Fatura düzeltilmesi ile ilgili aşağıda alıntısını yapmış olduğum soru-cevap kısmında verilen cevaptaki 15 günle ilgili bahsedilen şeyden bir şey anlamadım. neden 15 gün geçtikten sonra uygulama farklı oluyormuş, ben bunu yeni duydum. yorumlarınızı bekliyorum...
Yanlış faturayı iade faturası ile düzeltebilirsiniz
Soru: 31 Ocak 2010 tarihinden müşterimize 8.500 TL olarak düzenleyeceğimiz hizmet faturasının yanlışlıkla 28.500 TL olarak düzenleyerek göndermişiz. Müşteride yanlışlığı fark etmeyerek, fatura bedelini 8 Şubat 2010 tarihinden banka hesabımıza havale ederek borcunu ödemiş. Ancak yapılan yanlışlığın yeni farkına varan müşteri, haklı olarak fazla ödediği paranın iadesini istiyor. Bunun içinde, faturayı göndereceğini bu faturayı iptal ederek, 8.500 TL lık yeni bir fatura düzenlememizi öneriyor. Cezalı duruma düşmemek için bu yanlışlığı nasıl düzeltebiliriz? Müşterimizin önerdiği gibi faturayı iptal ederek yeni bir fatura düzenleyip fazla aldığımız parayı iade edebilir miyiz?
Cevap: Fatura düzenlenen gün içinde farkına varılan yanlışlıklar, müşterinizin önerdiği gibi düzeltilebilir. Ancak, düzenlenme tarihi üstünden 15 günden fazla süre geçen ve gerek faturayı düzenleyen, gerekse müşteri kayıtlarına giren, bedeli bankacılık sistemi üstünden ödenen bir fatura, müşterinizin önerdiği şekilde düzeltilemez. Yapmanız gereken işlem müşterinin size ?iade faturası? kesmesidir. Müşteri, yanlışlıkla fazla fatura edilen 20.000 TL için, fatura keser ve faturanın üstüne ?iade faturasıdır? ibaresi yazıp, faturanın bir yerine yanlış kestiğiniz fatura ilgi gösterilerek yapılan yanlışlığı kısaca not ederse, bu iade faturası olur. Bu faturayı kayıtlarınıza geçtiğinizde, fatura bedeli olan 20.000 TL yi, müşteri hesabına havale ettiğinizde yanlışlıkta düzeltilmiş olur.
Yanlış faturayı iade faturası ile düzeltebilirsiniz
Soru: 31 Ocak 2010 tarihinden müşterimize 8.500 TL olarak düzenleyeceğimiz hizmet faturasının yanlışlıkla 28.500 TL olarak düzenleyerek göndermişiz. Müşteride yanlışlığı fark etmeyerek, fatura bedelini 8 Şubat 2010 tarihinden banka hesabımıza havale ederek borcunu ödemiş. Ancak yapılan yanlışlığın yeni farkına varan müşteri, haklı olarak fazla ödediği paranın iadesini istiyor. Bunun içinde, faturayı göndereceğini bu faturayı iptal ederek, 8.500 TL lık yeni bir fatura düzenlememizi öneriyor. Cezalı duruma düşmemek için bu yanlışlığı nasıl düzeltebiliriz? Müşterimizin önerdiği gibi faturayı iptal ederek yeni bir fatura düzenleyip fazla aldığımız parayı iade edebilir miyiz?
Cevap: Fatura düzenlenen gün içinde farkına varılan yanlışlıklar, müşterinizin önerdiği gibi düzeltilebilir. Ancak, düzenlenme tarihi üstünden 15 günden fazla süre geçen ve gerek faturayı düzenleyen, gerekse müşteri kayıtlarına giren, bedeli bankacılık sistemi üstünden ödenen bir fatura, müşterinizin önerdiği şekilde düzeltilemez. Yapmanız gereken işlem müşterinin size ?iade faturası? kesmesidir. Müşteri, yanlışlıkla fazla fatura edilen 20.000 TL için, fatura keser ve faturanın üstüne ?iade faturasıdır? ibaresi yazıp, faturanın bir yerine yanlış kestiğiniz fatura ilgi gösterilerek yapılan yanlışlığı kısaca not ederse, bu iade faturası olur. Bu faturayı kayıtlarınıza geçtiğinizde, fatura bedeli olan 20.000 TL yi, müşteri hesabına havale ettiğinizde yanlışlıkta düzeltilmiş olur.