Birden Fazla Şubesi Ayrı Cari veya Tek Düzen Açısından Durumu

Üyelik
6 Kas 2013
Mesajlar
41
Konum
İSTANBUL
Birden fazla şubesi olan bir firmaya satış yapmaktayız şubeleri için ayrı cari hesabını tutmak mümkünmü bende tek cari var şubelere sevk irsaliyesi sevk yapılıyor fatura merkeze kesiliyor tek cari müşteri şubeler için ayrı cari olabilirmi şubeler açısında ayrı hesab tutmak açısından tek düzen hesap planı açısından mümkümmü veya nasıl ayrı ayrı hesabını tutabiliriz mi ??? veya böyle bir şey yapmak mümkünmü muhasebe ve türk vergi sitemi ve tek düzen açısından saygılarımla,
 
Son düzenleme:
Bu nasıl bir cümle kurmak? Hayırdır bir yere geçmi kaldınız?
Karşı tarafın özel bir talebi olmadıkça,fatura bedelleri ayrı ayrı şubelerden gelmedikçe,karşı taraf için ayrı cari hesap mutabakatları yapılmadıkça ve istenmedikçe, ayrı hesaplar açmanıza gerek yoktur.
 
Bu nasıl bir cümle kurmak? Hayırdır bir yere geçmi kaldınız?
Karşı tarafın özel bir talebi olmadıkça,fatura bedelleri ayrı ayrı şubelerden gelmedikçe,karşı taraf için ayrı cari hesap mutabakatları yapılmadıkça ve istenmedikçe, ayrı hesaplar açmanıza gerek yoktur.

:):):alkış:

Tahsin beyin söylediği gibi gerek yok Ba-Bs bildirimlerinide 1 firmaymış gibi yapacaksınız sonuçta ama illa ben Hesap planındada ayrı ayrı görmek istiyorum diyorsanız.120 hesabın altına yardımcı hesap niteliğinde tutabilirsiniz

Öğr. 120.01.001 A Firması ise 120.01.001.01 A firması 1. Şubesi 120.01.001.01 A firması 2. Şubesi olarak tutabilirsiniz.
 
Sayın SSZK,

Öncelikle Tahsin dostuma katılıyorum. Böyle soru sorulmaz. Hiç olmazsa vazgeçtim usluptan Türkçe'yi doğru cümlelerle kullanalım.
"muhasebe ve Türk vergi sitemi ve tek düzen açısından" sorduğunuz sorunun hiç bunlarla ilgisi yok aslında. Konu tamamen TTK ile ilgili.
Şube, TTK kapsamında özellik arz eden, kuruluşu ve tüzelliği açısından önemli nitelikleri olan bir yapıdır. Sizin sorunuzun cevabı da burada yatıyor. Satış yaptığınız firmanın şubelerde uyguladığı yapıyı bilmeniz gerekir, her biri bağımsız ve ayrı muhasebe sistemi uyguluyorsa en az mutabakatlar açısından dahi hesapları ayrı tutmanız gerekebilir. Bırakalım bir yana TTK çerçevesinde ünvanları dahi farklı olabilir. Örneğin merkezi İstanbul'da olan XXX A.Ş. firması için XXX A.Ş. - Trabzon Şubesi gibi. Bulundukları şehirlerdeki Ticaret odalarına da şube kaydı yapılmaları gerekliliği nedeniyle de Sicil Numaraları da farklı olur. ( Mersis'de nasıl çözeceklerini de ayrıca göreceğiz.)
 
Sayın SSZK,

Entegre muhasebe sistemi kullanabilirseniz hem ön cari modülde ayrı ayrı, hem muhasebede tek olarak izleme olanağınız olur.

Kolay gelsin.
 
Üst