Çalışmadığına Dair Bildirim İle İlgili

Üyelik
1 Eki 2013
Mesajlar
4
Konum
istanbul
Merhaba,

işçi 3 günlük rapor almış ve bunu ne işveren ne işçi muhasebecisine söylemedi.işverene ceza geldi.asgari ücretin yarısı kadar.e-sgk vizite giriş sayfasında raporu onaylamadığımız için ceza gelmiş.eksik gün bildirimi de yapılmadı tabiki.peki soru şu,raporu onaylamasam da eksik gün bildirimi yapmış olsaydım bu sgk tarafından kabul edilcek miydi?yoksa illa hem vizite giriş raporu onaylayıp,hem de eksik gün mü vermem gerekir.tam olarak nedir?
 
Öncelikli olarak e-bildirgede 3 günü eksik gösterdiniz mi?
Ek-10 bildiriminizi yapınız, geriye dönük düzenlenemeyecek evraklardan olduğu için SSK tarafından kabul edilecektir, rapor parasını da çalışamadığına dair bildirim girişinden yapabilirsiniz, rapor parasını da alabilir.
Cezanın neden kesildiğini tam anlayamadım, bu rapor bir iş kazasından dolayı alınmış olabilir mi?
 
Bu yasa değişmeden önce raporu 5 iş günü içerisinde giriş/onay yapmamız gerekiyordu.Muhtemelen o dönemle ilgili bir cezadır bu.
 
raporunu eksik günde göstermedik,vizite girişinden girişini de yapmadık.personel raporunu göndermedi ki yapalım.benim sorun hani bundan sonrakiler için,başka bir personelde böyle bişey yaşanırsa eksik gün vermem yeterli oluyo mu?yoksa illa e-sgk viziteden girip raporunu onaylamam şart mıdır?ben her ay hangi personel rapor olmış diye viziteden ona mı bakıcam.bugun okuduğum makalelerde rapor onaylanmasa bile eksik gün bildirimi ve rapor ayına ait aylık primi verirsek sorun olmayacağı.
 
Artık aylık e-bildirgede işçiyi 01-istirahat kodu ile eksik gün gösterirseniz ayrıca raporu onaylamanıza gerek yok.Birde şunu söyleyeyim siz mail adresinizi e-bildirge ve vizite girişe tanımlarsanız alınan raporlar mail olarak geliyor.Bu şekilde takip edebilirsiniz.
 
Bu günkü yenilik! anladığım kadarı ile analık iznini vizite kısmından onay kaldırıldı.
 
MADDE 39 – (1) İstirahat raporlarının Kurumla sözleşmeli sağlık hizmeti sunucuları tarafından düzenlenmesi şarttır. Kurumla sözleşmesiz sağlık hizmeti sunucuları tarafından verilen ve istirahat süresi 10 günü geçmeyen raporlar, Kurumla sözleşmeli resmî sağlık hizmeti sunucusu hekimi tarafından, 10 günü aşan raporlar ise Kurumla sözleşmeli resmî sağlık hizmeti sunucusu sağlık kurulunca onandığı takdirde geçerli olur
MADDE 1 – 12/5/2010 tarihli ve 27579 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliğinin 39 uncu maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir.

“Ancak analık sigortasından düzenlenen istirahat raporları için onay şartı aranmaz.”
 
"Onay şartı aranmaz" derken onaya gerek kalmaksızın işlemler otomatik olarak mi gerçekleştirilecek demek istiyorlar.
 
İşveren sistemiyle ilgili değil sağlık hizmet sunucularının onaylaması gereken raporlarla ilgili bir değişiklik anladığım kadarıyla.
 
Son düzenleme:
e-bildirgede kullanıcı işlemlerinden mail adresinizi giriniz, işgöremezlik onaylama mesajları mailinize gelsin.. bu gibi durumlarla karşılaşmayın.
 

Benzer konular

Üst