Akbil Fişlerinin Giderleştirilmesinde Tevkifat Ayrılması Hakkında....

maniac_lord

Katkı Sunan Üye
Üyelik
10 Ocak 2010
Mesajlar
227
Konum
İstanbul
Merhaba,

Aldığımız akbil fişlerini direk olarak giderleştirip, iç iskonto oranıyla kdv sini ayırıyorduk. Ancak buradaki muktezada ::Mevzuat Display:: yol giderlerinin ücret sayılarak tevkifata tabi tutulacağı ve ondan sonra giderleştirileceği yazıyor. Hangisi doğrudur acaba?
 
Özelge kesinlikle doğru, sizin uygulamanız yanlış. Personelin işe gidip gelmesi için yapılan harcamalar özelgede de belirtildiği üzere GVK md.61 uyarınca ücrettir. Bu nedenle brüte iblağ edilmesi gerekir akbil harcamalarının. Diğer taraftan personelin işe gidip-gelmesi ile ilgili ücretten istisna olan durum ise GVK md.23/10 uyarınca personelin toplu olarak işyerine gelmesi için yapılan harcamalardır. Örneğin özel servis araçları ile taşıma yapmak gibi.

Diğer taraftan sabah işe geliş ve akşam eve gidiş için kullanılan akbiller hariç, gün içerisinde kullanılan akbiller varsa(örneğin personelin müşteri ziyareti yapması gibi) sadece bu işlere isabet eden kısmın ücret ile ilişkilendirilmemesi gerekir.
 
Anladım, ancak uygulamada benim gördüğüm kadarıyla çoğu işletme direkt olarak giderleştiriyor. Peki iç iskontoyla kdv ayrılabilir mi? Zira perakende satış fişlerinin üzerinde kdv dahildir yazıyor.
 
Böyle bir ayrımı yapmakta bürolar için imkansızdır.
Buda demek oluyorki bütün akbil fişleri müşteri ziyaretleri için kullanılmıştır. :)
 
1-Genel uygulama yanlış siz doğrusunu yapmaya gayret eden.

2-KDV dahil tutar üzerinden iç iskonto yöntemi ile ayıklama yapabilirsiniz. 22 Nolu KDV Genel Tebliği bölüm III/B

"Ancak, tarifesi vergi dahil olarak tespit edilen işler ile özel matrah şekilerine tabi mal ve hizmetlere ait katma değer vergisi iç yüzde oranı uygulanmak suretiyle hesaplanıp indirim konusu yapılabildiğinden, bu mal ve hizmetlere ilişkin fatura ve benzeri vesikalarda katma değer vergisi ayrıca gösterilmeyecek, vergi dahil tek tutar olarak ifade edilebilecektir."

3-İşinin ehli bir vergi inceleme elemanı, hangi personelin dış göreve gittiğini, personellerin adres bilgilerine bakarak işe gidiş gelişler için harcanan tutarları kolaylıkla ayıklayabilir, hele digital çağda bu çok kolay.
 
Bir de 5-10 personeli olan bir firmada tutar dikkate alınmaya ve uğraşmaya değmez bence, ama 500-600 personele akbil veriyorsanız bu konuya dikkate etmek lazım. Hoş o kadar adam çalıştıran yerin muhasebesini de büro tutmaz zaten.
 

Benzer konular

Üst