Büro Ve Mesleki Tecrübe

Üyelik
18 Tem 2018
Mesajlar
5
Konum
istanbul
Merhaba,

Forumu biraz inceledim de benim gibisini bulamadım:)
Şöyle ki; 2012 yılında ruhsatımı aldım.O zor yollardan geçerek.ama tabiri caizse aldım koydum bir kenara ve halihazırdaki işime devam ettim.ara ara çıkarıp baktım tabi:) bunu almak için ne kadar ter ve hatta yeri geldi gözyaşı döktüm ama şimdi şu durumuma bak dediğim oldu.belki risk alamadım,belki mevcut işim rahat geldi ama diyebilirm ki evet ben bir mali müşavirim ama muhasebe bilgim çok çok az.yani bulunduğum şirkette kdv,ba,bs ve muhasebe fiş girişleri yapıyorum tabi ama mali müşavirlik bu değil sonuçta.he neden bu noktadasın derseniz hayat şartları,evliliğin getirdiği yükümlülükler,riske girme lüksümün olmaması ve şuanda çalıştığım işimin çok çok rahat olması(en geç 15 de çıkıyorum,haftasonu yok) vs vs diyebilirm tabi.

şimdi asıl meseleme gelince.ben artık almam gereken o riski almak istiyorum ve hatta tam zamanı diye düşünüyorum.bu arada 37 yaşındayım.mevcut işimden yılsonunda ayrılıyorum.ve bu 0(sıfır) bilgimle hadsizliğime bakın ki büro açmak istiyorum:) ve sorum şu.1-2 yıl kadar bir büroda çalışsam(ücret istemiyorum bile) ama gerçekten bana işi öğretebilecek biyer bulsam(çabuk öğrenirim bu arada).sonrada büromu açsam hani tabiri caizse derler ya kervan yolda düzülür ,böyle böyle ufak tefekden başlayarak işimi yapsam.kendimi çok yormadan,çok çok büyük paralar kazanma hedefim olmadan...
bu hamleyi ya şimdi yapıcam ya da ruhsatı küflendirmeye devam edicem.ve gerçekten onu elde edebilmek için çalışmalarımı düşününce ve hatta onun için uğraşan genç arkadaşlarımı düşününce en başta kendime haksızlık ettiğimi düşünüyorum.

üstadlarıma soruyorum.sizler ne düşünürsünüz?
çok fazla para hırsım yok,çalışmasam da olur,eşimim kazandığıyla geçinebilecek durumdayız.
ama dediğim gibi o ruhsat için verilen emeği düşünüyorum ve böyle olmamalıydı diyorum.
mesleğimi seviyorum ama tecrübe yok ve kitabi bilgi çok da önemli değil bence.
kaybettiğim zamanı telafi edebilir miyim?

görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
 
Üstadım ben 26 yaşındayım.5 yıldır bu sektörde faaliyet gösteriyorum.gördüğüm kadarı ile ofis açmak için yeterli bilgiyi kendiniz de görmüyorsunuz.1-2 yıl çalışayım diyorsunuz fakat 1-2 yılda sadece genel mantığı anlarsınız.Tabi ki öğrenme kişiden kişiye değişir.Ama meslek mensuplarının genel de öğretecek zamanı olmaz.Bu yüzden kendiniz sürekli okuyarak ve uygulayarak öğrenmek zorundasınız.Bizim sektörde öğrenilecek bilgi de sınır yok.Size tavsiyem yanınıza yetişmiş bir eleman alıp ofisi açmanız.Yeterli müşteri portföyünüz varsa bu işe girişin.Eğer müşteriniz yok ise yeterli seviye de birikim varsa gözünüzü karartıp yine girebilirsiniz.Sonuçta 40 yaşında bile SMMM ofisi açan 50 yaşında avukatlık bürosu kişileri de gördük :)
 
Son düzenleme:
Üstadım ben 26 yaşındayım.5 yıldır bu sektörde faaliyet gösteriyorum.gördüğüm kadarı ile ofis açmak için yeterli bilgiyi kendiniz de görmüyorsunuz.1-2 yıl çalışayım diyorsunuz fakat 1-2 yılda sadece genel mantığı anlarsınız.Tabi ki öğrenme kişiden kişiye değişir.Ama meslek mensuplarının genel de öğretecek zamanı olmaz.Bu yüzden kendiniz sürekli okuyarak ve uygulayarak öğrenmek zorundasınız.Bizim sektörde öğrenilecek bilgi de sınır yok.Size tavsiyem yanınıza yetişmiş bir eleman alıp ofisi açmanız.Yeterli müşteri portföyünüz varsa bu işe girişin.Eğer müşteriniz yok ise yeterli seviye de birikim varsa gözünüzü karartıp yine girebilirsiniz.Sonuçta 40 yaşında bile SMMM ofisi açan 50 yaşında avukatlık bürosu kişileri de gördük :)

öncelikle teşekkür ederim cevap için.
evet yanıma yetişmiş eleman alıp bu işe girişmeyi düşündüm bende ama tabi bu maliyeti artıran bir durum:)
aslında bizlere home ofis izni çıksa daha rahat karar verirdim.ama büro edinme zorunluluğu hele de İstanbul da giderleri çok artırıyor.
yaş konusuna çok fazla takılmıyorum aslında.çünkü bizim işimiz bedenen koşturmayı gerektiren bir iş değil.hatta biraz olgun olmak ,yaş itibarıyla gençlik gailelerini bir kenara bıraktığımızdan avantaj bile olabilir.
 
Öncelikle merhaba. Size sizin sorduğunuz soruları sorarak, kafanızdaki cevapların kendi kendinize yanıtlatmaya çalışırım umarım. Böylesi daha iyi olur çünkü bu durumda başkası size yardımcı olamaz. Size siz yardımcı olursunuz. Ne istediğinizi ve nasıl yapılacağı konusunda net bilgilere ihtiyacınız var. Bunun için sorduğunuz soruları kendiniz yanıtlamalısınız.

1
Şöyle ki; 2012 yılında ruhsatımı aldım.O zor yollardan geçerek.ama tabiri caizse aldım koydum bir kenara ve halihazırdaki işime devam ettim

2012 de belgeyi almadan önce çalıştığınız şirkette mi kullanmayı düşündünüz? Böyle düşündünüz ve başarılı olamadıysanız neden bu tarihe kadar aynı işleri yapmaya devam ettiniz.?

2
evet ben bir mali müşavirim ama muhasebe bilgim çok çok az

Muhasebe bilginiz çok az ise neden kendiniz geliştirmeyi düşünmediniz? Sadece mesleki olarak değil bakış açınızı değiştirecek bir fırsatınız oldu mu veya bununla ilgili bir çaba gösterdiniz mi? Hala 2012 düzeyinde misiniz?

3
he neden bu noktadasın derseniz hayat şartları,evliliğin getirdiği yükümlülükler,riske girme lüksümün olmaması ve şuanda çalıştığım işimin çok çok rahat olmas

Riske girme lüksünüz yok ise ve işiniz rahat ise neden işten ayrılmayı düşünüyorsunuz? Bilmediğiniz bir işe girmeyi düşünerek çok fazla risk aldığınızı düşünmüyor musunuz?

4
1-2 yıl kadar bir büroda çalışsam(ücret istemiyorum bile) ama gerçekten bana işi öğretebilecek biyer bulsam

1 2 yıl ücretsiz çalışacak birikiminiz var mı? Ve daha sonra kuracağınız büroda 3-4 sene zararı kaldıracak geliriniz veya varlığınız hatta sabır ve metanete sahip misiniz?

5
kendimi çok yormadan,çok çok büyük paralar kazanma hedefim olmadan

Bu minimal ölçüdeki hedeflerinizle kaç sene de başa baş noktasına gelmeyi hedefliyorsunuz?

6
kitabi bilgi çok da önemli değil bence.

Son olarak kitabi bilgi önemli değilse işi nasıl öğreneceksiniz? Sürekli değişen mevzuatları takip etmeden, sabahları gazete okumadan direkt son güncellenen konulara göz atmadan sadece kulaktan dolma bilgilerle mi bu işi sürdüreceksiniz?

Başarılar dilerim.

Saygılarımlar.
 
Son düzenleme:
Öncelikle merhaba. Size sizin sorduğunuz soruları sorarak, kafanızdaki cevapların kendi kendinize yanıtlatmaya çalışırım umarım. Böylesi daha iyi olur çünkü bu durumda başkası size yardımcı olamaz. Size siz yardımcı olursunuz. Ne istediğinizi ve nasıl yapılacağı konusunda net bilgilere ihtiyacınız var. Bunun için sorduğunuz soruları kendiniz yanıtlamalısınız.

1

2012 de belgeyi almadan önce çalıştığınız şirkette mi kullanmayı düşündünüz? Böyle düşündünüz ve başarılı olamadıysanız neden bu tarihe kadar aynı işleri yapmaya devam ettiniz.?

2

Muhasebe bilginiz çok az ise neden kendiniz geliştirmeyi düşünmediniz? Sadece mesleki olarak değil bakış açınızı değiştirecek bir fırsatınız oldu mu veya bununla ilgili bir çaba gösterdiniz mi? Hala 2012 düzeyinde misiniz?

3

Riske girme lüksünüz yok ise ve işiniz rahat ise neden işten ayrılmayı düşünüyorsunuz? Bilmediğiniz bir işe girmeyi düşünerek çok fazla risk aldığınızı düşünmüyor musunuz?

4

1 2 yıl ücretsiz çalışacak birikiminiz var mı? Ve daha sonra kuracağınız büroda 3-4 sene zararı kaldıracak geliriniz veya varlığınız hatta sabır ve metanete sahip misiniz?

5

Bu minimal ölçüdeki hedeflerinizle kaç sene de başa baş noktasına gelmeyi hedefliyorsunuz?

6

Son olarak kitabi bilgi önemli değilse işi nasıl öğreneceksiniz? Sürekli değişen mevzuatları takip etmeden, sabahları gazete okumadan direkt son güncellenen konulara göz atmadan sadece kulaktan dolma bilgilerle mi bu işi sürdüreceksiniz?

Başarılar dilerim.

Saygılarımlar.

merhaba,
durumumu,handikaplarımı cok güzel özetleyip cevap vermişsiniz teşekkür ederim:)
bende madde madde cevap vermeye çalışacağim.

1-hayır belgemi çalıştığım şirkette kullanmayacağimı düşünüyordum.zaten o süreçte de şirketin işleri hep daha kötüye gitti bir çok eleman çıkarıldı ve artık tasfiye sürecinde.bir kaç iş görüşmem oldu ama şimdiki işimden daha az rakamlar teklif ettiler tecrübesizliğimden dolayı sanırım ve bende ev araba kredisi ödediğim için o zaman o riski alamadım.tabi bu arada da zaman akıp gitti keşke öyle yapmasaydım.

2-muhasebe bilgimi geliştirmeye çalıştım ama bir işi yaparak öğrenmek (tecrübe) bence daha verimli bi öğrenme yolu diye düşünüyorum.yoksa tabii ki mevzutı takip etmeye çalıştım.ama tabiki bi büro açmak için yeterli değil diye düşünüyorum.

3-işim rahat evet ama dediğim gibi tasfiye sürecinde ve sona yaklaşıldı,artık daha fazla burada vakit kaybetmek istemiyorum.
riske girme lüksümün olmaması şimdi için değil,ruhsatımı aldıktan bu zamana kadar geçen süre için geçerliydi.
bilmediğim bir işe girerek risk almak konusuna gelince zaten sizlerden fikir almak istemem bunun içindi.bilgim sıfır değil tabi ki ama yetersiz ,işin içinde olanlar bana tavsiyeleriniz neler olur gibi bir amaçla bu başlığı açtım.

4-1-2 yıl ücretsiz çalışacak birikimim var evet,eşim çalışıyor,evim kira değil,kendi kendimize yetebiliriz.
hee ama 3-4 yıl zararı kaldıracak birikimim yok ve bilsem ki o kadar zaman zararla geçicek hiiçç istemem bu işe girmeyi.ben en geç büroyu açtıktan bir yıl sonra kara geçmeliyim diye düşünüyorum.

5-dediğim gibi büroyu açtıktan sonra 1 yıldan sonra kazanmaya başlamalıyım diye düşünmüştüm.

6-kitabi bilgi olayına gelince.o cümlemin başında tecrübe olmadığında demiştim.yani bizim meslekte mevzuat,kanun bunların hepsi kitabi bilgi tabii ki önemli .okumadan ,kendini yenilemeden olmaz.ben kitabi bilgi derken,ruhsatı alırken okuyup öğrendiklerimiz,sınavları geçmek için çalıştıklarımızın yetmemesine vurgu yapmak istemiştim.yoksa kendimizi güncel tutmanın önemli olduğunun farkındayım.

gerçekten çok teşekkür ederim,vakit ayırıp cevap verdiğiniz için.
dediğiniz gibi aslında bu kararı verecek olan benim şu aralar kafamda olayı netleştirip o doğrultuda hareket etmek istiyorum.
ama forumu okurken kimi arkadaşlar,bu meslek bitmiş,yapılacak iş değil derken kimilerinin daha olumlu şeyler yazması karşısında bende üstadlardan fikir almak istedim.
 
merhaba,
durumumu,handikaplarımı cok güzel özetleyip cevap vermişsiniz teşekkür ederim:)
bende madde madde cevap vermeye çalışacağim.

1-hayır belgemi çalıştığım şirkette kullanmayacağimı düşünüyordum.zaten o süreçte de şirketin işleri hep daha kötüye gitti bir çok eleman çıkarıldı ve artık tasfiye sürecinde.bir kaç iş görüşmem oldu ama şimdiki işimden daha az rakamlar teklif ettiler tecrübesizliğimden dolayı sanırım ve bende ev araba kredisi ödediğim için o zaman o riski alamadım.tabi bu arada da zaman akıp gitti keşke öyle yapmasaydım.

2-muhasebe bilgimi geliştirmeye çalıştım ama bir işi yaparak öğrenmek (tecrübe) bence daha verimli bi öğrenme yolu diye düşünüyorum.yoksa tabii ki mevzutı takip etmeye çalıştım.ama tabiki bi büro açmak için yeterli değil diye düşünüyorum.

3-işim rahat evet ama dediğim gibi tasfiye sürecinde ve sona yaklaşıldı,artık daha fazla burada vakit kaybetmek istemiyorum.
riske girme lüksümün olmaması şimdi için değil,ruhsatımı aldıktan bu zamana kadar geçen süre için geçerliydi.
bilmediğim bir işe girerek risk almak konusuna gelince zaten sizlerden fikir almak istemem bunun içindi.bilgim sıfır değil tabi ki ama yetersiz ,işin içinde olanlar bana tavsiyeleriniz neler olur gibi bir amaçla bu başlığı açtım.

4-1-2 yıl ücretsiz çalışacak birikimim var evet,eşim çalışıyor,evim kira değil,kendi kendimize yetebiliriz.
hee ama 3-4 yıl zararı kaldıracak birikimim yok ve bilsem ki o kadar zaman zararla geçicek hiiçç istemem bu işe girmeyi.ben en geç büroyu açtıktan bir yıl sonra kara geçmeliyim diye düşünüyorum.

5-dediğim gibi büroyu açtıktan sonra 1 yıldan sonra kazanmaya başlamalıyım diye düşünmüştüm.

6-kitabi bilgi olayına gelince.o cümlemin başında tecrübe olmadığında demiştim.yani bizim meslekte mevzuat,kanun bunların hepsi kitabi bilgi tabii ki önemli .okumadan ,kendini yenilemeden olmaz.ben kitabi bilgi derken,ruhsatı alırken okuyup öğrendiklerimiz,sınavları geçmek için çalıştıklarımızın yetmemesine vurgu yapmak istemiştim.yoksa kendimizi güncel tutmanın önemli olduğunun farkındayım.

gerçekten çok teşekkür ederim,vakit ayırıp cevap verdiğiniz için.
dediğiniz gibi aslında bu kararı verecek olan benim şu aralar kafamda olayı netleştirip o doğrultuda hareket etmek istiyorum.
ama forumu okurken kimi arkadaşlar,bu meslek bitmiş,yapılacak iş değil derken kimilerinin daha olumlu şeyler yazması karşısında bende üstadlardan fikir almak istedim.


Hocam bu iş bitmedi asıl yeni başlıyor. Bu işten bişey olmaz diyenler ya yetersizdir ya da bu işi yapan ve pastayı bölüşmek istemeyen meslektaşlardır. Ben de büromu açıyorum. Ağustosta açılış vericem. Şuan da boya, mobilya ve benzeri işlerle uğraşıyorum. Ben bu işte fırsat görüyorum. Ekonomik kötü para yok tahsilat kötü diyenlere aldırmayın. Çünkü hep böyleydi ve hep böyle olacak. Sizin yapacağınız tek şey kendinizi değiştirmek. Eğer desteğe ihtiyacınız varsa yardımcı olurum. Hatta özelden watsuptan numaramı atarım sorun olmaz. Bilgi paylaşılmalıdır. Kalite bu şekilde ortaya çıkar.
 
açılmayan kapıları rabbimin desteğiyle açıp gelmedinizmi bu güne . o belgeyi alabileceğinizi öğrenciliğinizde biliyormuydunuz? belgeyi aldığınız güne hırsla azimle ve dediğiniz gibi yeri geldi göz yaşıyla gelmedinizmi? eviniz arabanız mutlu bir yuvanız hayat düzeniniz ve geçiminizin sizi üzmicek sekilde ilermesiniz bundan yıllar yıllar öncesinden biliyormuydunuz? şimdi ne biliyorsunuzda korkuyorsun üstad ... kendinize lütfen su soruları sorun kaybedecek ne yim var? maddi ise nekdar sınırınız kaç ay . peki o süre geçerken eliniz armut toplamıcak buna inanın. sizin ihtiyacınız cesaret . varsayalım malüp oldunuz yenildiniz. ne kaybedersiniz nekadar kaybdersiniz. ve o kaybettiğiniz şey size nekadar koyar nasıl bir zor duruma sokar . eğer altından kalkabileceğiniz bir zor durumsa cesaretinizi toplayın. değilse kısmet deyin gözünüzü karartın. cnrads üstad zannediyorsam gözünü karartmış o cesareti yakalamış allah yolunu açık etsin şimdi badana boya yapıyor . sizinde doğru ve hayırlı düşüncelerle yol almanızı dilerim. bilgi konusuna gelince eliniz balta tutuyorsa kütüğe ister on kere vurun ister bir kere kaç kere vurduğunuz önemli değil kesin kırın yeter.
Saygılarımla
 
Hocam bu iş bitmedi asıl yeni başlıyor. Bu işten bişey olmaz diyenler ya yetersizdir ya da bu işi yapan ve pastayı bölüşmek istemeyen meslektaşlardır. Ben de büromu açıyorum. Ağustosta açılış vericem. Şuan da boya, mobilya ve benzeri işlerle uğraşıyorum. Ben bu işte fırsat görüyorum. Ekonomik kötü para yok tahsilat kötü diyenlere aldırmayın. Çünkü hep böyleydi ve hep böyle olacak. Sizin yapacağınız tek şey kendinizi değiştirmek. Eğer desteğe ihtiyacınız varsa yardımcı olurum. Hatta özelden watsuptan numaramı atarım sorun olmaz. Bilgi paylaşılmalıdır. Kalite bu şekilde ortaya çıkar.

çok çok teşekkür ederim.en az 2 sene bu konuda kendimi hazırlayıp sonra bu işe gireceğim sanırım.herkes nasibini yer.bu işi yaparak çok zengin olan da gördüm çevremde,borctan harçtan kurtulamayan da.
yardım teklifinize çok teşekkür ederim.işiniz hayırlı uğurlu bol kazançlı olsun sizin de.istanbuldayım eleman sıkıntısı varsa gelirim :) :) :)
 
açılmayan kapıları rabbimin desteğiyle açıp gelmedinizmi bu güne . o belgeyi alabileceğinizi öğrenciliğinizde biliyormuydunuz? belgeyi aldığınız güne hırsla azimle ve dediğiniz gibi yeri geldi göz yaşıyla gelmedinizmi? eviniz arabanız mutlu bir yuvanız hayat düzeniniz ve geçiminizin sizi üzmicek sekilde ilermesiniz bundan yıllar yıllar öncesinden biliyormuydunuz? şimdi ne biliyorsunuzda korkuyorsun üstad ... kendinize lütfen su soruları sorun kaybedecek ne yim var? maddi ise nekdar sınırınız kaç ay . peki o süre geçerken eliniz armut toplamıcak buna inanın. sizin ihtiyacınız cesaret . varsayalım malüp oldunuz yenildiniz. ne kaybedersiniz nekadar kaybdersiniz. ve o kaybettiğiniz şey size nekadar koyar nasıl bir zor duruma sokar . eğer altından kalkabileceğiniz bir zor durumsa cesaretinizi toplayın. değilse kısmet deyin gözünüzü karartın. cnrads üstad zannediyorsam gözünü karartmış o cesareti yakalamış allah yolunu açık etsin şimdi badana boya yapıyor . sizinde doğru ve hayırlı düşüncelerle yol almanızı dilerim. bilgi konusuna gelince eliniz balta tutuyorsa kütüğe ister on kere vurun ister bir kere kaç kere vurduğunuz önemli değil kesin kırın yeter.
Saygılarımla

evet çok haklısınız.zaten o belgeyi ne emeklerle aldığımı düşününce şimdi atıl durumda olması en başta kendime yaptığım ayıp gibi geliyor.
cevabınız için çok teşekkür ederim.
 
herkese merhaba
ruhsatı 2017 de aldım. 2018 ocakta büroyu açtım. hiç büro tecrübem olmadı. 20 yıla yakındır özel sektörde ön muhasebe ve satınalma yaptım. tüm bilgim tamamen teorik. bi cesaret büroyu açtım. 6 ay sonra ilk mükellefim işletme defteri.
yeni işe başlama. işe başlamasını verdim. ancak defter tasdik ettirmem gerekiyor mu. personeli yok. muhtasarda sadece kira ve muhasebe ödemesini vereceğim sanırım. ba ve bs formu verilecek mi.? başladım bir işe ama hatasız yapabilecekmiyim
bilmiyorum. sorularıma en hızlı cevapları nasıl bulabilirim. foruma bugün üye oldum. ofis çalıştıran mali müşavirler aylık, 3 aylık neleri yapmaları gerekli maddeler haline yazılı bir kaynak var mı acaba? bu foruma her sorumu yazsam çok mu basit kalır?
 
herkese merhaba
ruhsatı 2017 de aldım. 2018 ocakta büroyu açtım. hiç büro tecrübem olmadı. 20 yıla yakındır özel sektörde ön muhasebe ve satınalma yaptım. tüm bilgim tamamen teorik. bi cesaret büroyu açtım. 6 ay sonra ilk mükellefim işletme defteri.
yeni işe başlama. işe başlamasını verdim. ancak defter tasdik ettirmem gerekiyor mu. personeli yok. muhtasarda sadece kira ve muhasebe ödemesini vereceğim sanırım. ba ve bs formu verilecek mi.? başladım bir işe ama hatasız yapabilecekmiyim
bilmiyorum. sorularıma en hızlı cevapları nasıl bulabilirim. foruma bugün üye oldum. ofis çalıştıran mali müşavirler aylık, 3 aylık neleri yapmaları gerekli maddeler haline yazılı bir kaynak var mı acaba? bu foruma her sorumu yazsam çok mu basit kalır?

Öncelikle tecrübesiz olarak büro açmana çok şaşırdım. Bunu küçümsemek için söylemiyorum. Tecrübeli olup ta cesaret edemeyen bir çok kişi var. Benim de bürom var. sorduğun soruya gelirsek. En geç işe başlama tarihi itibariyle işletme defteri onaylatman gerekiyor. 2019 yılına kadar böyle defter beyan sistemini işletme defteri için ertelemezlerse.
 
herkese merhaba
ruhsatı 2017 de aldım. 2018 ocakta büroyu açtım. hiç büro tecrübem olmadı. 20 yıla yakındır özel sektörde ön muhasebe ve satınalma yaptım. tüm bilgim tamamen teorik. bi cesaret büroyu açtım. 6 ay sonra ilk mükellefim işletme defteri.
yeni işe başlama. işe başlamasını verdim. ancak defter tasdik ettirmem gerekiyor mu. personeli yok. muhtasarda sadece kira ve muhasebe ödemesini vereceğim sanırım. ba ve bs formu verilecek mi.? başladım bir işe ama hatasız yapabilecekmiyim
bilmiyorum. sorularıma en hızlı cevapları nasıl bulabilirim. foruma bugün üye oldum. ofis çalıştıran mali müşavirler aylık, 3 aylık neleri yapmaları gerekli maddeler haline yazılı bir kaynak var mı acaba? bu foruma her sorumu yazsam çok mu basit kalır?

merhabalar, mesleki tecrübe ile ilgili basit ve temel bir başlangıç için muhasebe odalarının verdiği eğitimleri, örneğin İSMMMO'nun verdiği "uygulamalı muhasebe meslek elemanı eğitimi" (muhel) programını değerlendirebilirsiniz. site üzerinden inceleyin bence kurs ve kurs süresince sorarak edineceğiniz bilgiler ihtiyacınızı karşılayacaktır.
 
Üst