Gereksiz Bürokrasinin Tespiti

hamdilevent

Katkı Sunan Üye
Üyelik
16 Eyl 2008
Mesajlar
806
evet arkadaşlar her gün bir sürü gereksiz diye düşündüğümüz hep aynı bilgileri diğerinde de tekrarladığımız bir sürü formlar bulunmakta beyannamesinden tutunda bildirgelere ve buna benzer bir sürü form ve bunları gönderebilmek için bir sürü kurumdan alınan bir o kadar şifre
benim düşünceme göre bunların hepsi tek bir şifre alımı ile (yani edevlet şifresi) sgk vergi dairesi ticaret sicil vb.geçerli olamaz mı?
bir de son dönem noter tasdikli evrak asıllarını kurumlar fazla fazla istemekte bu da masrafı artırıcı uygulamalar bunun için acaba noterler de elektronik kütük oluştursa yahut ticaret sicil gazetesindeki uygulama gibi düşünsenize..
acaba çok mu hayalperestim.
örneğin şirket kuruluşunda mükellef sadece noterde anasözleşmenin imzası için geliyor ve geri kalan tüm işlemleri internet ortamında yapıyoruz,vergi dairesine işe başlama bildirimini internettten gönderiyoruz ikametgah ve nüfus sureti zaten istenmiyor sistemde kayıtlı sgk işyeri bildirgesi istemiyor vergi dairesi işlemi yapar yapmaz hemen ekranına düşüyor bölge çalışma zaten istemiyor onlarda veriyi ordan alıyor ticaret sicil de zaten onları sistemden alıyor...
aa rüyaymış tuhaf baya ;D
belki bir gün :'(
 
Ynt: gereksiz bürokrasinin tespiti

evet arkadaşlar acil çözüm önerilerilerimizi sunalım bakarsınız birileri dikkate alır bu sistemi hızlandırır altyapı var aslında sadece uygulama için birilerinin kararlı ve de en önemlisi istekli olmaları gerekiyor umarım efatura edefter bir an önce tüm mükellefler için devreye girer
 
Ynt: Gereksiz Bürokrasinin Tespiti

herkes bürokrasiden memnun galiba hiç cevap bile yok......
 
Ynt: Gereksiz Bürokrasinin Tespiti

ressamın 20 yıldır yanında çalıştığı ustasına der ki;
-usta ben mesleğimde sayenizde en iyi yere geldim artık kendi sergimi açmak istiyorum izniniz olursa
ustası;
-tabii ki ama şunu yapmalısın resmin altına kırmızı bir boya ve ince uçlu fırça koyacak ve diyeceksin ki ''litfen resimdeki hatalı olan yeri işaretleyin
genç ressam ustasının dediği gibi yapar sergisinde ve günün sonunda sergideki tüm resimler kıpkırmızı olur herkesin hatalı yerleri işaretlemesi sebebiyle
genç ressam ustasına durumu anlatır ve mesleği bırakmayı düşündüğünü söyler
ustası şöyle der;
-bu seferde şöyle yapacaksın sergideki resimlerin altına yine çeşit çeşit boya ve fırça koyup şöyle yaz''lütfen resimdeki hatalı yerlerin yerine doğrusunu yapınız''
ve sergi sonunda resimlerde hiç bir değişiklik olmamıştır

yani çamur atarak muhalefet değil çözüm üretici muhalafet daha değerlidir belki de en büyük eksiğimiz bu değil mi?
ne dersiniz?
 
Ynt: Gereksiz Bürokrasinin Tespiti

Sayın Hamdilevent
Buna gereksiz bürokrasi demeyelim de gereksiz beyannameler ve diğer angaryalar diyelim. Bürokrasi zaten ayda yılda bir olan bir şey Şirket kurulması gibi. Fakat Muhasebe Bürolarının olmazsa olmaz sorunları;

1- Geçici vergi beyannamesi yılda 2 defaya indirilmeli. Bilemedin 3 ;D Burada Damga vergisinin hesabı yapılıyorsa onu kalan 2 beyannamenin damga vergisine eklesinler. Enflasyon gerekçesi ile gelmişti Geçici olarak hala geçici.
2- BA-BS beyannamesinin verilmesi firmanın aktif toplamı sermayesi veya yıllık satışlarına göre belirlenmelidir. Bu yapılmıyorsa 8.000 olan limit 20.000 TL ye çıkarılmalıdır. Boş beyanname verilmesi uygulaması kaldırılmalıdır.
3- Mükerrer 355 cezaları gözden geçirilmeli caydırıcı fakat can yakmayan cinsten olmalıdır.
 
Ynt: Gereksiz Bürokrasinin Tespiti

en önemli nokta bana göre şifre enflasyonu
çünkü bir şirket kurulduğu anda internet vergi dairesi şifresi ebildirge şifresi meslek mensubunun kullandığı ebeyanname şifresi çok şükür 01 ağustostan itibaren kalkacak olan işkur şifresi ve diyelim ki şube açıldı onun için tekrar ebildirge şifresi vb.
benim düşünceme göre örneğin iki kişi ltd.şti. kuracağı zaman ptt ye gidip edevlet şifresi alsa ve bu şahsi şifrelerini kullansalar yetkilendirilme şartı ile örneğin içlerinden biri şirket müdürü onun yetkisi olması sebebi ile bu şifre internet vergi dairesini de e bildirge ekranını da ve sgk işyeri bildirgesini elektronik ortamda bu şifre ile kullanabilir
aynı şekilde biz meslek mensupları da tek şifre ile diğer kurumlarda işlem yapabilmamiz gerekir
bir çok beyannamede aynı tür bilgiler isteniyor beyannameler ve bildirimler tek beyannamede birleştirilebilir zaten elektronik defterde devreye girerse bu sorun olmaz hemen elektronik deftere geçemiyoruz diyorsanız onunda çözümü var her geçici vergi döneminde defter xml formatında hazırlanıp beyanname ekinde verilebilir
eğer ki bu sistem oluşturulabilirse ki istenirse hemen oluşturulabilir şirket anasözleşmesi bile internet ortamında hazırlanıp onaylanabilir ve tescil ve ilan olup vergi ve sgk mükellefiyetleride oluşabilir
şöyle bir eleştiri olabilir iyi de bu mükellefiyet tesislerinde istenen evraklar nasıl çözülecek onun da çözümü var örneğin bir işe başlama bildiriminde neler isteniyor ikametgah(adrese dayalı nüfus kayıt sisteminden alınabilir)
nüfus sureti(kimlik paylaşım sisteminden sağlanabilir)
imza beyanı(pttden edevlet şifresi alırken imza kartonuna örnek alıp ekrana aktarılabilir bir çok banka uygulamakta)
kira kontratı (elektronik ortamda hazırlanabilen bir sistem oluşturulup kiracı ve kiralayan edevlet şifresi ile onayı neticesi kira sözleşmesi oluşturulabilir)
sicil tasdiknamesi(anasözleşme internet ortamında onaylandığı için bu veri otomatik oluşturulabilir)
sistemde tek sorunumuz var gerçekten istemek sizce kamuca bu çözümler isteniyormu?
 
Ynt: Gereksiz Bürokrasinin Tespiti

sayın hamdi levent söylediklerinize katılıyorum.bu söyledikleriniz hayal değil baya baya uygulanabilecek olaylar.eğer uygulanmasaydı e beyanname e bildirge uygulanmazdı. şu anda mali müşavirlerin e devlete çok kısa sürede adapte olduğu ortadadır.niye gidiyim memurlarla haşır neşir olayım ki yaparım internetten olur biter. hemde bazı olaylara standart gelmiş olur.
 
Üst