Sayın Demiral,
alıntıladığım bölümdür yanlış bakış açısı. Booking şirketinin aracılık yapmadığıdır. Firma burada aracılık yapmıyor. Bunu yapabilmesi için tüm bilgileri kendi üzerine alması gerekir, hiçbiri bunu gerçekleştirmez, yapsa zaten acentenin kendisi olur ki bunun için başka şartlar gerekir. Bu tür bir işlemi gerçekleştirmek için imkanı olduğunu da düşünmem zaten o ayrı. Sadece anlaşma yaptığı yüzlerce otelin bilgisini size filtreleyip sunar ve işi biter. Bu hizmeti için de belirgin periyotlarla fatura keser sizin satış yapıp yapmadığınıza bakmaksızın. ( Bu hizmet içinde kesin rezervasyon ve ödeme işlemleri için otelin sayfalarına yönlendirildiğini de unutmatalım. )
Devam edelim,
Aracılığı yapabilmesi için rezervasyonun kesinleşmesi ve ödemenin de tamamlanması gerekir. Bu tür hizmeti alanların iptal, değişiklik gibi işlemlerini de ayrıca takip etmesi gerekir. Her otelin tüm satışlarını bu yolla yapmadığını düşünersek böyle bir beklentisi olmadığı da görülür. Hadi yine hizmetin bu yolla alındığını varsayarsak komisyon faturası ne zaman kesilecek ? İptal olursa yada değişiklik, komisyon faturası ne olacak ? gibi birçok karmaşa da ortaya çıkar.
İşin esası da budur. Siz baştan kesilen faturanın aracılık, komisyon faturası olduğunu varsaydığınız için bu varsayımla vardığınız sonuç da yanlış olur. Bense bu soruda kesilen faturanın gerçekte ne olduğunu incelerim, ve komisyon faturası olmadığını görür hiç bir ilişkilendirmede bulunmadan KDV konusuyla ilgisi olan bir durum olmadığını anlatırım.
İşte bahsettiğim yanlış bakış açısı da budur. İşin aslına bakmadan KDV yorumu yapmak.