E-Bildirge İptali

Üyelik
11 May 2012
Mesajlar
1
Şirketimizde çalışmakta olan 2 adet emekli çalışanı internet ortamından sgk larını tahakkuk etmem gerekirken, sadece birinin primini gönderdim. e-bildirgeyide onayladıktan sonra 2 adet bildirmem gerektiği aklıma geldi. İşçilerden biri ay içinde işe girdi, diğeri bir kaç aydır çalışıyor. Tahakkuğu iptal edip 2 çalışanında dahil olduğu beyanı tekrar gönderme imkanım var mıdır? Herhangi bir düzeltme yazısı vermeme gerek kalır mı? Sonuçta olay aynı gün içinde gerçekleşecek. İptal işleminin cezası var mıdır?
 
Ynt: E-Bildirge iptali

Sistem İptal bildirgesi vermeden Ek bildirge alıyor olması lazım. Daha kanuni süresi geçmediğinden Ceza uygulanmaz.
 
Ynt: E-Bildirge iptali

İptal ile falan uğraşmak yerine ek bildirge vererek diğer çalışanında tahakkukunu yollayın.Sonra 2 tahakkukun toplamını prim olarak ödersiniz.Ceza falan gelmez sadece 17 lira fazladan damga vergisi ödemiş olursunuz.2 tane tahakkuk yollayacaksınız çünkü.

İlk gönderdiğinizi iptal edip tekrar ek bildirge vererek 2 kişinin tahakkukunu da yollayabilirsiniz.Yine aynı sonuç çıkar bir değişiklik yok.

Sadece fazladan uğraşmayın diye iptal vermeden ek yollayın dedim.
 
Ynt: E-Bildirge iptali

Arkadaşlar Merhaba,

Benim öğrenmek istediğim, ebildirge üzerinden geçmiş döneme ait iptal yapılabiliyor mu?

sistem buna müsade ediyor mu?

Teşekkürler,
 
e-bildirgede %5 indirim kanun maddesi seçilmediği gözüküyor, borcumuz yok diyorlar, hata bizden kaynaklıysa ne yapmalıyız,
 
e-bildirgede %5 indirim kanun maddesi seçilmediği gözüküyor, borcumuz yok diyorlar, hata bizden kaynaklıysa ne yapmalıyız,

Ne kadar kapalı sormuşsunuz..
Hangi ayın bildirgesi,%5 indirim işaretlemeyi siz mi unuttunuz..Dönemi geçti mi?
Bildiğim kadarıyla bu konuda düzeltme yapamazsınız.o ayın bildirgesi bu şekilde kalmalı diye düşünüyorum..
 
Son düzenleme:
E-bildirge yanlış oldu ise, iptal ve asıl bildirgeleri nasıl verilir? Bir formatı var mı,
 
2012 yılı toplam 12 aylık SSK bildirgesi düzeltmesi yapmam
gerek iceriğide şu şekilde mesela sigortalinin brut ucreti
onceden 4500 tl olarak bildirilmis duzeltmemle 2000 maas
2500 de ikramiye/prim olarak duzeltme vermem gerekiyor.
Sonucta odeme bildirgede odeme cikmiyor, sgk dan bize
idari para cezasi gelir mi gelmez mi yardimci olursaniz sevinirm
 
İş yerinin borcu olduğundan dolayı ilk etapta İndirimsiz bildirge verdim tekrar borcunu ödettirip 5510 Sayılı kanundan yararlandırıp bildirge verdip yanlız ek bildirge olarak düzenledim iptal bildirgesi düzenlemedim şimdi borç olarak görünüyor ne yapmam gerek ?
 
İptal bildirgesini düzenleyin. Aradaki (+) fark çıkacak onuda mahsup yaparsınız.
 
Yalnız benim Bildirge dönemim 2013/2 Geçen ay yani şimdi cezai işlem Uygulanırmı .
Şimdiden çok teşekkürler iyi günler dilerim.
 
mrb;bir işçinin brüt ücretini yanlış gönderip onayladım.sgk son günü de geçti.bunu nasıl düzeltebilirim.cezası var mı?
 

Benzer konular

Üst