fonradar

E-İhracat Fatura

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan e_k1334
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
13 Ara 2011
Mesajlar
51
Konum
Ankara
Merhabalar e ihracat faturası kestik ancak fatura gönderilemiyor sürekli "1230" hatası alıyoruz. Entegratör GTİP kodları hatalı faturayı iptal etmeniz yeniden düzenlemeniz gerekiyor dedi. Ancak gümrük müşaviri gümrük beyannamesinde bu fatura bilgisinin olduğunu bu faturayı kesinlikle iptal edemeyeceğimizi söylüyor. Bu durumda ne yapmak gerekir? Bu durumla karşılaşan oldu mu? Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
@e_k1334

GTİP kodundan dolayı hata mesajı pek olmaz. Entegratörler sistemi GTİP numarasını ve bilgileri değil UBL uyumluluğunu kontrol ederler. Gümrük müşavirleri hata varsa ki olmadığını söylemişler gerektiğinde Gümrük müdürlüğüne gönderilmiş faturaları iptal edebiliyorlar. 1230 hatası için birşey söyleyemem bence entegratörünüzle detaylı bilgisi olan bir temsilciyle görüşün.
 
cevabınız için teşekkür ederim. Entegratör GTİP kodu hatalı olduğu için bu hatayı aldığımız söyledi. Gümrük müşaviri ise bu faturanın asla iptal edilemeyeceğini söyledi. Zaten fatura yok hükmünde. Bende Gümrük müşavirine dün faturayı iptal ettirmesi gerektiğini anlattım. İlginiz için tekrardan teşekkür ederim
 
E ihracat faturalarına gümrükte 16 basamaklı ID kodu verilir. Bu kod verilmeden beyanname açılamaz. Beyanname açılmışsa fatura uygun demektir. İptal edilmeyebilir..
 
E ihracat faturalarına gümrükte 16 basamaklı ID kodu verilir. Bu kod verilmeden beyanname açılamaz. Beyanname açılmışsa fatura uygun demektir. İptal edilmeyebilir..

@bulent249

Açıkladığınız şekliyle efaturanın Gümrük sistemine düşmesi gerekir, bu etapta UBL formu uygun demektir. Ancak sistem arızaları veya gecikmeleri nedeniyle gümrük beyannamesi kağıt fatura ile de açılabilir, işlem daha sonra tamamlanır. Fatura sisteme gönderilmiş ve ID kodları alınmış olsa da hatta onaylanmış olsa dahi bu GTİP kodları veya örneğin döviz kodunun doğru olduğu anlamına gelmez. Ve gümrük beyannamesi kapatılmadan düzeltme yapılabilir ve fatura iptal edilerek yenisi hazırlanabilir. Bu iptal işlemi için ihracatçılar önceleri her yıl gümrük idaresine gidip yetki alıyorlardı, şimdi iptal işlemini Gümrükçüler yapıyor.
 
@bulent249

Açıkladığınız şekliyle efaturanın Gümrük sistemine düşmesi gerekir, bu etapta UBL formu uygun demektir. Ancak sistem arızaları veya gecikmeleri nedeniyle gümrük beyannamesi kağıt fatura ile de açılabilir, işlem daha sonra tamamlanır. Fatura sisteme gönderilmiş ve ID kodları alınmış olsa da hatta onaylanmış olsa dahi bu GTİP kodları veya örneğin döviz kodunun doğru olduğu anlamına gelmez. Ve gümrük beyannamesi kapatılmadan düzeltme yapılabilir ve fatura iptal edilerek yenisi hazırlanabilir. Bu iptal işlemi için ihracatçılar önceleri her yıl gümrük idaresine gidip yetki alıyorlardı, şimdi iptal işlemini Gümrükçüler yapıyor.
Çok teşekkürler yanıtınız için. Beyanname henüz kapanmadı dediğiniz gibi iptal edip tekrar düzenleyeceğiz faturayı. Gümrük müşaviri kesinlikle iptal edemeyiz diyordu ama bugün iptal edilip yenisini kesebileceğimiz konusunda hemfikir oldu.
 
Üst