fonradar

E-Fatura Başvuru

Bilgi İşlem Sisteminin Entegrasyonu Yöntemi, kendilerine ait bilgi işlem sistemini Başkanlığın sistemine entegre ederek 7/24 kesintisiz bağlantı sağlayabilecek mükelleflerin kullanabilmeleri amacıyla geliştirilmiştir.
Mükellefler başvuru dilekçesinde belirtmek şartıyla, entegrasyon çalışmaları tamamlanana kadar Portal hesaplarının kapatılması talep edebilirler. Bu süre hiçbir hal ve koşulda 421 Sıra Nolu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’nde belirtilen 31.12.2013 tarihini geçemez. Bu tarihe kadar entegrasyonunu tamamlayamayan mükelleflerin faturalarını GİB Portal üzerinden düzenlemeleri zorunludur.


Bu şekilde dilekçe versek yılbaşında kesebilir miyiz ?
 
ya bu kadar bilgi kirliliğiine ne gerek vardı.kimse baştan ne olduğunu anlamadı.biz de gereksiz yere e fatura ya başvurup kapsama girdik bundan vazgeçmenin yada aslında girmiyomuşuz diye dilekçeyle başvursak olmazmı acaba...
 
e fatura bir çok yükü ortadan kaldıracak gibi gözüküyor fakat başta bazı aksaklıklar yaşanabilir az sabredelim bakalım
 
Selamlar,
Tübitaktan gelen fatura; ''3 yıllık mali mühür sertifikası ve kart okuyucu'' açıklamasıyla 585 TL + KDV
bu fatura bedeli giderleştirilmeli mi, yoksa haklar veya diğer maddi olmayan duran varlıklara kaydedilebilir mi
saygılarımla
 
Selamlar,
Tübitaktan gelen fatura; ''3 yıllık mali mühür sertifikası ve kart okuyucu'' açıklamasıyla 585 TL + KDV
bu fatura bedeli giderleştirilmeli mi, yoksa haklar veya diğer maddi olmayan duran varlıklara kaydedilebilir mi
saygılarımla
Sabit kıymetlere alma sınırının altında olduğu için doğrudan gider yazılabilir.
 

quote_icon.png
acc1 Nickli Üyeden Alıntı
Selamlar,
Tübitaktan gelen fatura; ''3 yıllık mali mühür sertifikası ve kart okuyucu'' açıklamasıyla 585 TL + KDV
bu fatura bedeli giderleştirilmeli mi, yoksa haklar veya diğer maddi olmayan duran varlıklara kaydedilebilir mi
saygılarımla




Sabit kıymetlere alma sınırının altında olduğu için doğrudan gider yazılabilir.

Gider yazmak istemiyoruz, sabit kıymetlerde hangi hesabı kullanabiliriz.
 

quote_icon.png
acc1 Nickli Üyeden Alıntı
Selamlar,
Tübitaktan gelen fatura; ''3 yıllık mali mühür sertifikası ve kart okuyucu'' açıklamasıyla 585 TL + KDV
bu fatura bedeli giderleştirilmeli mi, yoksa haklar veya diğer maddi olmayan duran varlıklara kaydedilebilir mi
saygılarımla



Gider yazmak istemiyoruz, sabit kıymetlerde hangi hesabı kullanabiliriz.


Sayın acc1,

Bu konu aslında pek kimsenin üzerinde durmadığı kadar ilginç. Biraz da geniş anlatmak lazım.

1. Önce ATİK yazabilmek için iki şartın aynı anda gerçekleşmesi gerekir;
a) Beklenen ekonomik ömrü bir yıldan fazla olmalıdır
b) Tayin edilen ATİK tutarından fazla değere sahip olmalıdır. Bu iki şart aynı anda gerçekleşiyorsa zaten zorunlusunuz.

2. Siz ATİK yazmak istiyorsanız mahsuru yok. Zaten ödeme yaptığınız bedel ÜÇ YIL için geçerli. Ancak sıkıntı kullanım hakkında. Bana göre hak 2014 yılında başlıyor. ( Diğer şartları bir yana bırakırsak portal kullanımını seçenler için Tebliğ ve sirkülerlerde süre böyle ) Fakat GİB yayınladığı kullanım kılavuzunda ! farklı bir beyanda bulundu. Esasen listede yayınlanınca 7 gün içinde geçeceksiniz diye...Bu komik başka bir şey diyemem. 2014 yılında kullanmaya başlayacaksanız ki bana göre öyle Aktifleştirmeyi de 2014 yılında yapıp amortismanı da 2014 yılından itibaren ayırmanız lazım.

Belirtmek gerekir ki "260 - HAKLAR" olarak ve 3 yılda amorti etmeniz gerekir. (268 - hesap yoluyla) ( kullanım için ödeme yaptığınız süre ile ilgili değil bu)

3. Gider yazma hali ise ayrı ilginç. Madem ki 3 yıllık süre için ödeme yaptınız. O zaman 180 ve 280 hesaplar yoluyla üç yıla yaymanız gerekir. Hatta yine 2014 gerekçesiyle 2014 yılından itibaren üç yıla.

İlginç olan da bu her iki yolu da seçmiş olmanız itfa süresini değiştirmiyor.
 
ARkadaşlar merhabar birşey sormak istiyorum.

TEdarikçimiz bize ocak ayı içerisinde e fatura kesmeye başladı ancak ay sonunda kağıt faturada geldi bu işlem doğrumudur yoksa yok hükmündemidir? yardımcı olabilirseniz sevinirim.
 
Sayın mehmet16_34,

e-fatura uygulaması 1.4.2014 tarihine kadar ertelendiği için şu an için bir sorun yok. Ancak gelen e-faturaları almak zorundasınız.
 
Sayın mehmet16_34,

e-fatura uygulaması 1.4.2014 tarihine kadar ertelendiği için şu an için bir sorun yok. Ancak gelen e-faturaları almak zorundasınız.
 
ARkadaşlar merhabar birşey sormak istiyorum.

TEdarikçimiz bize ocak ayı içerisinde e fatura kesmeye başladı ancak ay sonunda kağıt faturada geldi bu işlem doğrumudur yoksa yok hükmündemidir? yardımcı olabilirseniz sevinirim.


Sayın mehmet16_34,

Tedarikçiniz ve sizin çalıştığınız şirketiniz 01.04.2014 tarihine kadar erteleme yapmamışlar ise her iki şirkette birbirlerine e-fatura düzenleme/almaya mecburdurlar,bu durumda birbirlerine basılı fatura düzenlemeleri durumunda düzenlemiş oldukları birbirlerine basılı faturalar hiç düzenlenmemiş hükmü içermektedir.

İyi Günler.
 
Sayın Arkadaşlar,

Konu ile ilgili tebliğ yayınlanmak üzere gönderilirken ilgili bölümü forumda yayınlamıştım. VUK 433 sayılı tebliğin aşağıya alıntıladığım bölümü açık ve nettir.

16- 397 ve 421 Sıra Numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğlerinde Yapılan Değişiklik

a) 14/12/2012 tarihli ve 28497 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 421 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile değişen 5/3/2010 tarihli ve 27512 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan 397 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinin üçüncü bölümünün son paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Elektronik fatura uygulamasına kayıtlı mükelleflerin birbirlerine sattıkları mallar ve ifa ettikleri hizmetler için düzenledikleri faturaları 1/4/2014 tarihinden itibaren elektronik fatura olarak göndermeleri ve almaları zorunludur. Elektronik fatura uygulamasına kayıtlı olan mükellefler kayıtlı olmayan mükelleflere yaptıkları mal teslimi ve hizmet ifası için genel hükümler çerçevesinde kağıt fatura düzenlemeye devam edeceklerdir.”

b) 14/12/2012 tarihli ve 28497 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 421 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinin 3.1.3 bölümü aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

Bu Tebliğ kapsamında zorunluluk getirilen mükelleflerin birbirlerine sattıkları mallar ve ifa ettikleri hizmetler için düzenledikleri faturaları 1/4/2014 tarihinden itibaren elektronik fatura olarak göndermeleri ve almaları zorunludur.

Bu nedenle 1.4.2014 tarihine kadar kağıt fatura düzenlenmesinde herhangi bir engel bulunmamaktadır.
 
Sayın kesimkesyan,

Burada bir yanlış anlaşılma olmasın,e-fatura uygulamasını 01.04.2014 tarihine kadar erteleyenler kağıt basılı fatura kabul edebilir ve düzenleyebilirler.

Erteleme yapmayanlar,birbirlerine e-fatura düzenlemek zorunda oldukları gibi basılı olarak düzenledikleri faturalar düzenlenmemiş hükmü niteliği taşımaktadır.

İyi Günler.
 

Benzer konular

Üst