Daha Sonra Düzenlenen Sevk İrsaliyesinin Mali Yönden Uygunluğu

Üyelik
15 Haz 2012
Mesajlar
33
Konum
mersin
Merahaba Değerli Meslekdaşlarım

Kafamı karıştıran Konuyu şu şekilde anlatmak istiyorum

Firmada Şehir dışına toptan ürünlerin satışı gerçekleştiriliyor.Bu ürünlerin sevkiyatı İrsaliyeli Fatura ile sevki sağlanıyor.Fakat Fatura edilen listedeki ürünlerin bazıları üretimde olmayışı yada müşterinin talebi ile kısmı olarak sevki sağlanıyor. Yani fatura edilen ürünlerin hepsi sevk edilmiyor. İlerleyen günlerde üretimi tamamlanan ürünler yani müşteriye faturadan eksik olan ürünleri sevkini ise sevk irsaliyesi düzenlenerek sevkiyatı yapılıyor.Bu irsaliye (daha önce İrsaliyeli Fatura İle fatura edilen)ile sevk edilen ürünlerin sevkiyatını sağlamak Vergi Usul Kanunu açısından nasıl bir durum içindedir.Yapılan bu işlemin doğruluğu konusunda yada yapılması gereken veya bu irsaliyelere eklenmesi gereken ilgili kanun maddesinin yazılması yada uygulanması gereken işlemin ne olabileceği konusunda bilgi yardım ve önerilerinize ihtiyacım vardır

Saygılarımla
 
İrsaliyeli fatura vergi mevzuatımıza 211 Nolu VUK GT ile girmiş bir belgedir. 232 Nolu VUK GT ile hem irsaliyeli fatura, hem de fatura ve irsaliyenin ayrı ayrı düzenlenmesi imkanı da getirilmiştir.

Yalnız sizin durumunuzda şöyle bir sıkıntı var, eğer henüz fiziken sevk edilmeyen mal irsaliyeli mal ile nakledilemez. Böyle bir durumda, bu mallar için önce normal fatura düzenlemeniz, daha sonra malları sevk ederken sevk irsaliyesini ayırca düzenlemeniz gerekir. Ama irsaliyeli fatura kullanacağınız zaman mutlaka faturada yer alan malların da fiziken sevk ediliyor olması gerekir.
 
sayın sturkaslan,

Sattığınız malın tesliminden önce fatura düzenliyorsanız düzenlediğiniz faturanın üzerine malın tesliminin daha sonra sevk edileceğini belirtebilirsiniz.Malı sevk ettiğiniz takdirde her iki tarafta fatura nüshalarının üzerine irsaliye tarihi ve numaralarını ekleyebilir.

İyi Günler.
 
Üst