E-Fatura Başvuru

Sayın adem5385,

421 sıra no lu VUK GT.

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica]3.2. Elektronik Fatura ve Elektronik Deftere Geçiş Süresi
3.2.1. 3.1. bölümde yer alan zorunluluk kapsamına giren mükelleflerin;
a) Elektronik fatura uygulamasına 2013 takvim yılı (1/9/2013 tarihi itibariyle Gelir İdaresi Başkanlığı'na başvurulması gerekmektedir.)
b) Elektronik defter uygulamasına ise 2014 takvim yılı (Elektronik defter yazılımlarını kendi geliştiren mükelleflerin 1/9/2014 tarihi itibariyle elektronik defter test süreçlerini başarı ile tamamlamış olmaları gerekmektedir.)
içerisinde geçmeleri zorunludur.
4. 397 Sıra Numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde Yapılan Değişiklikler
4.1. 397 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinin üçüncü bölümünün son paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Elektronik Fatura uygulamasına kayıtlı olan mükelleflerin birbirlerinden aldıkları mallar ve sağladıkları hizmetler için 1/9/2013 tarihinden itibaren elektronik fatura göndermeleri ve almaları zorunludur. Elektronik fatura uygulamasına kayıtlı olan mükellefler elektronik fatura uygulamasına kayıtlı olmayan mükelleflere yaptıkları mal teslimi ve hizmet ifası için genel hükümler çerçevesinde kağıt fatura düzenlemeye devam edeceklerdir."

Göreceğiniz gibi sizin artık 02.09.2013 tarihinden itibaren altı çizili açıklamalara göre e-faturaya geçmeniz şarttır.

İyi Günler.

[/FONT]
 
Sn. Demiral öncelikle ilginiz için teşekkür ederim..bizim ciromuz 10 milyon TL nin üzerine orda bir sıkıntı yok. 4760 sayılı listedeki malları malları ihraç, ithal edenler listesindeki firmalardan herhangi bir alımımızda yok. Sadece Metro gross marketten 1 fatura almışız onunda listede adı yok. Bu listenin geçerlilik durumu nedir herhangi bir güncelleme vs. yapılıyor mu?

Liste her an güncelleniyor takip etmeniz gerekir. Eğer sirkülerde bulunan mükelleflerden bir alım yapmamışsanız sıkıntı yok tekrar hatırlatıyorum sirküleri sürekli takip etmek gerekir.

İyi Günler.
 
gib portalı seçtik bir sorun olurmu sonrasında değiştirebiliriz herhalde değilmi?

e-portal / entegrasyon / özel entegrasyon arasında istediğiniz zaman geçiş yapabilirsiniz.

Şu kısımı kimse bilmiyor belki bilenler vardır. E-portal hesabını seçmişseniz ve kullanacaksanız tek kullanıcı limitli ve aylık 5.000 adet fatura ile sınırlıdır.

Diğer bir husus ben her zaman düşünüyorum e-portal'dan fatura düzenleyince GİB bir ek ücret talep etmiyor fakat ilerleyen dönemlerde her bir fatura için ek ücret talep etmeyeceği anlamına gelmiyor.

Bir diğer husus ise bunuda kimse bilmiyor belki bilenler vardır. E-portal hesabını kullanacaksanız iki fatura fatura düzenlenme sistemi bulunmaktadır birisi temel fatura diğeri ise ticari fatura düzenleme yöntemidir bu kısım o kadar detaylı burada yazmam çok uzun zamanımı alır ticari fatura düzenleme en sağlıklı olanıdır iadeside mümkündür temel faturada iadeyi noter ile yapmak gerekir ticari faturada ise karşılıklı TTK 1525 maddesine göre karşı firmanız ile sözleşme yapmanız gerekir.

Aslında bu yazdıklarım çok detaylı kısımları mevcut bunları aslında toplantı brifing şeklinde sunmak en doğru olanıdır ben şuan %5 lik kısmını yazdım gerisini sizler düşünün.

İyi Günler.
 
e fatura

inşaat restorasyon işi yapıyoruz e fatura için 2011 yılı gelir tablsundaki brüt satışlarımız 25.000 tl değil
aynı zamanda alış yaptığımız firmalara mı bakacağız tam anlayamadım örnek migros kipa falan alışveriş yaptıysak e fatura başvurusunda mı bulunacağuz.
e fatura başvurunda bulunmak için koşuuları nedir
 
Sayın Arkadaşlar,

Liste güncellemesi ile ilgili olarak kapsam dahilinde kalma konusu bence 1.4.2013 tarihinde bitti. Eksikliğin farkına vardıkları eklemeleri o tarihte yaptılar. Biliyorsunuz 58 sayılı sirküler 8.2.2013 de yayınlanmıştı. İlk yayınlandığı tarihte kapsamda olmayanlar da bu tarihte durumlarını belli ettiler. Esasen listeye her dakika ilavede bulunmak da doğru değil. Hele bu tarihten sonra hiç. Pazartesi son gün kendisini kapsam dışı sanan binlerce firmayı bir iki kurum daha ekleyerek kapsam dahiline al doğru değil. Örnek, yukarda arkadaşlarımız adından bahsettiler, Metro listede yok, bugün listeye alsanız, komik olur. deyin alındı o zaman belirgin, mantıklı bir müracaat süresi verilir ve kapsama alınanlara bir imkan tanınır tabiki. Ancak sadece duyum olduğunu söylediğim ve hala yüksek sesle de konuşulan bir konu varki o daha tehlikeli. 25.000.000 değil ancak 10.000.000 sınırının 5.000.000 seviyesine indirileceği, olacak demiyorum ancak duyum diyorum. Yanlış da olabilir.

Bir konuya daha dikkat çekeyim. Özellikle Carrefour gibi Migros gibi firmalardan yapılan alışverişler çok rahatsız edici. Özellikle işyeri sahiplerinin kazayla 2011 yılında yaptıkları küçük bir alışverişin faturasını muhasebeye vermemiş olmaları yada vermeyi unutmuş olmaları çok sıkıntı yaratacak bir mesele. Hiç olmazsa bir limit konulsaydı bu tehlike bertaraf edilirdi. Mesela 5.000 TL üzerinde alışveriş yapanlar denebilirdi. Yapılmadı. Benzer olaylara BA BS formları esnasında rastlamıştık. Çözümü de maalesef pahalı olmuştu.

Telefon açıp Vergi Numaranızı verip benzer firmalardan da teyit istemeniz de aslında gerekli bir araştırmadır ancak siz hangi birini arayacaksınız onlar da hangi birine cevap verecekler.

Sıkıntılar bunlarla da bitmiyor. Çoğu kapsamda olan kurum, işin zorluğunun, uygulamada karşılaşılabilecek tehlikenin farkında bile değil. Özellikle satınalmacıların ve patronların ciddi ciddi eğitilmesi lazım. e-fatura alması gerekirken fatura faturadır deyip kağıt fatura alacak olan bir sürü insan tahmin edebiliyorum. Bilmezlerki o aldıkları fatura yok sayılıyor.

Uzun zamandır dikkat çektiğim konulardan biri de yine aynı firmalardan yapacağınız alışverişlerle ilgilidir. Migrosun kasasına geldiğinizde kasadara e-fatura kapsamında olduğunuzu mutlaka söylemelisiniz. Tüm benzer kurumlar tercihan bu tür satışları için bir yada iki kasalarına özellikle eğitimli kişiler koyacaklar ve sizde tahminen paranızı ödeyip elinizde bir irsaliye+makbuz veya yeni TTK nın da uygun gördüğü şekilde bedelin ödendiğini ihtiva eden bir irsaliye ile kapıdan çıkacaksınız. Biliyorum GİB ne diyor diye soracaksınız yada soruyorsunuz. Buyrun;

Soru : E-fatura uygulamasına kayıtlı bir firma büyük perakende mağazalarından yaptıkları alışverişlerinde e-faturayı nasıl temin edecekler?
Cevap: Bu kapsamda yurtdışı örnekleri incelenmekte çalışmalar devam etmektedir.

Saygılar,
Kevork
 
inşaat restorasyon işi yapıyoruz e fatura için 2011 yılı gelir tablsundaki brüt satışlarımız 25.000 tl değil
aynı zamanda alış yaptığımız firmalara mı bakacağız tam anlayamadım örnek migros kipa falan alışveriş yaptıysak e fatura başvurusunda mı bulunacağuz.
e fatura başvurunda bulunmak için koşuuları nedir

Sayın meduzam,

Sorunuza cevap vereceğim ama inanın baştan yazıp çizmem gerekecek kendi adıma nereden başlasam inanın bilemiyorum önceki mesajlarımı lütfen okuyunuz sorularınızın yanıtlarını bulacaksınız kafanıza takılan yine bir sorunuz olur ise sorun cevaplarım yalnız madem konuya tam hakim değilsiniz ve çok kapsamlı ve önemli bir uygulama için neden son güne kaldınız bu güne kadar dışarıdan bir danışmanlık gibi hizmet bilgi aldınızmı ?

Yada şirketiniz bu uygulama için bir çalışma başlattımı ?

İyi Günler.
 
Sayın eylülduru bizde sizle aynı durumdayız 10 un üzerindeyiz ama alım yapmamışız bugün gelirlerden mail gelmiş başvuru yapmadığınız tespit edilmiştir diye şimdi ne yapmak lazım acaba ? Birden ceza gelir mi ?
 
Sayın Day-Dream,

Ne yapmanız gerektiği sayın EYLÜLDURU'ya gönderdiğim mesaj ile aynısı bu şekilde ilerleyiniz.

İyi Günler.
 
Herkese iyi çalışmalar..biz de şirket olarak bugün başvurumuzu yaptık gib portalından ancak bu entgrsyn şirketleri var imiş bunlarla görüşen var mı bunlar bize ne hizmeti verecekler ve bi program falan mı yükleyecekler acaba.bugün 3-4 yeri aradım hepsi meşgul hepsi toplantı da bize dönebilen olmadı.bilgisi veya görüşen arkadaşlarımız paylaşırsa memnun oluruz.
 
Entegrasyon değil entegrasyon kendi alt yapınızı kurmanızdır. Diğer şirketler dediğiniz özel entegrasyon yöntemidir bu ise maddiyata dayanan bir yöntem türüdür çok fazla fatura düzenleme durumunuz var ise büyük bir şirketseniz ve IT altyapınız desteklemiyor ise özel entegrasyon seçilebilir bu şirket size her türlü hizmeti verir ve sizin hiç bir şekilde başınız ağrımaz ama tamamen maddiyata dayalıdır örnek vermek gerekir ise her fatura başı para tahsil ederler toplu olarak başlangıçta bir ücret güncelleme ve bakım ücreti alınır. İlk başta kurulum ve güncellemede alırlar ve her fatura başına 1 yıl garanti verirler bakım için sadece ücret ödemezsiniz.

İyi Günler.
 
merhaba

E faturaya zorunluluk kapsamı içinde olduğumuzu bilmediğimizden dolayı maalesef başvuru yapmadık. Bugun itibariyle yapsak VUK hükümlerine göre ne kadar ceza ile karşılaşırız acaba?

iyi günler.
 
merhaba

E faturaya zorunluluk kapsamı içinde olduğumuzu bilmediğimizden dolayı maalesef başvuru yapmadık. Bugun itibariyle yapsak VUK hükümlerine göre ne kadar ceza ile karşılaşırız acaba?

iyi günler.

Maliye Bakanlığı’nın 421 sıra numaralı VUK Genel Tebliği uyarınca e fatura sistemine geçmesi zorunlu olup da henüz kayıt yaptırmayan mükellefleri iki ayrı ceza bekliyor. Buna göre 2 Eylül’e kadar kayıt yaptırmamış mükelleflerden, şirketler ve birinci sınıf tüccarlar için 1200 lira, ikinci sınıf tüccarlara ise 600 lira özel usulsüzlük cezası kesilecek.

İyi günler.
 
Sayın Arkadaşlar,

Daha önce bir açıklama yazmıştım bu başlık altında gelen bazı sorulara da cevap vermekte yarar var diye düşünüyorum.

1. 421 sayılı tebliğ ve 58 sayılı sirküler kapsamındaysanız "BAŞVURMAK ZORUNDASINIZ". yapmadıysanız şimdi başvurun özel usulsüzlük cezasını ödersiniz.

2. Başvurdum ama kullanmak istemiyorum ! Yok öyle şey. Eğer çalıştığınız firmalar arasında e-fatura kapsamında olanlar varsa MECBURSUNUZ..kağıt ortamında kestiğiniz faturalar yok sayılır. Yani KAYTARMAYI aklınızdan bile geçirmeyin.

3. Entegrasyon sistemi belki en sağlıklı yöntem ancak ciddi altyapı yatırımı ve testlerin onaylanmasını gerektiriyor. Şimdilik çok büyük kurumlar hariç pek tavsiye etmem. Çünkü özel şartlar da gerektiriyor.

4. Özel entegratörler bir çözüm ancak ortalama fatura maliyeti 0,75 TL *2 olarak görünüyor. Bu rakam yüksek sayılı fatura kullanımında daha da düşebiliyor. Firma sayısı 10 oldu bu yüzden fiyatlar da düştü. Aklınızda varsa şimdi onların bazılarıyla görüşün.

5. Tüm çalıştığınız firmalara yazı yoluyla kapsam dahilinde olup olmadıklarını İTM ile sormanızı tavsiye ederim. Mail yada Kargo yoluyla asla değil.

Şimdilik bukadar.

Saygılar,
Kevork
 
Merhaba arkadaşlar,

Mali mühür sertifikasını teslim alan var mı?
Sormak istediğim, teslim zarfının içinden şifre çıkıyor mu?
 
Mali Mühür geldi zarftan şifre çıkmadı. Şifre için Tubitak Bilgem ile görüştüm. Kartınız PİN numarası şifrenizdir dedi ilgili bayan. Gerekli kurulumları yaptıktan sonra Online İşlemler menünüsünden PİN koduna ulaşabilirsiniz.
 
Maalesef yanlış bilgi veriyorlar.
PİN kodunun şifre olma ihtimali yok (denedim olmuyor), son aldığım bilgi "Mali mühür sertifikasını" teslim aldıktan sonra tarafımıza gelirler idaresinden "Aktivasyon" işlemlerinin tamamlandığına dair bir bilgi mailinin gelmesi gerekiyormuş.
Mail geldikten sonra "Kayıtlı kullanıcılar" listesinde çıktıktan sonra "şifre" yaratılarak işlemlere başlanılacak.
 

Benzer konular

Üst