Merhaba Üstadlar. İki avukat mükellef geldi. Bir büro tutup gider ortaklığı yapacaklar. Herkes kendi vergi kaydından mesul. Yeni bir ofis kiralamışlar kira tutarı 1.000 TL ve kontrattı ikisininde ismi yazmakta. Maliye ye açılış verirken tutarı ikiye bölüp buna göre beyan verip açılışı yaptık. Gelen yoklamacı memur arkadaş da tutarı ona göre hesaplayıp tutanağı tuttu ve muhtasar beyannamesinde her kesin tutarını kadar beyan edip stopajlarını ödüyorlar.
Buraya kadar sorun yok sanırım. Kafama takılan ise, elektrik su ve telefon giderleri. Bunların bir kısmı birinin üstüne kayıtlı bir kısmı diğerinin üstüne kayıtlı. Masrafları ikisi ortak oduyorlar fakat vergisel olarak bunları nasl giderlestireceğim kafam karıştı. Yoksa hangi fatura kimin üstüne ise direk ona gider yazıp diğer giderleri giderleştirmemek mi yoksa. Her gelen faturayı 2 bölüp paylarına göre giderleştirmek mi yoksa tüm faturaları birine giderleştirip diğerine giderleri yansıtmak mı? Yada bu giderleri hiç işlememek mi? Bu tarzda gider ortaklığı olan üstadlarda var bunlar nasıl işlem yapıyorlar bilgi verirseniz çok sevinirim.
İyi günler.
Buraya kadar sorun yok sanırım. Kafama takılan ise, elektrik su ve telefon giderleri. Bunların bir kısmı birinin üstüne kayıtlı bir kısmı diğerinin üstüne kayıtlı. Masrafları ikisi ortak oduyorlar fakat vergisel olarak bunları nasl giderlestireceğim kafam karıştı. Yoksa hangi fatura kimin üstüne ise direk ona gider yazıp diğer giderleri giderleştirmemek mi yoksa. Her gelen faturayı 2 bölüp paylarına göre giderleştirmek mi yoksa tüm faturaları birine giderleştirip diğerine giderleri yansıtmak mı? Yada bu giderleri hiç işlememek mi? Bu tarzda gider ortaklığı olan üstadlarda var bunlar nasıl işlem yapıyorlar bilgi verirseniz çok sevinirim.
İyi günler.