Ynt: AÖF mü örgün öğrenim mi?
MANTIK - ÖNERME NEDİR.
Önerme=Doğru yada yanlış ,kesin hüküm bildiren ifadelerdir.
p,q,r gibi sayılarla gösterilir
p
1 Doğru
0 Yanlış anlamına gelir
değil= bir önermede belirtilen olayın tersidir
örneğin 2+5=7 - p önermesi olursa
p değil(p' ile gösterilir) 2+5#7 dir.
\/ = veya
/\=ve
=> İse
<=> ancak ve ancak anlamına gelir.
Veya İşlemi
\/
Bileşenlerinden en az birisi doğru(1) iken doğru diğer durumlarda yanlış(0)dır.
Tablo
Ve İşlemi
/\
Bileşenlerinin her ikiside doğru(1) iken doğru. diğer durumlarda yanlıştır(0).
Tablo
Veya ile Ve nin Özellikleri
p,q,r önermeleri için
1) pvp=p
p^p=p
2)pvq=qvp değişme özellliği
pvq=qvp
3)(pvq)vr=pv(qvr)
(p^q)^r=p^(q^r) birleşme özelliği
3)pv(q^r)=(pvq)^(pvr)
p^(qcr)=(p^q)v(p^r) dağılma özelliği
De morgon kuralı
-- (pvq)'=p'^q' aynı özellik diğer durumdada geçerlidir.
Kurallar
1)pv1=1
2)p^1=p
3)pv0=p
4)p^0=0
5)pvp'=1
6)p^p'=0
7)pv(pvq)=p
İse İşlemi
=>
Önermede
P doğru q yanlış ise yanlış diğer durumlarda doğrudur.
Tablo
Özellikler
1) p=>p=1 3)p=>p'=p 5)1=>p=p **7)**p=>q=p'vq--önemli
2) p=>0=p' 4)0=>p=1 6)p=>1=1 en çok sorularda bu çıkıo
Ancak ve Ancak
<=>
p ile q aynı değerde iken doğru diğer durumlarda yanlış
buna tablo hazırlayamadım uykum geldi kusura bakmyın.
Özellikler
1)p<=>q=q<=>p değişme öz
2)p<=>q=(p=>q) v (q=>p)*** önemli sorularda en çok bu çıkıo
Kurallar
1. p<=>p=1
2.p<=>p'=0
3.p<=>1=p
4.p<=>0=p'
Totoloji
bir önerme daima 1 çıkıyorsa totolojidir.
Çelişki
daima 0 çıkıyorsa çelişkidir.
Sizin söyleminiz ise bir araştırma sonucuna dayanıp Önermenin kesinleşmiş hali idi
Aöf mezunu ymm yok. bir kesin ifadedir. sonrasında ise bazı arkadaşlar var diyecekler demişsiniz. o kadar az var ki tek tük diyorsunuz.
aöf mezunu ymm var mı? (bilemiyorum ben sadece bir önermede bulundum sen ise kesin)
tek tük var (ben bilmiyorum size denk gelmediği için yok diyebildiğinize göre denk gelselerdi örneğin 6 tane aöf mezunu ymm var ve hepsini siz tanısaydınız bu kez de neden örgün mezunu ymm yok derdiniz sanırım çünkü net rakamlara sayılara istatistiklere göre değil kendi rastlantılarınıza göre değerlendirmelerde bulunuyorsunuz..)
bu sebeple bir önermede bulunarak söylemiş olduğunuz şeyin kesin bir bilgiye dayanmadığını izah etmeye çabaladım. bunu da aslen sizin yazınıza değil bir sonraki yazıya verdiğiniz "tek tek mi inceleyeceğim" anlamındaki yazınıza istinaden yazdım.
zira bu konunun tartışıldığı boyut kesinlikle bir değer kazandırmayan bir boyut olduğundan ne kadar farazi bilgilerle konuşmakta olduğumuzun altını çizmek istedim.
neyin peşindeyim? : Hiç bir şeyin peşinde değilim, sohbet ediyoruz şurada
siz bu forumda olanların bir şeyler peşinde olduğunu mu düşünüyorsunuz?
lütfen bu kadar ben merkezcileşmeyiniz. sadece sohbet ediyoruz meslektaş
smmmlerde aöflilerin çokluğundan ötürü ymmlerde de aöflilerin çok olmasının olasılık hesabına dahil olabilmesi için ymmlerin sadece smmmler arasından seçiliyor olması şarttır. önermenin sabiti smmmler ymm olabilir başkası olamaz olarak belirlenir ki smmm deki öfli oranını ymmdeki oranına kıyaslayabilmemiz için bu şarttır.
halbuki ymmler öğretim üyeleri, kamuda çeşitli görevlerde bulunmuş kişiler gibi hepimizin de burada eleştirdiği yöntemlerle ymm olmaktadırlar. yani hiç smmm olmayan bir kişi de bazı şartları taşıyorsa ymm olabilir. ymm olanların kaç tanesi smmm olarak ymm olmuştur bilemediğimizden, (ki sadece duyumlara göre sayıları bir elin parmağını birazcık geçiyor) çoğunluk smmmden ymm olanlarda değil kamudan ve öğretim üyeliğinden geçenlerdedir.
stajyerzadenin de dediği gibi smmmler zaten ymmliğe pek soyunmuyorlar sebeplerini kendisi güzelce izah etmiş.
şimdi... ymmlerin çoğunlu smmmlerden gelerek oluşan bir sayı değilse, smmmlerdeki bir özellik olan eğitim özelliğini nasıl ymmlere kıyas ederek orantılarız.
olasılık bilimi bu konuda ne diyor merak ediyorum.
saygılar