fonradar

Gümrükte Mal Devri

Ynt: Gümrükte Mal Devri

Sayın Üstadlarım bu işleme benzer bir uygulama hakkında kafama takılan noktalar var.

A firması yurt içinde bulunan B firmasına aracılık edip Yurtdışı satıcı C firmasından mal ithal etmektedir.
Fatura A firmasına kesilmiş olup mal gümrükte teslim edilmiştir. A firmasıda tekrar kdvsiz ve döviz tutarlı olarak yurtiçi B firmasına fatura kesmiştir.
1-Mal bedelini ve masraflarını 153 hesabına almam doğru olur mu?
2-Gümrük beyannamesi B firması adına düzenlenmiştir 153 nolu hesaba alırsam eğer bu gümrük beyannamesindeki kur üzerinden tutar hesaplayabilir miyim?
3-Satış dövizli olarak yurt içi firmaya yapıldığı için üzerinde kur yazan :) herhangi bir belge yok kuru neye göre almalıyım ?
4-B firmasına yapılan bu satış yurtiçi hasılat olarak kabul edildiğinde KDV beyannamesinde hangi satırda beyan etmem doğru olur?
İlgilenenlere şimdiden teşekkürlerimi sunarım.
 
Satış faturası hangi hesaplar

1-Satıcı yönünden;
Mallar gümrüğe geldiği zaman, kati ithalatı yapılmadığı için (antrepo beyannamesi açılıp beklemede)
Mal bedeli + masraflarını 159 hesaba alır, 320 satıcı hesabını alacaklandırır.
malın bir kısmı satıldığında satılan satılan kısım maliyet bedeli ile 159 hesaptan 153 hesaba virman yapılır. Satılan kısma devir işlemi yapılarak kdv siz fatura kesilir, faturaya kdv ile ilgili her hangi bir ibare düşülmez. Alıcı diib kapsamında ithal ederse kdv ödemez, diib yoksa kdv öderek malları ithal eder. Burada tecil terkin olayı yoktur.

Üstadım selamlar gelir faturası kesen bir firma muhasebe hesap planında hangi hesapları kullanması gerekecek bilgi verirsniz sevinirim saygılar
 
İthalatçı(Satıcı firma)
Mallar gümrüğe geldiğinde; "Miktar*birim fiyat*kur" hesabıyla 159 hesaba Borç, 320 hesaba alacak verir. Mal bedeline varsa navlun, sigorta,gümrük müşaviri ücreti giderleri de 159 hesaba borç diğer hesaplara (320, vs.) alacak verir.
Örneğin gelen 1000 TON malın, 100 Tonu devir yoluyla yurtiçi firmaya satılırsa
159 hesaptaki tutarın 1/10 u (100TON/1000 TON) 153 hesaba B / 159 Hesaba A kaydedilir.
Satış faturası ise 120 B / 600 A şeklinde kaydedilir. Dönem sonunda 621 B / 153 A kaydı yapılır.
 
merhaba,
antrepoya gelecek olan eşyamızı yurt içindeki müşterimize antrepoda devir yapacağız. Müşterimiz ise antrepoda millleştirme işlemi yapmadan eşyaları serbest bölgedeki firmasına transfer edip oradanda yurtdışına ihracat yapacak. eşya devri için gerekli olan belgeler aşağıdaki gibidir.
sormak istediğim, bu işlemler gerçekleşirken karşılaşılabilecek sorunlar nelerdir, daha önce başına gelen arkadaşlar varsa ve evrak prosedürü , ödeme işlemleri vs nasıl ilerlemektedir. maddeler halinde açıklayabilirmisiniz. şimdiden teşekkürler

Eşya Devri İçin Gerekli Olan Evraklar:
1. Devir edilecek eşyaya ait entrepo beyannemesi (yeşil nüsha).
2. Devreden firmanının tanzim ettiği/edeceği satış faturasının aslı (faturada kap sayısı ve devir edilen brüt kg bilgisi olması gerekir)
3. Eşya devrine ilişkin taraflara ait dilekçeler /sözleşmeler.
4. Ticaret Sicil Gazetesi örneği (devreden firma)
5. İmza sirküleri (devreden firma).
6. Vekaletname.
 
Belki basit bir soru olacak ama öğrenmek istediğim bir konu var.
İthalat yapan bir firmayız ve bir malımızı gümrükte devrettik. Bu işlemi devlet nezdinde muhasebeleştirebilmek için gerekli olan belgeler nelerdir? Artık gümrükte devir beyannamesi açılmadığından ve sadece fatura arkasına kaşe vurulduğundan elimize beyanname geçmemektedir. Malı satmış olduğumuz firma da beyannameyi tarafımıza göndermek istememektedir. Benim sormak istediğim ise bu süreci gerçekleştirirken tam olarak hangi evraklar gerekmektedir ve mevzuatta nerede bulunmaktadır?
 

Benzer konular

Üst