Aynı İşverenin İşyerleri Arasında Nakil

turkasia

Tanınmış Üye
Üyelik
27 Eyl 2008
Mesajlar
1,263
Konum
Antalya
merhabalar
merkezde sigortalı olan 15 kadar personeli ilçede açmış olduğumuz şubeye nakil yapmak istiyoruz.
1-işçilerden muvafakatname almamız gerekiyormu
2-muvafakatname vermek istemeyen personel bu sebepten dolayı işi bırakırsa tazminat hak edermi kıdem yada ihbar
3-31/3 de istisnai durum seçilerek nakil sebebiyle işten çıkış işlemi yapılıp 01/04 de şubede işe başlatılacak. merkezden işçi çıkış bildirimi, şubeden işe giriş bildirimleri yapılacak. puantjlarda ve ek 1 ek 2 lerde giriş çıkış olarak gözükecek. bunun dışında ssk işkur ve bölge çalışmaya başka bir bildirim yapılacakmı.
4-belirttiğim hususların dışında eksik bir husus veya öneriniz varmı
teşekkürler
 
Ynt: aynı işverenin işyerleri arasında nakil

Bildiğim kadarı ile yok eğer il değişecekse tazminatlı çıkar yoksa tazminatsız istifa etmiş demektir uymak zorunda yani aynı il sınırlarında ise
 
Ynt: Aynı İşverenin İşyerleri Arasında Nakil

giriş ve çıkış nedenlerine yani çıkış nedenlerine 'nakil' yazmayı unutmayın
 
Ynt: Aynı İşverenin İşyerleri Arasında Nakil

Sn.kızıldereli,İş kanununda veya yargıtay kararlarında il değişmediği sürece tazmiant ödenmez demiyor, çalışma şartlarında ağırlaşma varsa çalışan için haklı sebeptir, yani kıdem tazminatına hak kazanır çalışan deniyor.
Örneğin İstanbul Gaziosmanpaşa da olan merkezden çıkarılan işçinin,aynı ilin bir başka ilçesi olan Pendik teki şubeye nakli sözkonusu olursa, bu durum çalışan için çalışma şartlarında çok ağır bir değişiklik olmayacakmıdır?
 
Ynt: Aynı İşverenin İşyerleri Arasında Nakil

Merhaba
İşçinin yazılı onayı alınarak yapılan bir işlemdir.
Bu genelde perakende sektöründe çok fazladır. Mağazalar arası nakil olur.
İşten çıkış nedenine " Nakil "
İşe giriş bildirgesi verirken " işverenin başka işyerinden nakil" seçeneğini işaretlemek gerekir.

İşçinin onayı olmaz ise tazminatlı fesih gerekir.
 
Ynt: Aynı İşverenin İşyerleri Arasında Nakil

İŞ kanunu açısından;

1- Aynı işverenin sahip olduğu işyeri ise zaten kıdem vs özlük haklarını kaybetmezler.
2- Çalışma koşullarında değişiklik olduğundan işçiye yazılı tebliğ edilmesi varsa itiraz edenin de yazılı başvurusunu almak gerekir. Aksi takdirde işçi açısından haklı fesih nedenidir.
 
Ynt: Aynı İşverenin İşyerleri Arasında Nakil

Selamlar,
Şubede calısan elemanı aynı işverenin merkez işyerine nakil edecegim, internetten işe giris bölümünde merkez işyerine işçi girisi yaparken işe giris bildirgesinde dikkat edilmesi gereken farklı bir husus varmıdır ?
 
Ynt: Aynı İşverenin İşyerleri Arasında Nakil

fatih bey

işe giriş bildirgesinde istisna durum belirteceksiniz. en alttaki seçenek şimdi anımsamıyorum iş akdi sona ermeden aynı işverenin başka işyerine nakil gibi bişey olacaktı. işten çıkış bildiriminde de nedenlerden 16 nakil seçeneğini işaretlemelisiniz. puantajlarda ek 1 ek 2 lerde aylık işgücü çizelgelerinde giriş çıkış gibi işlem yapılacak. heri htimale karşı personelden muvafakatname almanızı öneririm.
 
Ynt: Aynı İşverenin İşyerleri Arasında Nakil

Yanıtınız icin tesekkürler sayın turkasia,

01 NİSAN 2009 tarihinde nakil yaptıgımızı düsünürsek, işe giris bildirgesini en gec 31.3.2009 tarihindemi vermek gerekiyor, yoksa nakil diye bir ayrıcalık varmı ?

2.soru . sube cıkıs tarihi ve merkeze giris tarihi aynı tarıhlermi olması gerekiyor ? örnekte 1 nisan subeden cıkıs, 1. nisan merkeze giris.. bu sefer aynı gün için 2 kere prim ödenmiş olmazmı ?

3.soru. EK 1 ve EK 2 de NAKİL kodu yok. diger nedenleri mi secmek gerekir.?
 
Ynt: Aynı İşverenin İşyerleri Arasında Nakil

nakil durumuyla ilgili özel bir durum yok bildiğim kadarıyla 01/04 te yeni işyerinde başlayacaksa bu tarihten önce işe giriş bildirgesinin verilmesi gerekiyor
ben 7 personelin 01/04 e istisnai durumla şubeye girişini yaptım (31/3 tarihinde). 31/3 tarihinde işten çıkış nedeni olarak nakil i seçerek merkez den çıkışını yaptım. aynı tarihte giriş çıkış yapmak zorunluluğu olmadığını düşünüyorum.
kullandığım muhasebe programında ek 2 de 16 koduyla nakil seçeneği görülüyor. bu şekilde çsgb na göndereceğim.
 
Ynt: Aynı İşverenin İşyerleri Arasında Nakil

Yanıtınız icin tesekkürler sayın turkasia
 
Nakil süresi 2 buçuk ay sürer mi?

Merhaba,

Ben 09.07.2009 çalışmaya başladığım şirkette halen devam etmekteyim şirketim geçen sene ünvan değiştirdi, adres vs. aynı. fakat bana nakil şeklinde belirtilen bu durum bugün itibari ile e-devlet üzerinden kontrol ettiğimde 2014'ün 2.3. ayı (Şubat- Mart) yok 4/16 şeklinde ödenmeye başlandığını fark ettim yaklaşık 2 buçuk aylık bir kayıp zaman var, sorularım şunlar..

Bu kayıp süre nakil de mümkün mü?

İşe giriş-çıkış yapılmış olabilir mi?

Eğer İşe giriş-çıkış yapıldıysa haberim yok bana haklarımın saklı olduğuna dair hiç bir evrak e-posta vs. paylaşılmadı.

Sadece Şirket ünvanı değişti Naklin oldu dendi, şuan girip baktığımda yukarıda yazılı tarihlerin boşluğunu görmekteyim.

Konuya hiç vakıf değilim, ne yapacağım konusunda bir fikrim yok, endişeleniyorum, çünkü iş yerinde bir kişi olarak çalışıyorum,

O tarihlerde iş yerinde olduğuma dair ıspatlayacak bir kartım, imzam vs. yok. sadece çağrı merkezi olduğumuz için ses kaydım ve yazıışma maillerim var.

İş yerime ve iş verenime zerre güvenim kalmadı. Bu durumda haklarımı alabilmek için nasıl bir yol izlemeliyim..

Lütfen cevaplarınızı bekliyorum..

Tşk..
 
Olayınız biraz girift,bu sebeble olayınızın 1.nakil,2.iş yeri devri,3. iş akdinin devri veya 4.başkaca bir durum mu olup olmadığı çözüme kavuşturulmalıdır.
Bana göre bu olayda nakil durumu sözkonusu değil,bu sebeble olayın iş kanunu m.6 ve ttk yönünden irdelenmesi gerekir,ayrıca 2,3 ve 4 cü noktalarda mutlak surette işci haberdar edilir,edilmemişse hukuken bu durum açıklığa kavuşturulmalı,diğer taraftan aktif çalışmaya bağlı olarak aktif sgortalılık süresi ve ücret noktalarınında değerlendirilmesi gerekir.
Sonuç olarak önce işveren(ler)ile görüşmeniz,sonuç alamazsanız şikayet veya dava konusu etmeniz uygun olacaktır düşüncesindeyim.
 
Yaptığım araştırmalar sonucunda, şuan için edinebildiğim bilgi,

Eski şirketimin, "ORTAKLARLA ILGILI TAKYIDAT" olduğuna dair İTO bilgisini gördüm.

Sgk dan yapılan açıklama "İşten çıkış yok diğer firma kapanmış, bu firmada Nisan'da ödemeye başlamış, işveren aynı kişi ama çıkış gösterilmemiş, diğer firma 2 buçuk ay ssk ödemesi yapmamış" şeklinde açıklama yapıldı.

Sgk ya A firmasından çıkış gösterilmeden B firmasından ssk ödemesi yapmak mümkün mü?

Bu sorularıma nasıl bir çözüm bulabilirim?

Şuan aynı işverenle çalıştığım iş yerine dava açma yada şikayet etme sürecim nasıl gelişir, ve nasıl bir yol izlemem gerek.

İşe gelmeyeceğim günden itibaren bunu nasıl evraklarla belgelendirmeliyim. [/B]

Yukarıdaki belirttiğiniz "diğer taraftan aktif çalışmaya bağlı olarak aktif sgortalılık süresi ve ücret noktalarınında değerlendirilmesi gerekir." bu kısmı anlayamadım açıklarmısınız lütfen?

Tşk..
 
Son düzenleme:
Yukarıda ifade ettiğim gibi bu olayda nakil(yani işverene bağlı işyerleri arasında geçiş;çıkış-giriş) durumu yok,çözümü 4857/M.6 ve TTK hükümleri çerçevesinde aramak gerekir,zira her bir bağımsız tüzel kişilikleri dikkate almalıyız,bana göre piyasa tabiriyle işci transferi yapılmış olup,bu durumun hukuki manası "iş akdinin devri"dir.(tabi görüşme ile cözülemezse,bu yol mahkemeye cıkar ve mahkeme karar verir.
Aktif çalışma süresince maaşınızı aldınız ama işin sgk boyutunda karşılığı yok,yani gereği yapılmamış,çıkış işlemi de yapılmamış,iki ayrı işyerinde sgortalı gösterilebilir ama sizin durumunuz farklı.
Çözüm işverenler ile görüşmeniz,sonuç alamazsanız şikayet yoluna başvurmanız yine de cözülmez ise yargı yoluna başvurmanız gerekir.
 
Merhaba,

Biz bir güvenlik firmasıyız. Asıl işverenle sözleşme uzatılmadı ve çalışanları yeni gelen firmaya devredeceğiz. Protokol imzalanacak. Çalışanlarımızın yeni firmaya geçmeyerek kıdem tazminatı alma hakları var mıdır?
 
Üst