Geçici Vergi Zarar Hk.

sahin12

Katkı Sunan Üye
Üyelik
9 Kas 2010
Mesajlar
137
Konum
mersin
Selamlar arkadaşlar.Mükellefin zararı yüksek çıktığı için önceki gecici vergi dönemlerinde yansıtma oranlarını 100 değilde daha az seçerek beyannameyi göndermiştim.Yani 7 li hesapları eksik yansıtmıştım.Bu dönem de ise zarar tutarı iyice şişti.Zararı azaltmak için ne yapmamı önerirsiniz?
 
Merhaba
Yazdıklarınızdan şunu mu anlamalıyız.Önceki dönemlerde 100 lira gider varken biz bunu zarar düşük çıksın diye,beyannameye aktarırken 50 lirasını yansıttık.Şimdi haliyle yıl sonunda hem yansıtmadığımız farklar,hemde normal giderler üzerine eklendi,zarar dahada arttı.Şimdi ne yapacağız? Soru bu mu?
 
Nasıl bir akıl verelim bilmiyorum ki :)
Elimizde veri ve done yokken ne kadar sağlıklı cevap verebiliriz o da ayrı konu ama,hizmet faaliyeti mi yoksa ticaret mi,gelir-gider mi,stoklu bir firma mı,stok maliyet çalışmaları doğru yapıldı mı?Devreden stok var mı? amotismanlar var mı,dikkate alındı mı, Dönemsel giderler tekrar kontrol edildi mi,varsa kur değerlemeleri doğru yapıldı mı?Gider kalemlerini ne oluşturuyor? Kdv'siz giderleriniz çok mu fazla,bunların ne kadarını geri çekebilirsiniz? Ortaklar ya da kasa hesaplarına adatlandırma yapıldı mı?Yani bakılması gereken o kadar çok alan var ki?
buradan ancak bu alanları kontrol etmenizi salık verebilirim.Başkada birşey en azından benim elimden gelmez.
 
Tahsin Bey dediklerinizin hepsini yaptım.Kdv siz giderler yüksek(işçi yoğun).Bu haliyle yapılabilecek birşeyler varmıdır sizce?
 
Bu hastaya pek yapılacak birşey yok.Siz firmayı tanıyosanız,faaliyeti biliyosanız ve gerçektende zarar ediyorsa,o halde zarardır,yapacak birşey yok.Belki işletme politikası hatalıdır.pazarlama eksiği vardır. yani sadece kaydi değil, bu politikaları da incelemek lazım.Yani herşey vergi mevzuatıyla çözülmez.Gereksiz gider artırıcı işlemlerden uzak durmalı.yani konuya bu açılardan da yaklaşın derim.Bugün en basitinden bir asgari ücretlinin işverene yıllık maliyeti yaklaşık 40 bin lira.Bu 40 bin lirada haliyle firmanın gideri..Bir işçiden vazgeçsen 40 bin lira zararı kapatıyosunuz öyle düşünün.
 
Son düzenleme:
Sayın sahin12 lütfen üzerine alınmasın,bu yazacaklarım genel olarak görüşümdür.

Genelde bizim işletmecilik kafası biraz böyle çalışıyor maalesef.Ticarette zararı önleyici yada geliri artırıcı işletme politikalarıı belirlemeden evvel,herşeyi vergi mevzuatlarıyla halledebileceğimizi sanıyoruz. Taciler yada işletme sahiplerinin en büyük eksiği bu.Yani ben ticaretimi kafama göre yapayım,nasıl olsa mevzuatta vardır bunun bir yeri,artık bir şekilde kılıfına uydururuz düşüncesi o kadar hakim ki. İşte olayın tamda burasında olan biz meslek mensuplarına oluyor.Sayın sahin12'de buna dahil.Bizde cebelleşiyoruz,ne yapsakta bu firmayı kurtarsak,sanki yapılabilecek çok birşey varmış gibi.Sen işletme kafasını değiştirmedikçe mevzuat seni kurtarmaz.Tüm işletmeciler mevzuatı kurtarıcı görüyor.Meslek mensubunun görevi belli.Bizler işletmecilerin finansal danışmanları yada yol göstericileri değiliz.Para kazanılırken,bizlere "bu parayı nasıl değerlendirelim" diye sorulmaz -hoş,sorulsada çoğumuz bu konulardan anlamaz- sen kazandığın parayı örtülü yada örtüsüz bir şekilde ye,sonra sıkıntısını biz çekelim.Bir işletme ancak; işletmeci+mali müşavir+avukat+gerekiyorsa finansal danışman.gibi kişilerin bir araya gelerek belirleyeceği yol haritası çerçevesinde ayakta kalır.Bizler, bu dörtlü sacayağının en gariban,en mağdur,en sıkıntıyı çeken ayağıyız maalesef.O yüzden gerçekten ağlanacak halimiz var desem çokta abartmış olmam.
Saygılar
 
Üretim işletmesi ise zararı azaltmak için genel yönetim ve finansman giderlerinden stoklara makul ölçülerde pay verilebilir.
 
Üst