Home Ofis Kafam Karma Karışık....?

Üyelik
16 Eyl 2013
Mesajlar
6
Konum
ankara
Arkadadaşlar üstadlar bilgisi olan lütfen yardımcı olsun.Çevrem ve akraba grubum muhasebeci kafamı allah bullak ettiler.2 ocak 2014 şahıs firmamı açmayı düşünüyorum.Home ofis tarzında.Ben medikal otomasyon yazılımı,sarf malzeme alımı ve satışı ve elektrik elektronik parça alımı ve satışı yapıcam genellikle işlemlerim medikal sektör bu sırada bu yaptığım işlerinde teknik servisi olacak montaj gibi kafam karışan nokta home ofis de teknik servis yapmamda sıkıntı varmı ? ofiste bu işlemler yapılmayacak gittiğim yer de sahada yapılacak firma sadece fatura kesme için kullanmak istiyorum.Bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim.
 
Selamlar.
Neden kafanız karıştı anlayamadım.Home office olunca bunları yapamazsınız diye bir kural yok ki.Neticede isterseniz adresinizde stokta yaparsınız,depo olarakta kullanırsınız,satışta yaparsınız,tamir,bakımda...Vergi mevzuatı açısından bir sıkıntı yok.Mesela aşağıdaki muktezada faaliyetin bu tip yerlerde de icra edilebileceğine dair görüş var.Fakat evi,belirttiğiniz şekilde kullanamazsınız diye bir yorum yok.Yani gelir idaresi olaya bu açıdan yaklaşmaz.

************
MALİYE BAKANLIĞI MUKTEZASI

Gelir İdaresi Başkanlığı


Tarih : 27.04.2007
Sayı : B.07.1.GİB.0.40/4038-38550
Konusu : İkametgah olarak kullanılan konutunu aynı zamanda işyeri olarak kullanan ticari kazanç sahibi mükelleflerin, hem işyeri hem ikametgah olarak kullanılan yere ait ticari kazancın elde edilmesiyle ilgisi bulunan giderlerini, faaliyette bulunulan işe ait olduğu ve işle ilgili olarak kullanıldığını ispat etmeleri halinde ticari kazancın tespitinde gider olarak indirebilecekleri Hk.
Muktezanın Özeti: İlgide kayıtlı yazınız ekinde alınan, ..... Odasına hitaben verilen 07/02/2007 tarihli ve B.07.1.GİB.4.38.15.01/GV-20-342/322 sayılı Özelge incelenmiş olup, aşağıdaki açıklamaların yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.
Bilindiği üzere, 193 sayılı Gelir Vergisi Kanununun 37’nci maddesinde: “Her türlü ticari ve sınai faaliyetten doğan kazançlar ticari kazançtır.” hükmüne yer verilmiştir.
Yine aynı Kanunun 40’ıncı maddesinde safi kazancın tespitinde indirilecek giderler bentler halinde sayılmış olup, anılan maddenin 1 numaralı bendinde ticari kazancın elde edilmesi ve idame ettirilmesi için yapılan genel giderlerin safi kazancın tespitinde indirim konusu yapılması gerektiği hüküm altına alınmıştır.
Ticari kazancın elde edilmesi ve idame ettirilebilmesi için yapılan genel giderlerin matrahtan indirilebilmesi için giderle kazancın elde edilmesi ve idamesi arasında illiyet bağının bulunması, giderin keyfi olmaması, yani kazancın elde edilmesi için mecburi olarak yapılması, yapılan gider karşılığında gayrimaddi bir kıymet iktisap edilmemiş olması gerekir.
Ayrıca, bu giderlerin tevsik edici belgelere dayanması (fatura, fatura yerine geçen vesikalar gibi) ve yasal kayıtlarda izlenmesi gerekmektedir.
Öte yandan, 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 156’ncı maddesinde işyeri: “Ticari, sınai, zirai ve mesleki faaliyette işyeri; mağaza, yazıhane, idarehane, muayenehane, imalathane, şube, depo, otel, kahvehane, eğlence ve spor yerleri, tarla, bağ, bahçe, çiftlik, hayvancılık tesisleri, dalyan ve voli mahalleri, madenler, taş ocakları, inşaat şantiyeleri, vapur büfeleri gibi ticari, sınai, zirai veya mesleki bir faaliyetin icrasına tahsis edilen veya bu faaliyetlerde kullanılan yerdir.” şeklinde açıklanmıştır.
Bu nedenle, ikametgah olarak kullanılan konutunu aynı zamanda işyeri olarak kullanan ticari kazanç sahibi mükellefler, hem işyeri hem ikametgah olarak kullanılan yere ait ticari kazancın elde edilmesiyle ilgisi bulunan giderlerini, faaliyette bulunulan işe ait olduğu ve işle ilgili olarak kullanıldığını ispat etmeleri halinde ticari kazancın tespitinde gider olarak indirebileceklerdir.
Bilgi edinilmesini, söz konusu Özelgenin yukarıda yapılan açıklamalar çerçevesinde yeniden değerlendirilmesi ve adı geçene de bilgi verilmesini rica ederim.
***************

Siz bence konunuzu vergi mevzuatı açısından değil,kat mülkiyeti kanununa göre araştırın...Önünüze engel çıkarabilecek bir kanun varsa o da bana göre kat mülkiyeti kanununun 24.maddesi olacaktır..O da şöyledir :

Madde 24 - "Anagayrimenkulün, kütükte mesken, iş veya ticaret yeri olarak gösterilen bağımsız bir bölümünde hastane, dispanser, klinik, poliklinik, ecza laboratuvarı gibi müesseseler kurulamaz; kat maliklerinin buna aykırı sözleşmeleri hükümsüzdür; dispanser, klinik, poliklinik niteliğinde olmıyan muayenehaneler bu hükmün dışındadır.
Anagayrimenkulün, kütükte mesken olarak gösterilen bağımsız bir bölümünde sinema, tiyatro, kahvehane, gazino, pavyon, bar, kulüp, dans salonu ve emsali gibi eğlence ve toplantı yerleri ve fırın, lokanta, pastahane, süthane gibi gıda ve beslenme yerleri ve imalathane, boyahane, basımevi, dükkan, galeri ve çarşı gibi yerler, ancak kat malikleri kurulunun oybirliği ile vereceği kararla açılabilir.
Bu karar yöneticinin veya kat maliklerinden birinin istemi üzerine bütün bağımsız bölümlerin kat mülkiyeti kütüğündeki sahifelerine şerh verilir."

Meskenin kütüğünde bir sorun yoksa,ve diğer kat malikleri de bu konuda muvafakat verdikten sonra işyeri açmanızda bana göre bir engel yoktur...

Saygılar...
 
Günaydın, konuya muhasebe olarak değil de yapacağınız işin prosedürleri olarak bakmanız lazım. Muhasebe açısından bir sorun olmaz. Ama ilgili bakanlık, yetkili servisler ile ilgili özellikle de sizin yapacağınız işlerin konusu ile ilgili bir yetkili servis olma şartları yayınladıysa buna uymak zorundasınız. Konuyu bir de bu yönden araştırın...
 
Siz bence konunuzu vergi mevzuatı açısından değil,kat mülkiyeti kanununa göre araştırın...Önünüze engel çıkarabilecek bir kanun varsa o da bana göre kat mülkiyeti kanununun 24.maddesi olacaktır..O da şöyledir :

Madde 24 - "Anagayrimenkulün, kütükte mesken, iş veya ticaret yeri olarak gösterilen bağımsız bir bölümünde hastane, dispanser, klinik, poliklinik, ecza laboratuvarı gibi müesseseler kurulamaz; kat maliklerinin buna aykırı sözleşmeleri hükümsüzdür; dispanser, klinik, poliklinik niteliğinde olmıyan muayenehaneler bu hükmün dışındadır.
Anagayrimenkulün, kütükte mesken olarak gösterilen bağımsız bir bölümünde sinema, tiyatro, kahvehane, gazino, pavyon, bar, kulüp, dans salonu ve emsali gibi eğlence ve toplantı yerleri ve fırın, lokanta, pastahane, süthane gibi gıda ve beslenme yerleri ve imalathane, boyahane, basımevi, dükkan, galeri ve çarşı gibi yerler, ancak kat malikleri kurulunun oybirliği ile vereceği kararla açılabilir.
Bu karar yöneticinin veya kat maliklerinden birinin istemi üzerine bütün bağımsız bölümlerin kat mülkiyeti kütüğündeki sahifelerine şerh verilir."

Meskenin kütüğünde bir sorun yoksa,ve diğer kat malikleri de bu konuda muvafakat verdikten sonra işyeri açmanızda bana göre bir engel yoktur...

Saygılar...


Peki size sorum;site yönetimi ile konuştum bir sıkıntı olmadığını beyan ettiler. Peki bu işletmeyi açmadan yapacağım işlem var mı? Bir tapu ya gitmem gerekli mi.yoksa site yönetiminden aldığım bir kağıt yeterlimi sıkıntı olmadığına dair bilginiz varsa sevinirim..
 
Site yönetimi değil kat malikleri kurulu bir karar alıp bunu karar defterine geçerse sizin için sorun kalmaz. Tabi bunu belgeleyen bir yazı da alırsanız daha sağlam olur.
 
peki kat malikleri kurulu apartman içindeki mal sahipleri demek oluyor anladığım kadarıyla.Apartman sahipleri %40 yurt dışında ve bu şahızlara ulaşmak çok sıkıntılı peki bu evlerde oturan kiracılar oy hakkı olabiliyormu ev sahiplerin yerine ?
 
Hayır vekalet almaları lazım. Kiracınız sizin mülkünüz hakkında karar veremez. İşletme masraflarına katılabilir, bunlar hakkında fikir ve öneri verebilir. Ancak mal sahibini ilgilendiren bu gibi konularda ancak yazılı vekalet varsa söz ve oy hakkı olur.
 
Bu izin her iş için geçerli mi yani yapıcağımız internet üzerinden basit bir ticaret ise bunun içinde mi izin lazım acaba ?
 

Benzer konular

Üst