Evrak Saklama Süresi...

Üyelik
23 Şub 2006
Mesajlar
85
:( ŞU ANDA ELİMİMDE 1998 E AİT ÜCRET PUSULALARI, İŞTEN AYRILAN İŞÇİLERİN EVRAKŞARI, BORDROLAR VS. VAR 5 YILLIK SAKALAMA SÜRESİ DULDU BUNLARI NE YAPMAM GEREKİYOR TŞK...

Not: Bu başlık Forum Kurallarına Uygun Olmadığı İçin Düzeltilmiştir. Lütfen Forum Kurallarını Okuyunuz..( Ebru Şener)
 
Sayın adige18.
Personel ile ilgili evrakları imha etmemenizi öneririm. Zira, o firmada eski yıllarda çalışmış olup, emeklilik müracaatı veya diğer sebeplerle sorun yaşayıp, size müracaat edecek olan kişilere o belgeler ile yardımcı olarak mağdur olmamalarını sağlarsınız.
Saygılarımla.
 
Ayrıca 5 yıllık saklama süresi V:U:K saklama süresidir. Personel ve ssk evrakları 10 yıl saklanır. Ayni TTK defter saklama süresi gibi
 
En az 10 yıl saklamanızı tavsiye ediyorum tabi zaman aşımı hesabını iyi yapınız. Tabi halen devam eden kişilerin özel evraklarının durmasında fayda var. 10 yıl olmasının önemli sebebi de kıdem tazminatlarını 10 yıllık zaman aşımı ücretlerin 5 yıllık izinin de ayrı bir zamanaşımı olmasından kaynaklanıyor uyuşmazlık halinde sunulacak evrakları olması lazım.

İyi çalışmalar...
 
evrak saklama

Bahsettiğiniz konuda 506 sayılı yasada zaman aşımı konusunda yeterli bilgi yoktur. Ancak genel hükümlere göre gene l zaman aşımı süresi yani 10 yıl uygulanır. Özlük haklarına ilişkin evrakları süresiz olarak saklamanızı tavsiye ederim.
 
Merhaba ;

Bir işverene bağlı bulunduğu SSK İl Müdürlüğü'nden gelen bir yazı;

İşyerinizde 1.1.1987 - 31.12.1995 tarihleri arasında istihdam edilen sigortalılarınızla ilgili ödemiş bulunduğunuz konut edindirme yardım tutarlarının miktarları bilgisayar ortamlarımıza aktarılması Genel Müdürlüğümüzce talep edildiğinden ,bilgisayar kayıtlarımıza işlemek üzere 01.01.1987 - 31.12.1995 tarihleri arası ile ilgili Aylık Konut Edindirme Yardımı Bildirim Formları ile ödeme mabuzlarının fotopilerinin acilen müdürlüğümüze gönderilmesini veya elden teslim edilmesi hususunu bilgilerinize rica ederiz.
Bu tür bir olayla karşılaşmış olanların ya da düşüncesi olanların paylaşmasını dilerim.
 
Merhabalar,

506 sayılı yasada kayıt ve belgelerin ne süre için saklanacağı belirtilmemiştir.Ancak 506 sayılı yasanın ne şekilde uygulanacağını ayrıntılalayan Sosyal Sigortalar İşlemleri Yönetmeliğinin 30.maddesinde
"İşverenler, aracılar ve sigortalıyı devir alan işverenler işyeri ile ilgili tüm defter ve belgeleri, gerektiğinde istenilmesi halinde, Kurum denetim elemanı ile bilanço esası dışında defter tutan veya defter tutmak zorunda olmayan işyerleri için de sigorta yoklama memuruna göstermek üzere, ilgili bulundukları yılı takip eden takvim yılından başlayarak 5 yıl süreyle saklamak zorundadırlar.Yapılacak tebligat üzerine defter ve belgeler, incelemeyi yapacak ilgili denetim elemanı veya sigorta yoklama memurunun tebligatta gösterdiği adrese getirilir. Ancak, işveren, aracı ya da sigortalıyı devir alan işveren tarafından defter ve belgelerin işyerinde ya da belge ile kanıtlanması kaydıyla işletme merkezinde, işletme merkezi bulunmuyorsa kanuni ikametgahında incelenmesi yazılı olarak istenir veya bu istek bir tutanak ile tespit edilir ve ilgili denetim elemanınca veya sigorta yoklama memurunca da teftişe elverişli bulunursa inceleme orada yapılır.Defter ve belgeler Kanunun 122 nci maddesi gereğince 7201 sayılı Tebligat Kanununa göre yapılacak bildiri ile istenilebileceği gibi, işveren, işveren vekili, aracı veya sigortalıyı devir alan işveren ile düzenlenecek tutanakla da istenebilir.Yapılacak tebligata rağmen 15 gün ya da haklı bir sebep ileri sürülerek yazılı istekte bulunulması veya bu durumun ilgililerin şahsen başvurusu ile bir tutanakla tespiti üzerine verilen mehil süresi içinde gösterilmeyen defter ve belgeler daha sonra ibraz edilirse gerekli inceleme yapılır. Ancak bu durumda ilgililer hakkında Kanunun 140 inci maddesinin (d) bendi hükmü uygulanır.İşveren, işveren vekili veya aracı tarafından haklı bir sebep ileri sürülerek istenilen mehil süresi, ilgili denetim elemanınca veya sigorta yoklama memurunca belirlenir ve ilgiliye bildirilir. Zaman aşımının söz konusu olduğu hallerde mehil süresine ilişkin istekler kabul edilmez.Defter ve belgelerin gösterilmeyeceği, gösterilemeyeceği veya mevcut olmadığı işveren, işveren vekili, aracı veya sigortalıyı devir alan işveren tarafından yazılı olarak bildirildiği ya da bu durum ilgili denetim elemanınca veya sigorta yoklama memurunca bir tutanakla tespit edildiği takdirde, ilgililere süre verilmesi hususunda ayrıca tebligat yapılmaz."
hükmü getirilmiştir.
her ne kadar 5 yıl kayıt ve belgelerin saklanacağı öngörülmüş ise de mümkün olduğunca belgelerin saklanması en sağlıklısıdır..
Selamlar..
 
zamanında key bildirimlerini yaptık, ödeme mk fotokopileriyle ssk verdik. ssk işini doğru dürüst yapmasın çileyi işveren çeksin.oh ne ala :x
 
Bugün Sayın Ali Tezel açıkladı
SSK 1992 bu para beni ilgilendirmiyor.Parayı ben almıyorum, kim alıyorsa o takip etsin diyerek ilgii yerlerle yazışma yapıp, takibini bırakmış
 

Benzer konular

Üst