Başka Firma Adına Yapılan Masrafların Yansıtılmasında Belge Düzeni

Ertann

Tanınmış Üye
Üyelik
27 Kas 2010
Mesajlar
1,014
Konum
istanbul
ABC A.Ş. bir gayrimenkul ekspertiz firması
Firma Ankara da almış olduğu ekspertis işini Ankarada ki XYZ Ltd. firmasına yaptırıyor
Ekspertiz hizmet bedeli 250 TL (KDV Dahil)
XYZ Ltd. firması ABC A.Ş. adına yapmış olduğu ekspertiz hizmeti için ABC A.Ş. adına tapu ve belediyelere harç bedelleri ödemektedir Ödenen harç bedelleri 150 TL (Harç belgelerinde ABC A.Ş. ismi gözükmektedir)

İş bitiyor ve XYZ Ltd. firması ekspertiz bedeli olarak 250 TL faturayı ABC A.Ş. ye kesiyor
Ayrıca ABC A.Ş. adına ödemiş olduğu tapu ve belediye harç bedeli olan 150 TL için ise borç dekontu hazırlıyor ve ekine harç makbuzları ekleniyor ve bu şekilde ABC A.Ş. firması 150 TL borçlandırılmış oluyor

Bu yapılan işlem doğrumudur? ABC A.Ş. firması adına yapılan tapu harç ödemelerinin yansıtılması dekontla olması doğru bir uygulamamıdır?
Not:Harç makbuzlarında firma ABC A.Ş.dir
Harç ödemelerinin yansıtılması birebir yapılıyor üstüne herhangi komisyon bedeli eklenmiyor
Saygılar
 
Alınan belgelerde ABC firmasının adı yer aldığına göre, XYZ firmasının dekont etmesi doğrudur.
 
Alınan belgelerde ABC firmasının adı yer aldığına göre, XYZ firmasının dekont etmesi doğrudur.

Burda önemli olan fatura ve harç makbuzlarının ABC adına düzenlenmiş olmasıdır. Dekontla yansıtılır. Tabi dekont yapabilmek için de her iki firma arasında ticari bir ilişki olmalıdır.
 
Üst