ve ilgili memur ve üstadlarla ilerledim. 1 gün boyunca karanlık tek göz oda ofisimde( vergi levhası olmadan elektrik bağlamadıkları için) yoklama memurunu beklerken düştüğüm karamsarlık, şirin mi şirin bir memur amcanın şakalarıyla, nasihatleriyle ,termostan ikram ettiğim kahveyi saymayarak çay sözünü alarak komşu esnafa çaya gitmesiyle adeta pembe bulutlara bıraktı yerini.
Bunu yazıyorum çünkü herkes aynı tecrübe ile bu yoldan geçmeyebilir. Birimiz kolaylıkla geçerken birimiz sürekli dara düşebilir. Bilmemek ayıp değil, siz yeter ki işinizi düzgün yapmaya çalışın ve niyetinizi temiz tutun. Bunu okuyan, ofis açma hayali kuran, ya da bu hayallerini icraata geçirme evresinde dara düşmüş, ya da öylesine okuyan sevgili meslektaşım... Herşey gönlünce olsun.
 
Güzel özet olmuş, işlerinizde kolaylıklar.

Tereddüt ettiğiniz konularda vergi dairesine, maliye danışma hattına danışmaktan çekinmeyin. Vergi dairenizdeki memurun cevabı aklınızda soru işareti bıraktığında farklı vergi dairelerine de telefonla danışarak sorunuzun cevabını netleştirebilirsiniz, yardımcı oluyorlar.
 
Güzel özet olmuş, işlerinizde kolaylıklar.

Tereddüt ettiğiniz konularda vergi dairesine, maliye danışma hattına danışmaktan çekinmeyin. Vergi dairenizdeki memurun cevabı aklınızda soru işareti bıraktığında farklı vergi dairelerine de telefonla danışarak sorunuzun cevabını netleştirebilirsiniz, yardımcı oluyorlar.
Teşekkür ederim.

Ankara' da ulus vergi dairesine bağlıyım. Az çok biliyordum o vergi dairesini çalıştığım ofislerde yaptığım işlemlerden ötürü. Çok ilgili değillerdi o yüzden kendim de oraya düşünce ilk etapta üzüldüm ama çok şükür korktuğum gibi olmadı. Yardımcı oldular sağ olsunlar.
Vergi daireleri, forumlar, whatsapp ve telegram grupları, üstadlar.. çok şükür bir şekilde ilerliyorum.
 
Süreci tamamen bitirmiş olarak, buraya yazmak istedim. Benim yaşadığım tedirginliği ve 'acaba eksik bir şeyler mi yapıyorum' vesvesesini biraz olsun yatıştırmaya yönelik adım adım gitmek istiyorum.

1) ilk olarak interaktif vergi dairesine kendim kayıt oldum. Sonrasında soldaki sekmelerden( gözünüz korkmasın gayet açıklayıcı ve net) işe başlama bildiriminde bulundum. Ben kendim mal sahibi olduğum için eke hiç bir şey koymadım. Siz kiracı iseniz bu aşamada( Bu aşamayı kaçırmışsanız genel amaçlı dilekçe ile) kira sözleşmesi ve buna ilişkin damga vergisini de eke yüklüyorsunuz.
2)E-tebligat konusu beni tedirgin eden bir diğer husustu. aynı gün verilmesi gerektiğini okumuştum. işe başlama verirken kendiniz numara ve mail adresinizi girerek aktif hale getiriyorsunuz e- tebligatı( Bu 2. sınıflarda bu şekildeymiş.) Tereddüt ederseniz vergi dairenizi arayarak sicil bölümünden teyit ettirebilirsiniz. Ben sağlama almak için öyle yaptım: )
3) Yoklama için herhangi bir işlem veya talepte bulunmanıza gerek yok. İnteraktif vergi dairesinden işe başlama bildiriminde bulunduktan sonra 1 hafta içerisinde geliyor. Bu süre her vergi dairesinde farklıymış. Benimki başvurumdan 2 gün sonra geldi.
4) Yoklamadan sonra interaktif vergi dairesinden vergi levhamı oluşturabildim.(Yoklama sistemde sonuçlanmadan indiremedim ben,aksi örnekleri var mı bilmiyorum.)
5)Vergi levhamı oluşturduktan sonra defter beyana da başvurdum. Defter beyana başvuru, işe başlama bildiminden itibaren 7 gün içerisinde yapılmalı. (Bu 7 günlük süreçte yoklama hala yapılmadıysa defter beyan başvurusu gerçekleşemeyeceği için endişelenmeyin, bir sıkıntı olmuyor)
6)Defter beyana her ne kadar başvuru yapmış olsam da sisteme girerken ''aracılık ve sorumluluk sözleşmesi imzaladığınız meslek mensubunun/odasının sisteme giriş yaparak kayıt işlemini tamamlaması gerekmektedir.'' uyarısı aldım.
Araştırmalarım sonucunda da meslektaşlardan farklı yorumlar geldi. Bir kesim e-birlikte kendi kendime sözleşme girmem gerektiğini söylerken, diğer kesim de vergi daireme ''internetten beyanname gönderebilme yetkisi'' için dilekçe vermem gerektiğini söyledi(imza beyannamesi fotokopisi ile birlikte.). Vergi daireme bizzat gittim ve bu işlemlere gerek olmadığını, sistemdeki uyarının tamamen Türmob ile alakalı olduğunu söyledi. Türmob'da da dosyam ''onay aşamasında'' idi. Bir kaç gün beklememi söylediler. Gerçekten de Türmob' da onaylandıktan sonra defter beyana da giriş yapabildim.
7)Benim bildiğim ve 1.sınıflarda yaptığım ''elektronik beyanname aracılık sözleşmesi'' + imza beyannamesi fotokopisi aşaması ise bir kaç kez konuşmama rağmen olmadı..(Bu durum hala kafamı karıştırdığı için beyannamemi erkenden vermeye çalışacağım. Herhangi bir aksilikle karşılaşırsam ve düzeltme yapmam gereken bir şey olursa burada da güncelleme yapacağım).
8) Bu aşamada zaruriyet gerektiren bir durum olmadığı halde noterden imza beyannamesi de aldım. Hazır gitmişken defter tasdik için noter şifresi de aldım. (Noterdeki memur mail geleceğini söyledi ama hiç gelmedi. Bunun için tekrar bir notere uğrayacağım.)
9)Bağlı olduğum odayı aradım ve vergi levhamı mail attım. Ruhsatım ortalama 1 ayı bulacağı için kaşe talep formu vs gibi başvuruları da ruhsatı almaya gittiğimde yapacağım.)
Aklıma gelen süreç bu şekilde. Vergi dairesine göre ebetteki sıralama ve süreler değişebilir.
Heyecanlı bir süreç ama iyi insanlara denk gelirseniz( ki inşallah her zaman denk gelirsiniz) sizin için daha güzel geçiyor.
Çok şükür her aşamada iyi ve ilgili memur ve üstadlarla ilerledim. 1 gün boyunca karanlık tek göz oda ofisimde( vergi levhası olmadan elektrik bağlamadıkları için) yoklama memurunu beklerken düştüğüm karamsarlık, şirin mi şirin bir memur amcanın şakalarıyla, nasihatleriyle ,termostan ikram ettiğim kahveyi saymayarak çay sözünü alarak komşu esnafa çaya gitmesiyle adeta pembe bulutlara bıraktı yerini.
Bunu yazıyorum çünkü herkes aynı tecrübe ile bu yoldan geçmeyebilir. Birimiz kolaylıkla geçerken birimiz sürekli dara düşebilir. Bilmemek ayıp değil, siz yeter ki işinizi düzgün yapmaya çalışın ve niyetinizi temiz tutun. Bunu okuyan, ofis açma hayali kuran, ya da bu hayallerini icraata geçirme evresinde dara düşmüş, ya da öylesine okuyan sevgili meslektaşım... Herşey gönlünce olsun.
Merhaba
Öncelikle hayırlı olsun.Detaylı ve anlaşılır şekilde yazmışsınız,elinize sağlık.İşlemi yapacak arkadaşlar için çok faydalı olacağına eminim. Teşekkür ederiz.
 
Teşekkür ederim.

Ankara' da ulus vergi dairesine bağlıyım. Az çok biliyordum o vergi dairesini çalıştığım ofislerde yaptığım işlemlerden ötürü. Çok ilgili değillerdi o yüzden kendim de oraya düşünce ilk etapta üzüldüm ama çok şükür korktuğum gibi olmadı. Yardımcı oldular sağ olsunlar.
Vergi daireleri, forumlar, whatsapp ve telegram grupları, üstadlar.. çok şükür bir şekilde ilerliyorum.
Tabi ki hepimizde bir bilgi açlığı vardır.Belli grupları bizlerde takip ediyoruz elbette.Nacizane tavsiyem,çok fazla gruplara takılmamanız,zira yalan yanlış bir sürü bilgi dolaşabiliyor gruplarda,ben yaptım oldu diyen arkadaşlara çok itibar etmeyiniz.Unutulmamalı ki herkes kendi yaptığı işten mesuldür.Bir başkasının yanlışı sizin doğrunuz olmasın.Yasalar çerçevesinden çıkmadan hareket etmeye çalışın.Bir kişiden alacağınız bir bilgi ile hareket etmeyin.Harici en az 1-2 yerden daha bilgiyi teyit etmeye çalışın.Tereddüt edeceğiniz işi yapmayın.Yine unutulmamalı ki,savunma verilmesi icab ettiğinde öncelikle yaptığınız işe kendinizin inanması gerekir.İnanmadan yaptığınız bir işin izahıda çok inandırıcı olmayacaktır.Mevzuatla ilgili yayın sitelerine abonelikleriniz olsun.Başta Alomaliye tabiki.HABER BÜLTENİ'ne üye olabilirsiniz.Hayırlı mükellefler ve bol kazançlar diliyorum.
 
Merhaba
Öncelikle hayırlı olsun.Detaylı ve anlaşılır şekilde yazmışsınız,elinize sağlık.İşlemi yapacak arkadaşlar için çok faydalı olacağına eminim. Teşekkür ederiz.
Çok teşekkür ederim. Rica ederim ne demek. Her zaman yapılan bir işlem olmadığı için bilgilerim taze iken sıcağı sıcağına anlatmak istedim. İnşallah herkes faydalanır.
 
Tabi ki hepimizde bir bilgi açlığı vardır.Belli grupları bizlerde takip ediyoruz elbette.Nacizane tavsiyem,çok fazla gruplara takılmamanız,zira yalan yanlış bir sürü bilgi dolaşabiliyor gruplarda,ben yaptım oldu diyen arkadaşlara çok itibar etmeyiniz.Unutulmamalı ki herkes kendi yaptığı işten mesuldür.Bir başkasının yanlışı sizin doğrunuz olmasın.Yasalar çerçevesinden çıkmadan hareket etmeye çalışın.Bir kişiden alacağınız bir bilgi ile hareket etmeyin.Harici en az 1-2 yerden daha bilgiyi teyit etmeye çalışın.Tereddüt edeceğiniz işi yapmayın.Yine unutulmamalı ki,savunma verilmesi icab ettiğinde öncelikle yaptığınız işe kendinizin inanması gerekir.İnanmadan yaptığınız bir işin izahıda çok inandırıcı olmayacaktır.Mevzuatla ilgili yayın sitelerine abonelikleriniz olsun.Başta Alomaliye tabiki.HABER BÜLTENİ'ne üye olabilirsiniz.Hayırlı mükellefler ve bol kazançlar diliyorum.
Çok teşekkür ederim. Buranın haber bültenine de üye olacağım. Bir de Lebib Yalkın aboneliği yaptıracağım. Daha evvel çalıştığım Smmm ile onu takip ederdik. Yine aynı prensiple devam etmek istiyorum.
Gruplarda bahsettiğiniz gibi bilgi kirliliği çok fazla doğru söylüyorsunuz. Genel olarak biraz pimpirikliyim. O yüzden hiç bilmediğim bir konu ise en az 3 4 kanaldan destek almaya çalışıyorum, internetten araştırıyorum. Zaten ''ben yaptım bir şey olmaz'' kesim az çok belli ediyor kendini. Temkinli olmaya gayret ediyorum. İlla ki hatalarım olacak..ama önemli olan vicdanım. Yaptığım işin temizliği içime sinsin istiyorum.
Altın değerindeki tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim.
 
Ekleme: E-imza sürecini de tamamladım. Bu süreci tamamen atlamışım. Zirvenin kurulum için arayıp ''mali mührünüz yanınızda mı?'' diye sorması ile aklıma geldi: )
Türmob E-birlik sisteminden soldaki sekmelerden ilerleyerek başvurdum. Ben adresime kargo ile gönderilmesi seçeneği yerine bağlı olduğum meslek odasından elden almayı tercih ettim( Bu doğrultuda tavsiye aldım). Hemen ertesi gün e-imzam geldi odaya. Gidip aldım. Sonrasında da Kurulumu youtube' da meslektaşımız Birçe Onay' ın açıklayıcı videosu sayesinde yaptım. Teyit için E-devletten de e-imza ile giriş yaptım.
Zirve e-smm kullanacağım için Gib'ten herhangi bir başvuru yapmadım. Yarın kurulum için zirve ile görüşeceğiz.
 
İyi akşamlar ,

Serbest faaliyette bulunmak niyeti ile bugün odadan ruhsat başvurumu yaptım. Sicil numaramı aldım(Belge 1 ay içerisinde çıkarmış).
Sıcağı sıcağına bugün interaktif vergi dairesinden işe başlatma yapmak istedim(işe başlama tarihini 19.07.2022 seçtim). Bir kaç sorum var buna yönelik;
1)kendi ofisim olacağı için eke herhangi bir belge(kira kont. vs) yüklemeden direkt olarak başlatma talebinde bulundum. Oda kayıt belgesi koymam gerekiyormuş sanırım. Koymadım. Sorun olur mu? (Odadan sadece sicil no verildi)
2) Yoklama bu bildirimin akabinde kendiliğinden mi gerçekleşiyor yoksa benim bunun için tekrar bir talepte bulunmam mı gerekir?
3)E-tebligat başvurusu için yine interaktif vergi dairesinden e-tebligat kısmına telefon ve mail adresimi yazarak kaydettim ve ''e tebligat aktivasyon kaydınız başarı ile alınmıştır.'' bildirimi geldi ekrana. e tebligat başvurusu bu kadar mı? fiilen vergi dairesine gitmem gerekiyor mu?
4)E-smmm kullanımı, defter beyan vs başvurusu yoklamadan sonraki süreç mi?

Sorularım belki çok basit ve gereksiz gelebilir mazur görünüz, adım adım süreci ilk kez tecrübe ettiğim için sıralamada hata yapmak istemiyorum.
Merhaba,

Bugün itibariyle bende sürecimi başlattım, paylaşımınız çok iyi geldi teşekkür ederim, ama yine de bişey atlarım ya da yanlış yaparım diye çok tedirginim, işe başlama başvurumu yaptım, 01.09.2022 işe başlama tarihi verdim, e yoklama ne zaman tamamlanır acaba? Bir de ev adresimi büro olarak bildirdim, adrese gelme gibi bir durum olacak mı? Kaşe başvurumu e-birlik üzerinden yaptım ama henüz SSK'lıyım, 31.08.2022 tarihinde SSK çıkışım yapılacak, bir sorun olur mu?
 
Merhaba,

Bugün itibariyle bende sürecimi başlattım, paylaşımınız çok iyi geldi teşekkür ederim, ama yine de bişey atlarım ya da yanlış yaparım diye çok tedirginim, işe başlama başvurumu yaptım, 01.09.2022 işe başlama tarihi verdim, e yoklama ne zaman tamamlanır acaba? Bir de ev adresimi büro olarak bildirdim, adrese gelme gibi bir durum olacak mı? Kaşe başvurumu e-birlik üzerinden yaptım ama henüz SSK'lıyım, 31.08.2022 tarihinde SSK çıkışım yapılacak, bir sorun olur mu?
Merhabalar,

Öncelikle hayırlı olsun. İnşallah hayırlı mükellefleriniz olur.
İşe başlama başvurunuzu yaptıktan sonra, yoklama için herhangi bir talebe gerek yok. Vergi memuru ortalama 2 3 gün içerisinde geliyor. Ev olması sorun olur mu onu bilemiyorum ama. Oda yasak olduğunu söyledi. Sadece pandemide müsaade etmişler ama şuan durum ne kadar katı bilmiyorum. Bağlı olduğunuz ildeki smmm odasına ve vergi dairesine göre değişkenlik gösteriyor. Bu süreçte mutlaka evde olun çünkü gelip bulamazlarsa sizi aramıyorlar maalesef. tekrar yoklama talebinde bulunmak durumunda kalıyorsunuz. Online e tebligat başvurunuzu da yapın.
Yoklamadan sonra vergi levhanızı oluşturmayı ve defter beyana başvuruyu unutmayın.
E-birlik konusunda ssk nın etkisini tam bilemiyorum, sorun olacağını zannetmem ama siz yine de arayıp bir sorun. Ben çalışmadığım için o dönem böyle bir durum yaşamadım.
 
Merhabalar,

Öncelikle hayırlı olsun. İnşallah hayırlı mükellefleriniz olur.
İşe başlama başvurunuzu yaptıktan sonra, yoklama için herhangi bir talebe gerek yok. Vergi memuru ortalama 2 3 gün içerisinde geliyor. Ev olması sorun olur mu onu bilemiyorum ama. Oda yasak olduğunu söyledi. Sadece pandemide müsaade etmişler ama şuan durum ne kadar katı bilmiyorum. Bağlı olduğunuz ildeki smmm odasına ve vergi dairesine göre değişkenlik gösteriyor. Bu süreçte mutlaka evde olun çünkü gelip bulamazlarsa sizi aramıyorlar maalesef. tekrar yoklama talebinde bulunmak durumunda kalıyorsunuz. Online e tebligat başvurunuzu da yapın.
Yoklamadan sonra vergi levhanızı oluşturmayı ve defter beyana başvuruyu unutmayın.
E-birlik konusunda ssk nın etkisini tam bilemiyorum, sorun olacağını zannetmem ama siz yine de arayıp bir sorun. Ben çalışmadığım için o dönem böyle bir durum yaşamadım.
Bİlgilendirme için çok teşekkürler, odayla görüştüm, ev adresini büro tescil için adres göstermekle ilgili bir sıkıntı yok, pandemi döneminde geldiğini duymuştum bende bu uygulamanın ama esneklik olarak getirildiğini ve devam ettiğini söylediler, 01.09.2022 işe başlama tarihi verdim, öncesinde yoklamaya gelmek gibi bir durum olmaz değil mi? İşe başlama gününü bekleyecekler yani. Bir sorum daha olacak, çok fazla araştırdım ama tecrübeye ihtiyacım var, büro tescil aldıktan sonra 4/a SGK lı olarak çalışmak, yasa ile "muhasebe meslek ünvanlarını" kullanmadığımız sürece sorun yaratmıyor ama yönetmelik tamamen yasak olduğunu söylüyor, usulen yönetmelik yasanın üstünde olamaz, ben 4/a lı olarak başka bir meslek kodundan çalışmak durumunda kalırsam başıma gelebilecek şeyler nelerdir, uygulamayı biliyorum, kanunen disiplin cezası kaldırılıyor ama tecrübe olarak bunu yaşayan ya da çevresinde yaşamış birileri varsa bilgi rica ediyorum.

Teşekkür ederim.
 
Bİlgilendirme için çok teşekkürler, odayla görüştüm, ev adresini büro tescil için adres göstermekle ilgili bir sıkıntı yok, pandemi döneminde geldiğini duymuştum bende bu uygulamanın ama esneklik olarak getirildiğini ve devam ettiğini söylediler, 01.09.2022 işe başlama tarihi verdim, öncesinde yoklamaya gelmek gibi bir durum olmaz değil mi? İşe başlama gününü bekleyecekler yani. Bir sorum daha olacak, çok fazla araştırdım ama tecrübeye ihtiyacım var, büro tescil aldıktan sonra 4/a SGK lı olarak çalışmak, yasa ile "muhasebe meslek ünvanlarını" kullanmadığımız sürece sorun yaratmıyor ama yönetmelik tamamen yasak olduğunu söylüyor, usulen yönetmelik yasanın üstünde olamaz, ben 4/a lı olarak başka bir meslek kodundan çalışmak durumunda kalırsam başıma gelebilecek şeyler nelerdir, uygulamayı biliyorum, kanunen disiplin cezası kaldırılıyor ama tecrübe olarak bunu yaşayan ya da çevresinde yaşamış birileri varsa bilgi rica ediyorum.

Teşekkür ederim.
Home ofis sorun olmuyorsa ne güzel. Yoklama için önceden gelme durumu olacağını düşünmüyorum( Ben işe başlama tarihini başvuruda bulunduğum gün yapmıştım. İleri bir tarih olarak belirlemediğim için o tarihin gelmesini beklemek gibi bir durum da olmadı). 01.09.2022 de dahil olmak üzere bu tarihten itibaren 7 gün içinde geliyorlar yasal olarak.
Büro açtıktan sonra 4a ' ya tabii olmanın şartlarını ben de tam olarak bilmiyorum ama araştırır yazarım. Böyle çalışan üstadlarım vardı benim staj dönemimde fakat detayına hakim değilim ben de.
 
Home ofis sorun olmuyorsa ne güzel. Yoklama için önceden gelme durumu olacağını düşünmüyorum( Ben işe başlama tarihini başvuruda bulunduğum gün yapmıştım. İleri bir tarih olarak belirlemediğim için o tarihin gelmesini beklemek gibi bir durum da olmadı). 01.09.2022 de dahil olmak üzere bu tarihten itibaren 7 gün içinde geliyorlar yasal olarak.
Büro açtıktan sonra 4a ' ya tabii olmanın şartlarını ben de tam olarak bilmiyorum ama araştırır yazarım. Böyle çalışan üstadlarım vardı benim staj dönemimde fakat detayına hakim değilim ben de.
Çok sevinirim gerçekten, çok teşekkürler.
 
Süreci tamamen bitirmiş olarak, buraya yazmak istedim. Benim yaşadığım tedirginliği ve 'acaba eksik bir şeyler mi yapıyorum' vesvesesini biraz olsun yatıştırmaya yönelik adım adım gitmek istiyorum.

1) ilk olarak interaktif vergi dairesine kendim kayıt oldum. Sonrasında soldaki sekmelerden( gözünüz korkmasın gayet açıklayıcı ve net) işe başlama bildiriminde bulundum. Ben kendim mal sahibi olduğum için eke hiç bir şey koymadım. Siz kiracı iseniz bu aşamada( Bu aşamayı kaçırmışsanız genel amaçlı dilekçe ile) kira sözleşmesi ve buna ilişkin damga vergisini de eke yüklüyorsunuz.
2)E-tebligat konusu beni tedirgin eden bir diğer husustu. aynı gün verilmesi gerektiğini okumuştum. işe başlama verirken kendiniz numara ve mail adresinizi girerek aktif hale getiriyorsunuz e- tebligatı( Bu 2. sınıflarda bu şekildeymiş.) Tereddüt ederseniz vergi dairenizi arayarak sicil bölümünden teyit ettirebilirsiniz. Ben sağlama almak için öyle yaptım: )
3) Yoklama için herhangi bir işlem veya talepte bulunmanıza gerek yok. İnteraktif vergi dairesinden işe başlama bildiriminde bulunduktan sonra 1 hafta içerisinde geliyor. Bu süre her vergi dairesinde farklıymış. Benimki başvurumdan 2 gün sonra geldi.
4) Yoklamadan sonra interaktif vergi dairesinden vergi levhamı oluşturabildim.(Yoklama sistemde sonuçlanmadan indiremedim ben,aksi örnekleri var mı bilmiyorum.)
5)Vergi levhamı oluşturduktan sonra defter beyana da başvurdum. Defter beyana başvuru, işe başlama bildiminden itibaren 7 gün içerisinde yapılmalı. (Bu 7 günlük süreçte yoklama hala yapılmadıysa defter beyan başvurusu gerçekleşemeyeceği için endişelenmeyin, bir sıkıntı olmuyor)
6)Defter beyana her ne kadar başvuru yapmış olsam da sisteme girerken ''aracılık ve sorumluluk sözleşmesi imzaladığınız meslek mensubunun/odasının sisteme giriş yaparak kayıt işlemini tamamlaması gerekmektedir.'' uyarısı aldım.
Araştırmalarım sonucunda da meslektaşlardan farklı yorumlar geldi. Bir kesim e-birlikte kendi kendime sözleşme girmem gerektiğini söylerken, diğer kesim de vergi daireme ''internetten beyanname gönderebilme yetkisi'' için dilekçe vermem gerektiğini söyledi(imza beyannamesi fotokopisi ile birlikte.). Vergi daireme bizzat gittim ve bu işlemlere gerek olmadığını, sistemdeki uyarının tamamen Türmob ile alakalı olduğunu söyledi. Türmob'da da dosyam ''onay aşamasında'' idi. Bir kaç gün beklememi söylediler. Gerçekten de Türmob' da onaylandıktan sonra defter beyana da giriş yapabildim.
7)Benim bildiğim ve 1.sınıflarda yaptığım ''elektronik beyanname aracılık sözleşmesi'' + imza beyannamesi fotokopisi aşaması ise bir kaç kez konuşmama rağmen olmadı..(Bu durum hala kafamı karıştırdığı için beyannamemi erkenden vermeye çalışacağım. Herhangi bir aksilikle karşılaşırsam ve düzeltme yapmam gereken bir şey olursa burada da güncelleme yapacağım).
8) Bu aşamada zaruriyet gerektiren bir durum olmadığı halde noterden imza beyannamesi de aldım. Hazır gitmişken defter tasdik için noter şifresi de aldım. (Noterdeki memur mail geleceğini söyledi ama hiç gelmedi. Bunun için tekrar bir notere uğrayacağım.)
9)Bağlı olduğum odayı aradım ve vergi levhamı mail attım. Ruhsatım ortalama 1 ayı bulacağı için kaşe talep formu vs gibi başvuruları da ruhsatı almaya gittiğimde yapacağım.)
Aklıma gelen süreç bu şekilde. Vergi dairesine göre ebetteki sıralama ve süreler değişebilir.
Heyecanlı bir süreç ama iyi insanlara denk gelirseniz( ki inşallah her zaman denk gelirsiniz) sizin için daha güzel geçiyor.
Çok şükür her aşamada iyi ve ilgili memur ve üstadlarla ilerledim. 1 gün boyunca karanlık tek göz oda ofisimde( vergi levhası olmadan elektrik bağlamadıkları için) yoklama memurunu beklerken düştüğüm karamsarlık, şirin mi şirin bir memur amcanın şakalarıyla, nasihatleriyle ,termostan ikram ettiğim kahveyi saymayarak çay sözünü alarak komşu esnafa çaya gitmesiyle adeta pembe bulutlara bıraktı yerini.
Bunu yazıyorum çünkü herkes aynı tecrübe ile bu yoldan geçmeyebilir. Birimiz kolaylıkla geçerken birimiz sürekli dara düşebilir. Bilmemek ayıp değil, siz yeter ki işinizi düzgün yapmaya çalışın ve niyetinizi temiz tutun. Bunu okuyan, ofis açma hayali kuran, ya da bu hayallerini icraata geçirme evresinde dara düşmüş, ya da öylesine okuyan sevgili meslektaşım... Herşey gönlünce olsun.
Ben sizi çok rahatsız ettim kusuruma bakmayın defter beyan için sizin uyari gibi uyarı alıyorum kendi kendimize sözleşme yapmamız gerekiyor mu bir kaç mali müşavir yapman gerek dedi
 
Ben sizi çok rahatsız ettim kusuruma bakmayın defter beyan için sizin uyari gibi uyarı alıyorum kendi kendimize sözleşme yapmamız gerekiyor mu bir kaç mali müşavir yapman gerek dedi
Estağfurullah. Ben de aynı süreçten geçtim, sizi çok iyi anlıyorum. İnsan hep bilmediğinden korkuyor. Ben kendi kendime sözleşme yapmadım. Bu uyarı için vergi dairemi aramıştım ve sorunun Türmob ile alakalı olduğunu söylemişlerdi. Ruhsatım onay aşamasına gelince düzelmişti. E-birlikte ruhsatınızın durumuna bakar mısınız? Hangi aşamada gözüküyor.
 
Estağfurullah. Ben de aynı süreçten geçtim, sizi çok iyi anlıyorum. İnsan hep bilmediğinden korkuyor. Ben kendi kendime sözleşme yapmadım. Bu uyarı için vergi dairemi aramıştım ve sorunun Türmob ile alakalı olduğunu söylemişlerdi. Ruhsatım onay aşamasına gelince düzelmişti. E-birlikte ruhsatınızın durumuna bakar mısınız? Hangi aşamada gözüküyor.
Durumu normal yazıyor gib aradım vergi sicil meslek mensubu ibaresini secmedigi için sisteme giriş yapamıyorsunuz dedi maliyede şimdi gib düzenleyecek dedi ruhsatim geleli bir ay oldu anlam veremedim bu isleme
 
Durumu normal yazıyor gib aradım vergi sicil meslek mensubu ibaresini secmedigi için sisteme giriş yapamıyorsunuz dedi maliyede şimdi gib düzenleyecek dedi ruhsatim geleli bir ay oldu anlam veremedim bu isleme
Bende de şöyle bir şey olmuştu. Bu uyarı için bizzat vergi dairesine gitmiştim. Memur benim defter türümü işletme defteri olarak girmiş. İyi ki geldiniz, fark ettik dedi hatta memur. Siz vergi dairenizle iletişimi koparmayın hatta gerekirse gidin.
 

Benzer konular

Üst