e-Tebligat

Day-Dream

Tanınmış Üye
Üyelik
16 Ağu 2012
Mesajlar
1,858
Konum
İstanbul
Arkadaşlar merhaba

Ocak sonuna kadar alınması gereken e tebligat adresi, bizim mükellefler için vergi dairesinden daha önce aldığımız e tebligat ile aynı şey mi ? Yoksa hepsinden vekalet alıp, postaneden mi almak lazım ?

Saygılarımla
 
Day Dream selam kardeşim.
Dün bir gruba yazdığım kısa notlarımı aşağıya da aktarayım. Ön bilgi sahibi olalım. Öncelikle bu elektronik tebligat yönetmeliğinin vergi dairesinden yapılan e-tebligat ile bir ilgisinin olmadığını söyleyeyim.Bu,daha ziyade kayıtlı elektronik posta (KEP) ile alakalı bir durum.
Arkadaşlara yazdığım bilgi aynen şöyledi.

KEP ADRESİ YAKINDA TARİH OLACAK
bugün ptt'den yeni yönetmelik konusunda bilgi alayım dedim.
öncelikle şu an için elektronik tebl.yönetmeliği konusunda hiçbir hazırlık yok, 10 güne kadar ancak netleşirmiş.
kep üzerinden yapılan tebligatlar, ocaktan itibaren bu sistem üzerinden devam edecek ve kep sahibi olanlar, yine bu sisteme müracaat edecekler
müracaatlar (emin olmamakla birlikte) bağlı olduğunuz birlik tarafından yapılacak dendi. yani avukatlar, barolar aracılığıyla yapacaklar.
barolarda ptt genel müdürlüğü üzerinden bu işlemi yapacaklar
tüzel kişilerde (büyük ihtimalle) ticaret odası üzerinden yapacaklar
ama henüz netleşen birşey yok. 15 güne kadar ancak kesinleşir.
bu şekilde kısa bir bilgi aldım..
 
Dün bilgin kardeşimin paylaştığı ve ilgili kurum tarafından yapılan açıklamayı da aşağıda alıntılayalım

Değerli Paydaşlarımız,

Bilindiği üzere; Elektronik Tebligat Yönetmeliği (http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/12/20181206-2.htm) 06 Aralık 2018 tarih ve 30617 sayılı Resmi Gazetede yayınlandı.

Söz konusu Yönetmelikte, Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Hizmetlerine ve KEP Sistemine hiç atıfta bulunulmamış olması tüm paydaşlarımızın, vatandaşlarımızın, şirketlerimizin, kurumlarımız ve müşterilerimizin düşüncelerinde belirsizlikler oluşturmuştur. Bu belirsizliği, istifhamı ortadan kaldırmak üzere ilgililerle görüşmeler yapılmış ve bazı belirsizliklerin açığa kavuşturulmasına çalışılmıştır.
Bu çerçevede elde edilen bilgilere göre; 01 Ocak 2019 tarihinde devreye alınması planlanmakta olan Ulusal Elektronik Tebligat Sisteminde, tebligat gönderici kurumlar ve alıcı tüm tüzel ve gerçek kişiler PTT'den ek bir Ulusal Elektronik Tebligat adresi almak zorundadır. Bununla birlikte; TNB KEP A.Ş. gibi Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet sağlayıcılarından alınmış KEP adresleri, geri dönüşlü tebligatlar için bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da kullanılabilecektir.

Güvenin timsali olan Noterlerimizin mesleki kuruluşu Türkiye Noterler Birliğinin teknoloji şirketi TNB KEP A.Ş, Kayıtlı Elektronik Posta Hizmetleri alanında uzun süredir ticari faaliyet sürdüren ve Türkiye’nin bu alandaki ilk özel şirketidir.

Türkiye’nin daha hızla kalkınması için kaldıraç rolüne sahip en önemli araçlardan biri olan E-Dönüşümün ülke çapında yaygınlaşması için müşterilerine en hızlı, en kaliteli hizmeti sunmakta olup; sizlerin güvenilir iş ortağınız olmaya devam edecektir. Bu cümleden olarak bu yeni süreçte her türlü sorularınıza cevap vermeye hazır olduğumuzu, gereksinim duyacağınız teknik desteği sizlere sağlayabileceğimizi bilmenizi isteriz.

Konuyu tüm paydaşlarımıza, iş ortaklarımıza ve kamuoyuna saygıyla duyururuz.


TNB Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcılığı ve Tic. A.Ş.
 
Tahsin ağabey teşekkürler o zaman şu an kep alsak buna gerek kalmayacak ama postaneden alsak ücretsiz sanırım
 
Tahsin ağabey teşekkürler o zaman şu an kep alsak buna gerek kalmayacak ama postaneden alsak ücretsiz sanırım

Day-Dream,

Sanmıyorum. KEP adresi kullanım şekli ve şartları itibariyle ücretsiz olamadı. Devlet kendi sorumluluğundaki saklama sistemlerinin alt yapısı için gerekli yatırım ve hazırlığa da sahip değil. PTT ise KEP adresi konusunda sistemi başka özel firmalarla da paylaştı, Vergi Dairelerinden bu konuda insanlar günlerce koşuşturup aslında bu tebligat adres ve şifrelerini de aldılar. Şimdi tam anlamıyla neyin yapılacağı ve neyin değişeceği de tam belli değil. Konu ciddi açıklama gerektiriyor. Zaten KEP almış olanlar için yeni bir zorunluluk getirilmiş olmasının anlamını halen çözemedim. Bir diğer konu ise bu işlem için e-imza gerekip gerekmeyeceği. Kep gönderimi için gerekli. Noterler Birliğinin de yaptığı açıklamanın yeterli olduğunu düşünmüyorum. Tebliğdeki en önemli başlıklardan biri ise "zaman damgası" bunu e-defter kullananlar önemle biliyorlar. Kanımca bu varsa e-imza da gerekecektir. Ve tabi e-imza ve zaman damgası için bukadar kurumun müracaatının KAMUSM tarafından nasıl karşılanabileceği de ayrı bir soru işareti. Umarım uygulaması için bukadar kısa süre kalmış bir işlem için hızla açıklamalar gelir.

Tebliğde Zorunluluk kapsamındaki kurumlar dökümüne bakıldığı zaman ise esasen "(2) Birinci fıkra kapsamı dışında kalan gerçek ve tüzel kişilere, talepleri hâlinde elektronik tebligat adresi verilir. Bu durumda bu kişilere tebligatın elektronik yolla yapılması zorunludur." maddesi tüm Anonim ve Limited şirketlerin bu kapsamda olduğunu da söylemiyor. Bekleyelim ve detayları görelim.
 
Son düzenleme:

Benzer konular

Üst