fonradar

Gülelim,Eğlenelim,Kafa Dağıtalım....

1 Mayıs İşçi Bayramı kutlu olsun...
İşyerinde çalışıyorum.Beyanlar var,beyanlar olmayaydı iyidi :)
 
Müşteri memnuniyeti

Porsche firması, 1983 yılında otomotiv sektöründe yankı uyandıracak teknik donanıma sahip bir otomobille pazara girer.

Müşterilerinden gelen her türlü yorum ve fikirlere açık olan yönetim, aracın piyasaya sürülmesinden 2 ay sonra ilginç bir şikayet mektubuyla karşılaşır. Müşterinin şikayeti şudur:
“Adım Danny Troatman. New Jerseyde yaşıyorum. Eşim ve çocuklarımla her akşam film seyretmeden önce şehir merkezinde bulunan markete dondurma almaya gidiyorum. Bir ay önce aldığım Porsche marka arabamla tabii ki

Fakat ne ilginçtir, ne zaman çikolatalı veya meyveli dondurma alıp arabama dönsem, araç çalışmıyor. Oysa vanilyalı aldığım zaman aracım rahatlıkla çalışıyor.
Bunun bir kaç kere denedim ve her seferinde aynı sonucu aldım.Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Bu olay Türkiyede olsa ne olurdu? Muhtemelen mektubunuz ciddiye alınmayıp bir kenara fırlatılırdı.
Ama hayır! Porsche firmasındaki yetkililer derhal adı geçen bölgeye bir mühendis gönderiyorlar ve sebebini öğreninceye kadar orada kalmasını sağlıyorlar. Ertesi gün mühendis NewJerseye varıyor ve Bay Troatmanla hemen temasa geçiyor.
Aynı akşamdan başlamak üzere her akşam üstü mühendisimiz ve Bay Troatman dondurma almak üzere markete gidiyorlar. Gerçekten de çikolatalı ve meyveli dondurma alındığı zaman araba çalışmıyor, vanilyalı alındığı zaman ise rahatlıkla çalışıyor.
Mühendis başlangıçta bu olaya şaşkınlıkla bakıyor fakat bilimsellikten uzaklaşmamaya gayret ediyor. Aradan yaklaşık bir ay geçiyor. Bay Troatman ile her gün markete giden mühendis, sonunda olayı çözüyor.
Yeni model Porsche arabalarda kullanılan soğutma sistemi, araç durdurulduktan hemen sonra devreye giriyor ve motor belirli bir ısıya düşene kadar motoru kilitliyor. Markette en çok satılan dondurma ise vanilyalı.
Bu yüzden vanilyalı dondurma tezgahı önünde sürekli sıra oluyor. Bay Troatman sıraya girip dondurmasını alana kadar geçen süre,motorun soğuması için yeterli oluyor. Fakat çikolatalı veya meyveli dondurma tezgahı önünde sıra olmadığı için dondurmayı hemen alıp aracına geri dönüyor. Motor ise kilitli olduğu için araç çalışmıyor.
Mühendis,raporunu yönetime sunuyor. Piyasadaki araçlar geri toplanıp, gerekli ayarlamalar yapılıyor ve müşterilere yeni haliyle teslim ediliyor.
 
Bugün bir meslektaşımla dertleşirken aşağıda ki fıkrayı anlattı.Bende sizlerle paylaşayım.Artık anlayana..

Öte tarafta cehennemde her ülke için bir kazan kurulmuş.İşte, Almanyanın,Fransanın İngilterenin vb.ve tabi Türk'ler içinde bir kazan varmış.Her kazanın başında da bir Zebani meleği varmış.Kazanlar fokur fokur kaynamakta,kazandan dışarı çıkmaya çalışanlara zebaniler bir sopa vurarak tekrar kazanın içine düşürmekteymiş.Fakat ne hikmetse Türk'lerin kazanının başında kimse yokmuş.Ne zebani ne de başka bir melek. O sırada bir japon düşmüş cehenneme.Kazanlara bakmış,zebaniler çıkanları engellemeye çalışıyor,tekrar içeri atıyor.Türk'lerin kazanı başında kimse yok,sakinn sessiiz.Demiş ki,oh ne güzel,benide o kazana atın.Neden bunda zebani yok ki? diye sormuş.Görevli melek cevaplamış:
Koysakta bişey farketmiyor.Herkes birbirinin paçasından çekip önce ben çıkacam diye birbirlerini aşağıya çektikleri için kimse kazanın ağzına kadar gelemiyor bile.
 
gerçekten doğru gibi bende muhasebeye başlarken bir esnaf diğer esnafı getirir demislerdi.nedeni bir birilerini takip etmek çok ülkemizde bu da bizim rengimiz diğer ülkelerde olmayan bir özellik mecburen mi değil mi bilmiyorum ama buna ragmen seviyoruz bir birimizi aynı kazanda bir türlü çıkamadık belki çok sevgiden boyle oluyor
 
gerçekten doğru gibi bende muhasebeye başlarken bir esnaf diğer esnafı getirir demislerdi.nedeni bir birilerini takip etmek çok ülkemizde bu da bizim rengimiz diğer ülkelerde olmayan bir özellik mecburen mi değil mi bilmiyorum ama buna ragmen seviyoruz bir birimizi aynı kazanda bir türlü çıkamadık belki çok sevgiden boyle oluyor

Yalnız bunun handikapları da var tabiki.Bunun içinde genelde şöyle derler; esnaf esnafı getirdiği gibi,esnaf esnafı götürür de.Özetle durum şöyle; ikinci esnafı kaybetmemeniz için birinci esnafı da memnun etmeniz şart.
Somut bir örnekte vereyim.Bana gelen bir tane kuaför salonu sayesinde tavsiye usulu elimde 6-7 tane kuaför salonu var.Birinde yaşayacağım en ufak bir sorunda,diğerleri de bundan otomatikmen etkilenecektir.Sonuçta birini memnun etmem diğerlerini de memnun etmek zorunluluğunu da beraberinde getiriyor.Bu,ister hizmet anlamında olsun,ister ücret anlamında.Burada da standardı koruyup hizmet kalitesinden ödün vermemek lazım.
 
Son düzenleme:
komik-173411YU.jpg
 
Biz Anadolu’ya göç ederken; Çinliler falan bizim arkamızdan ” gerçekten gittiler mi lan ” diye baktıkları için gözleri kısıldı.
 
– Kaçan bir hırsızı yakalamak için bütün karadeniz emniyeti seferber olmuş. Hırsızın 2 profil 1 adette vesikalık resmi dağıtılmış. İki gün sonra Samsun emniyetinden mail gelmiş, “Hırsızlardan 2 tanesini yakaladık,1 tanesinide yakalamak üzereyiz” :)
 
Üst