Bilanço defteri

umutgibi23

Katkı Sunan Üye
Üyelik
27 Eyl 2006
Mesajlar
115
Merhabalar.

yıl sonu yanlışlıkla bir mükellefe bilanço defteri tasdik edilmiş (işletme defteri olması gerekirken), dolayısıyla yıl başından bu yana işletme hesabına göre beyan ve bildirimlerde bulunuldu ve defter tutuldu.

bu şekilde devam edip yıl bitince işletme hesabı kayıtlarımı yevmiye defterine yazdırmamın muhtemel bir sıkıntısı olurmu? yada tavsiyeniz nedir?

değerli görüşlerinizi bekliyorum
saygılar.
 
Ynt: bilanço defteri

Kayıtlarınızı bilançoya göre yeniden yapmanız ve 1. dönem geçici v. düzeltme yapmanız gerekir.
 
Ynt: Bilanço defteri

Cevabınız için öncelikle teşekür ederim.
kayıtların yeniden yapılması ve geçici v. düzeltmesi sorun değil ama ba bs formları sıkıntı olacak. ba bs vermeksizin bilançoya göre mi kayıt yapın diyorsunuz?
 
Ynt: Bilanço defteri

İşletme defteri yerine bilanço tasdik edilmekle otomatikmen bilanço yükümlülüğünüz mü doğar? B formları mı şart koşulur.Şahsi görüşüm;
bence vergi dairesiyle görüşün cezasına katlanın yeniden işletme defteri onaylama yolunu irdeleyin.
Bir defterin yanlış tasdik ettirlmesi bu kadar yükümlülüğü doğurmamalı..Pek rastlamadım ama bana biraz saçma geliyor.
Şunu da araştırın oldu da işletme defteri onaylayabiliyosunuz,bilanço defterleri yazılmamışsa noter tarafından defterler iptal edilebilir mi?
 
Ynt: Bilanço defteri

Sayın muhasebe tabiki haklısınız.Oldukça fazla makale var.Yanılıyosam veya farketmediysem lütfen düzeltin.Okuduğum tüm makaleler olayın tam tersiyle alakalı yani bilanço olması gerekirken işletme tastik ettirenlerle ilgili.Burada işletme olması gerekirken (tabi burada hadlere de bakılması lazım) bilanço onaylanmış.
Eğer elinizde bu konuyla ilgili bir makale varsa ve paylaşırsanız çok sevinirim.
Saygılar.
 
Ynt: Bilanço defteri

yalnız şöyle bir durum var..

işletme hesabı esasına tabi olan mükellef, ihtiyari olarak bilanço usülünüde seçebilir..
Soru özünde işletme defteri tutulması gerekirken, bilanço defterleri onaylanmışsa yapılacak bence 2 şey var.

birincisi; ya Tahsin beyin dediği gibi, vergi dairesine durumu izah edip, yeni bir işletme defteri tasdiklenecek, ve cezasına katlanılacak..

ya da ihtiyari olarak bilanço esasına göre defteri tutmaya devam edeceksiniz..
Yalnız b formları konusunda sıkıntı yaşayacağınızı düşünüyorum.. Çünkü defter tasdiğinin yanlış olması, eğerki siz, bilanço usulünü seçip defteri buna göre tutarsanız; ihtiyari olarak bilançoyu seçmiş olursunuz.
Dolayısıyla b formu verme yükümlülüğünüz ister istemez doğar.

bence ilk seçenek daha makul.
 
Ynt: Bilanço defteri

Evet İrem hanım haklısınız.
Zaten normal şartlarda bilanço hadlerini sağlayamadığınızdan vergi dairesi aslında defterin bilançoya tabi olup olmadığından da haberdar değil.Bilanço defteri olarak tasdik edildiğini ancak noterin göndereceği defter kapağından tespit edebilir.Onun dışında bu firma vergi dairesi gözünde gözünde bilanço defteri değil işletme defteridir.Yani 2.sınıftır ve bu defter yükümlülüklerine tabidir.
bence daireyle görüşülmesinde fayda var.
 
Ynt: Bilanço defteri

Merhaba ;

Sn Twolf bende soruyu yanlış yorumlamışım. Yazımı geri çekiyorum.Tersi durum hakkında makale aradım ama bulamadım.

Bu arada 1.öneri deki " işletme defteri onaylatılması " sanırım süresi geçtiği için ve de Noterler Birliği sayfasından bulduğum bir genelgeye göre mümkün bulunmamaktadır.

Ben de ilgili VD ne konuyu dilekçe ile izah edip tasdik edilen defterlerden birisine (diğerlerinin VD aracılığı ve de tutanağı ile iptal edilmesinden sonra ) işletme defteri dökümünü almak olabilir diye düşünüyorum.

Netice de süresinde defter tasdik ettirilmiş ,ama yanlış tasdikten dolayı özellikle Ba-Bs formlarını verme mükellefiyeti doğmamalıdır.
 
Ynt: Bilanço defteri

İdarenin bu durumu zımnen bilanço usulünün seçildiği şeklinde yorumlaması muhtemel. İşletme df çevireyim derken kayıt nizamına uymamaktan ceza yemek de var. Ya riske girip inceleme olursa durum inceleme elemanınca makul görülüp görmezden gelinir deyip yevmiye df işletme df gibi yazdırmak yada düzeltme işlemlerinin yapılması seçeneklerini kendiniz karar verip uygulasanız daha iyi. İdareye konuyu anlatmak deveye hendek atlatmakdan zor olabilir.
 
Ynt: Bilanço defteri

biraz geç farkına varılmış gibi geldi bu durum bana.. Yani 1.geçici vergiden evvel bu durum düzeltilmeliydi bence..
yani ocak ayı içinde durum düzeltilmeliydi..
 
Ynt: Bilanço defteri

Aslında daire açısından farklı farklı yorumlanacak bir soru.Dairenin inisiyatifine kalmış birazda.
Yeni defter onayına da izin verebilir.Bilanço defteri tutmaya devam edin ama 2.sınıf defter yükümlülüğünüzde devam eder de diyebilir.Hayır efendim seni bilanço kabul ediyorum,1.sınıf hükmü neyse onu uygularım da diyebilir.Şimdi ne yazsak boş..Hükmü verecek olan dairedir.
 
Üst