* Luca'nın e-defter modülünü alın.Bunu bir defa alıyorsunuz.Her mükellefiniz için kullanabiliyorsunuz.
* Şimdiden mali mühür veya e-imza talebinde bulunun.Yoğunluk başlar.
* Gib'den e-defter başvurunuzu yapın. Normalde e-imza veya mali mühür kullanılarak başvuru yapılır.Fakat bunların olmadığı durumlarda interaktif dilekçe ile de başvurulabilir.Ancak başvurduktan sonra mali mühür veya e-imza ile tekrar giriş yapılarak başvurunun güncellenmesinde fayda var.
* E-defter arşiv hizmetini mutlaka alın derim.(zorunluluk yok) Defterlerin ve beratların bir şekilde arşivlenmesi gerekir.Eğer arşiv hizmeti alınmazsa bu arşiv ve saklama zorumluluğu mükellefe aittir.Mükellefte pek saklamadığına göre dolayısıyla bize/size aittir.Ama yasal olarak sorumluluk ondadır E-arşiv hizmetini (ben bunun için uyumsoft kullanıyorum,ama luca için işnet kullananlar ağırlıkta) Bu saklama hizmeti her mükellef için ayrı ayrı alınır.Defter yoğunluğuna göre 1 gb, 2 gb, gibi kapasiteler arasından tercihte bulunuyorsunuz.Hatta bu saklama hizmetini sadece defter ve beratlar için düşünmeyin,tüm beyanlar için bile saklama hizmetine dahil edebilirsiniz.Ayrıca bu saklama hizmetini alırsanız e-defter 2.cil beratların gönderimleri de bu hizmeti aldığınız yer üzerinden yapılır.Bu hizmeti almazsanız,saklama sorumluluğu sizde olacağı gibi,2.cil beratları gönderme işlemi de sizin tarafınızdan yapılacaktır.Gerçi bunun içinde GİB'in kendi gönderim programı var.
Genel olarak durum bundan ibaret.