Faktoring

Üyelik
12 Ara 2013
Mesajlar
8
Konum
İZMİR
arkadaşlar merhaba ; bi sorum olcak müşterilerimizden aldığımız çekleri uzun vadeli oldukları için faktoring firmalara veriyoruz. faktoring çeki onayladığı zaman belli bir miktar düşüyo. ödeme günü geldiği zaman müşterimden aldığım çeki ben bunu ödeme olarak gösterebilirmiyim .
her ayın 20sinde ödeme planı çıkartırım
..... şu firma şun tarihte 3500 tl ödeme diye
şu firmadan alınan ödeme faktoringe ödencek diye yazmam doğrumu acaba ?
 
anlaşılmadı efendim,şu firmadan alınan ödeme faktoringe ödencek diye yazmam doğrumu acaba ?demek ne demek factoringe çeki verirsiziz o da size eksik ödeme yapar 780 finansman giderine işlersiniz birde factoring size hizmet faturası kesecek karıştırmayalım lütfen
 
peki teşekkür ederim bir sorum daha var faktoring şirkete çeki verdim şirket 2500 tL'lik çeki onayladı. ödeme aldığıma dair gösterdiğim faturaları faktoringe sunmam gerekir 12.ayda 2 fatura kesilmiş 11 ayda daha çok 2500 tlilk fatura cıkarabilmem için 11 aydaki faturalardan gösterbilirmiyim ödeme olarak
 
ödeme aldığına dair kime ne faturası gösterdiğini anlamadım ya siz karıştırıyorsunuz ya da ben zira olayın mantığı şudur
1-mal sattınız fatura kestiniz alıcıya
2-alıcı size çek yollladı
3-factoringle anlaşma yaptınız
4-mal satış faturanızı factoringe ibraz ettiniz
5-factoring size ödeme yaptı hizmet faturası kesti
6-finansman gideri olarak işlediniz fatra bedelini paranızı aldınız hesap oldu bitti kapandı
7-kafanızı kurcalayan nedir ?
 
mal sattınız fatura kestiniz alıcıya
2-alıcı size çek yollladı
3-factoringle anlaşma yaptınız
4-mal satış faturanızı factoringe ibraz ettiniz
buraya kadar sorun yok efendim .benim anlamadığım faktoringe faturamı ibraz ederken ay olarak farkediyomu
 
Selamlar
Sayın Esra Gulmez,sorunuz maalesef anlaşılamıyor."Ay olarak farkeder mi" derken neyi kastediyorsunuz? Üzülerek söylemeliyim ki sorular bilmece gibi soruluyor.Lütfen daha açık ve anlaşılır sorunuz..
* Satış faturası tarihi ile faktoringe teslim tarihi arasındaki ay farkından mı bahsediyorsunuz?
* Fatura tarihi ile karşlığındaki çekin alış tarihi arasındaki ay farkından mı bahsediyorsunuz?
Ayrıca kaldı ki;
hangi ay farkından bahsediyor olursanız olun,bence sorunuzun cevabını burası değil,faktoring firması verecektir. Hangi şartlarla anlaşma yaptınız?Faktoring firması ne şekilde kabul ediyorsa odur..
Saygılar
 
factoringe ibraz ederken derken neyi kast ediyorsunuz hala anlaşılamadı aslında bir kere yapsanız şu işi ne kadar basit olacağını görürsünüz siz her şeyden önce zaten ilk işiniz faturayı göstermek ve paranızı factoringden öyle almak sizin faturayı görmeden zaten işlem yapmazlar mesela siz bugüne fatura kestiniz firmaya ibaz ettiniz ona karşılık hemen bugün yatırır paranızı yetiştiremezse yeni ayda yeni yılda yatırır 1-2 günlük iş sıkıntı yok
 
peki teşekkür ederim bir sorum daha var faktoring şirkete çeki verdim şirket 2500 tL'lik çeki onayladı. ödeme aldığıma dair gösterdiğim faturaları faktoringe sunmam gerekir 12.ayda 2 fatura kesilmiş 11 ayda daha çok 2500 tlilk fatura cıkarabilmem için 11 aydaki faturalardan gösterbilirmiyim ödeme olarak

esra hanım sorunuzu anladım ben.bızde factorıng le calıstık zaman zaman.fatura tarıhı farketmez 11.ve 12.ay toplamı 2500 tl olabılır bı sıkıntı yok.eskı tarıhlı faturalara sıkıntı yasanıyor sadece
 
Bir sorum olacak. Biz yaklaşık 1 yıldır sık sık factoring işlemi yapıyoruz. Ben muhasebeleştirirken gelen parayı 102 bankaya atıyorum 780 e kesinti miktarını yazıyorum 123 alınan vadeli çekler hesabına Factoring şirketlerinin adını yazıp hesap açtım çek tutarını da o hesaba yazıyorum. 4-5 gün sonra kesinti faturası geldiğinde rakama bakıyordum 780 e attığım rakam işlendi deyip kaldırıyordum.

Dün factoring şirketinden ba-bs için aradılar 4 adet faturamız var diye tabi bende öyle birşey görünmüyor. Sonradan olayı tahmin ettim ama araştırıp döneyim diye telefonu kapattım. Sanırım ben yanlış muhasebeleştirme işlemi yapıyorum. Peki şimdi ne yapacağım 2013 tekiler ne olacak ve Ocak ayı için hazır ba-bs verilmemişken nasıl düzelteceğim?

Bilgi rica ediyorum.
 
Selamlar
Siz faktoring firmasına çek veriyorsunuz,karşılığında komisyon kesilip,hesabınıza tutarı yatırıyorlar,kesilen komisyona karşılıkta faktoring şirketi size fatura,dekont (bir belge) veriyor.Çalışma şekliniz böyle midir?
Kesilen komisyon tutarı toplamı B kapsamı dahilinde ise (beşbin) ancak o zaman o belgeleri beyan edebilirsiniz.
Öncelikle faktoring firmasının bahsettiği 4 fatura hangisidir.Bunların toplamı 5000 ve üzeri mi yapıyor ise B formuna dahil etmelisiniz.
Sonrasında geçmişte yapılan (atlanılan) benzer tutarlı belgeler varsa,normal şartlarda bunlara da düzeltme vermeniz gerekir.
benzer konu için
http://forum.alomaliye.com/kdv/22131-ba-ve-bs-formu-faktoring-firmalarinin-faturalarindaki-bsmv.html
Saygılar
 
Son düzenleme:
Merhaba Tahsin Bey,

Çalışma şeklimiz aynen yazdığınız gibi. Ocak ayı içinde kesilen komisyon faturalarının toplamı 5.000 TL yi aşıyor.

Dahil edeceğiz tamam ama nasıl yani muhasebe kaydı nasıl olmalı Cari kodmu açmalıyım ben factoring firmasına?
 
Selamlar
Kayıtlarda değişklik yapmanız gerekmiyor.Zaten olması gerektiği gibi kaydetmişsiniz.tek eksiğiniz bunlarıda beyanda bildirmemek.Bu arada ben 123 hesabında değil,yine 120 hesabnda faktoring şirketini takip ederdim o ayrı..
 
Yanıtlar için teşekkür ediyorum. Netsis programını kullanıyoruz ve bu işlemleri dekont modülünde yapıyorum fatura kısmında bs-bs yi yakalıyor ama dekont modülünden yakalamıyor. Netsisçimizden bu konuda destek alsam iyi olacak sanırım.
 
hizmet satış faturası keserler genelde factoring firmaları. sizde hizmet alış faturası olarak işleyin ba bs de gözükür o zaman
 
merhabalar faktoring faturalarını ilk kez işliyorum işlem faizi komisyon ve masrafı 780 hs yazılacak peki bsmv 780 hs komisyon gideri diye mi bsmv olarak mı açılacak ?
bilgisi olan var mıdır ?
iyi çalışmalar ...
 

Benzer konular

Üst