zirve

Home Ofis Şahıs Firması

Üyelik
5 Mar 2021
Mesajlar
4
Konum
Çanakkale
Merhaba.

Home ofis şahıs şirketi kurmak istiyorum fakat ev kiramız oldukça yüksek ve kira sözleşmesi annem üzerine. Evin sadece 1 odasını çalışma yeri olarak göstermem mümkün mü? Hiçbir yerde net cevaplar bulamıyorum maalesef.

Eğer mümkünse oda için annemle mi alt kira sözleşmesi yapmam gerek yoksa ev sahibiyle mi?

Tüm bunlar çok karmaşık bir süreçse sanal ofis kiralamayı düşündüm fakat ben küçük şehirdeyim ve sanal ofis hizmeti veren firmalar sadece istanbul ankara gibi büyükşehirlerde var. Farklı şehirden sanal ofis kiralayıp işlerimi evden yürütmem, bulunduğum şehirden bir muhasebeciyle çalışmam mümkün mü? Yoksa sanal ofis kiraladığım şehirden bir muhasebeciyle mi anlaşmam gerekiyor?

Bu konularda hiçbir bilgim olmadığı için sorular saçma gelir. Konuyu da doğru yere mi açtım emin değilim kusura bakmayın.
 
Üyelik
26 Şub 2021
Mesajlar
12
Konum
istanbul
Selamlar

Ben bu konuyu araştırmıştım, bu şekilde şirket bildiğim kadarıyla başka bir şehirde açılabiliyor. Çünkü bende istanbuldaki bir sanal ofise sormuştum, onlarda vekalet verirseniz yoklama memurları için sizin yerinize biz imzalarız dediler. Sonrasında ise sanal ofisle pek bir işiniz olmuyor.

Muhasebe ise zaten online hizmet veren firmalar da var, yani bildiğim kadarıyla sanal ofisin ve muhasebecinin nerde olduğu çok farketmiyor, çünkü sizin adınıza işlem yapmaları için hepsine vekalet vermiş olacaksınız.

Birde güven sorunu var sanırım, sanal ofise vekalet verirken sadece tek seferlik yoklama kabulu için oluyormudur bilmiyorum notere sormanızda fayda var.

Tabi ben muhasebeci değilim, daha bilgili arkadaşlar vardır muhakkak, sadece araştırmalarıma göre yazdığım bir sonuç.
 
Üyelik
5 Mar 2021
Mesajlar
4
Konum
Çanakkale
Selamlar

Ben bu konuyu araştırmıştım, bu şekilde şirket bildiğim kadarıyla başka bir şehirde açılabiliyor. Çünkü bende istanbuldaki bir sanal ofise sormuştum, onlarda vekalet verirseniz yoklama memurları için sizin yerinize biz imzalarız dediler. Sonrasında ise sanal ofisle pek bir işiniz olmuyor.

Muhasebe ise zaten online hizmet veren firmalar da var, yani bildiğim kadarıyla sanal ofisin ve muhasebecinin nerde olduğu çok farketmiyor, çünkü sizin adınıza işlem yapmaları için hepsine vekalet vermiş olacaksınız.

Birde güven sorunu var sanırım, sanal ofise vekalet verirken sadece tek seferlik yoklama kabulu için oluyormudur bilmiyorum notere sormanızda fayda var.

Tabi ben muhasebeci değilim, daha bilgili arkadaşlar vardır muhakkak, sadece araştırmalarıma göre yazdığım bir sonuç.
Cevabınız için teşekkürler

Farklı şehirde sanal ofis kiralamamızda yasal sorun olmaması güzel ama dediğiniz gibi vekalet vs vermek güven problemi yaratıyor.

Online muhasebe hizmeti mükellef.co sanırım ama 250 tl aylık ücreti. Ben ilk etapta çok fazla satış yapacağımı sanmıyorum bu nedenle daha uygun ücretli muhasebeci bulmam gerekiyor.
 
Üyelik
23 Şub 2021
Mesajlar
13
Konum
İstanbul
Merhaba.

Home ofis şahıs şirketi kurmak istiyorum fakat ev kiramız oldukça yüksek ve kira sözleşmesi annem üzerine. Evin sadece 1 odasını çalışma yeri olarak göstermem mümkün mü? Hiçbir yerde net cevaplar bulamıyorum maalesef.

Eğer mümkünse oda için annemle mi alt kira sözleşmesi yapmam gerek yoksa ev sahibiyle mi?

Tüm bunlar çok karmaşık bir süreçse sanal ofis kiralamayı düşündüm fakat ben küçük şehirdeyim ve sanal ofis hizmeti veren firmalar sadece istanbul ankara gibi büyükşehirlerde var. Farklı şehirden sanal ofis kiralayıp işlerimi evden yürütmem, bulunduğum şehirden bir muhasebeciyle çalışmam mümkün mü? Yoksa sanal ofis kiraladığım şehirden bir muhasebeciyle mi anlaşmam gerekiyor?

Bu konularda hiçbir bilgim olmadığı için sorular saçma gelir. Konuyu da doğru yere mi açtım emin değilim kusura bakmayın.
Merhabalar, Oturduğunuz konutun belirli bir alanını kiralayarak home office olarak kullanmanız mümkün. Ancak bunun için dikkat etmeniz gereken bazı noktalar var.
  • Mal sahibinin bu konu ile ilgili rızasını almalısınız. Eğer kira kontratınızda kiracı mecurun bir kısmını iş amacıyla kiraya verebilir gibi bir ifade geçemiyorsa: ideali kısa bir protokol ile bunu eklemektir.
  • Konutun kirası diyelim ki 2.000 TL ve 100 m2, kullanacağınız alanın 15 m2 olduğunu farzedersek: (2.000 /100 )x15= 300 TL 'den az kira bedeli olmamalı. Kira kontratı düşük bedelli ise emsal kiraları gözetmeniz gerekir.
  • Home office olarak kullanacağınız alanda eğer iş yeri açılışı yapacaksanız uygun bir çalışma ortamı, masa, sandalye ve bilgisayar bulunmalı yoklamada sorun çıkmasın.
  • Son olarak ücret konusuna değineceğim, bahsettiğiniz web sitesindeki 250 TL rakam gerçekten uygunmuş. 2021 yılı için SMMM asgari ücret tarifesinde şahıs firması (meslek koluna göre) en düşük 172 TL. Tabii ki özellikle pandemi döneminde sizin, meslek mensuplarının ve diğer gelir gruplarının işi oldukça zor. Benim bu ücretlendirme konusunda başıma birşey geldi, geçenlerde ofisin kapısı kilitli kaldı bir çilingir çağırdım. Çilingir usta tüm apartmanların elektrik panolarına sticker yapıştırıyor altında bir motosiklet ofisi yok kim arasa gidiyor. Sağolsun beş dakikada geldi. Kapının kilidine maymıuncuğu yerleltirdi, plastik saplı bir çekiçle bir vurdu kapı tık dedi açıldı. Ustacım ne kadar dedim 150 TL dedi. İşi toplam geliş gidiş 20 dk sürmüştür ben de ağız alışkanlığı usta ne yaptın ya dedim 50 vereyim tamam. Usta baktı ne mi yaptım dedi. Kapıyı çekti tık....Maymuncuğu verdi çekici verdi al sen aç dedi yarım saatte açarsan ben sana 150 vericem. Kaldım tabii biliyorum açamam. Neyse kıssadan hisse, bu hikayeler çoktur biz bu meslek için dört sene üniversite iki sene staj, ustaların yanında maymuncuk olmasa da maymunluk dönemi derken yıllarımızı verdik. 250 TL dahi meslek için çok azdır bilginiz olsun . Ne yapacak ki bile dediğiniz meslektaş inanamayacağınız bir sorumluluk alır boş dahi olsa beyannameleri gününde göndermenin stresini yaşar, saçları beyazlar çilingir gibi numara da yapamaz üstelik. Al defterini sen tut olmaz , devretmek lazım. O rakamlara defter tutmamak lazım ama ekmek sizin için de , bizim için de aslanın midesinde. Kendi adıma şahıs firması da olsa 400-500 TL altında defter tutmayı kendime yakıştıramıyorum. Çünkü bu mesleğin sorumlulukları çok dediğim gibi, hergün değişen mevzuat, sorumluluklar ve maliyetler çok zorluyor.
Size ve sevdiklerinize sağlıklı günler, yeni işinizde başarı ve bereket dilerim.
 
Üyelik
25 Kas 2019
Mesajlar
53
Konum
sakarya
Cevabınız için teşekkürler

Farklı şehirde sanal ofis kiralamamızda yasal sorun olmaması güzel ama dediğiniz gibi vekalet vs vermek güven problemi yaratıyor.

Online muhasebe hizmeti mükellef.co sanırım ama 250 tl aylık ücreti. Ben ilk etapta çok fazla satış yapacağımı sanmıyorum bu nedenle daha uygun ücretli muhasebeci bulmam gerekiyor.
Bahsettiğiniz site zaten çokca şikayet ediliyor meslek yasasına uymayan davranışlardan dava sürecinde diye görüyorum twitterda.
Siz bulunduğunuz yerde bir muhasebeci bulun danışın sizin merak ettiğiniz her konuyu da açıklar yönlendirir.
Zaten faturalar artık e fatura çoğu, mail ya da whatsap dan göndererek sürekli gitmenize gerek kalmadan her muhasebe işinizi halleder.
En azından ofisini bildiğiniz ,oda kaydından emin olduğunuz, sözleşme yaptığınız, yüzyüze görüştüğünüz kişiye vekalet verirsiniz verecekseniz de.
 
Üyelik
23 Şub 2021
Mesajlar
13
Konum
İstanbul
Bahsettiğiniz site zaten çokca şikayet ediliyor meslek yasasına uymayan davranışlardan dava sürecinde diye görüyorum twitterda.
Siz bulunduğunuz yerde bir muhasebeci bulun danışın sizin merak ettiğiniz her konuyu da açıklar yönlendirir.
Zaten faturalar artık e fatura çoğu, mail ya da whatsap dan göndererek sürekli gitmenize gerek kalmadan her muhasebe işinizi halleder.
En azından ofisini bildiğiniz ,oda kaydından emin olduğunuz, sözleşme yaptığınız, yüzyüze görüştüğünüz kişiye vekalet verirsiniz verecekseniz de.
Üstad haklısınız; mukellef co firması ve benzerleri ...şu anda meslek odaları tarafından incelenmektedir. 3568 Sayılı yasa ve disiplin kuralları kapsamında işlem yapılacağından eminim. Ayrıca haksız rekabet tabii. Yaptıkları iş son derece yanlış.
 
Üyelik
5 Mar 2021
Mesajlar
4
Konum
Çanakkale
Merhabalar, Oturduğunuz konutun belirli bir alanını kiralayarak home office olarak kullanmanız mümkün. Ancak bunun için dikkat etmeniz gereken bazı noktalar var.
  • Mal sahibinin bu konu ile ilgili rızasını almalısınız. Eğer kira kontratınızda kiracı mecurun bir kısmını iş amacıyla kiraya verebilir gibi bir ifade geçemiyorsa: ideali kısa bir protokol ile bunu eklemektir.
  • Konutun kirası diyelim ki 2.000 TL ve 100 m2, kullanacağınız alanın 15 m2 olduğunu farzedersek: (2.000 /100 )x15= 300 TL 'den az kira bedeli olmamalı. Kira kontratı düşük bedelli ise emsal kiraları gözetmeniz gerekir.
  • Home office olarak kullanacağınız alanda eğer iş yeri açılışı yapacaksanız uygun bir çalışma ortamı, masa, sandalye ve bilgisayar bulunmalı yoklamada sorun çıkmasın.
  • Son olarak ücret konusuna değineceğim, bahsettiğiniz web sitesindeki 250 TL rakam gerçekten uygunmuş. 2021 yılı için SMMM asgari ücret tarifesinde şahıs firması (meslek koluna göre) en düşük 172 TL. Tabii ki özellikle pandemi döneminde sizin, meslek mensuplarının ve diğer gelir gruplarının işi oldukça zor. Benim bu ücretlendirme konusunda başıma birşey geldi, geçenlerde ofisin kapısı kilitli kaldı bir çilingir çağırdım. Çilingir usta tüm apartmanların elektrik panolarına sticker yapıştırıyor altında bir motosiklet ofisi yok kim arasa gidiyor. Sağolsun beş dakikada geldi. Kapının kilidine maymıuncuğu yerleltirdi, plastik saplı bir çekiçle bir vurdu kapı tık dedi açıldı. Ustacım ne kadar dedim 150 TL dedi. İşi toplam geliş gidiş 20 dk sürmüştür ben de ağız alışkanlığı usta ne yaptın ya dedim 50 vereyim tamam. Usta baktı ne mi yaptım dedi. Kapıyı çekti tık....Maymuncuğu verdi çekici verdi al sen aç dedi yarım saatte açarsan ben sana 150 vericem. Kaldım tabii biliyorum açamam. Neyse kıssadan hisse, bu hikayeler çoktur biz bu meslek için dört sene üniversite iki sene staj, ustaların yanında maymuncuk olmasa da maymunluk dönemi derken yıllarımızı verdik. 250 TL dahi meslek için çok azdır bilginiz olsun . Ne yapacak ki bile dediğiniz meslektaş inanamayacağınız bir sorumluluk alır boş dahi olsa beyannameleri gününde göndermenin stresini yaşar, saçları beyazlar çilingir gibi numara da yapamaz üstelik. Al defterini sen tut olmaz , devretmek lazım. O rakamlara defter tutmamak lazım ama ekmek sizin için de , bizim için de aslanın midesinde. Kendi adıma şahıs firması da olsa 400-500 TL altında defter tutmayı kendime yakıştıramıyorum. Çünkü bu mesleğin sorumlulukları çok dediğim gibi, hergün değişen mevzuat, sorumluluklar ve maliyetler çok zorluyor.
Size ve sevdiklerinize sağlıklı günler, yeni işinizde başarı ve bereket dilerim.
Merhaba. Yardımınız için teşekkürler. İş yeri olarak kullanacağım oda için ayrı sözleşme yaptıktan sonra sadece o oda için stopaj ödeyeceğim değil mi? Bazı yerlerde her halükarda evin tamamı için stopaj ödersiniz vs gibi şeyler yazılmış.

Bunun dışında muhasebeci ne yapıyor ki gibi bir görüşüm yok. Sonuçta onlar da zaman ve emek harcıyor. Dediğiniz gibi uygun bir fiyat olabilir fakat ben çok düşük bir sermaye ile iş kurmaya çalışıyorum bu nedenle ilk başlarda giderlerimi minimumda tutmak zorundayım. Konuştuğum birkaç muhasebeci de bu konuda yardımcı olabileceklerini söylediler.
 
Üyelik
5 Mar 2021
Mesajlar
4
Konum
Çanakkale
Bahsettiğiniz site zaten çokca şikayet ediliyor meslek yasasına uymayan davranışlardan dava sürecinde diye görüyorum twitterda.
Siz bulunduğunuz yerde bir muhasebeci bulun danışın sizin merak ettiğiniz her konuyu da açıklar yönlendirir.
Zaten faturalar artık e fatura çoğu, mail ya da whatsap dan göndererek sürekli gitmenize gerek kalmadan her muhasebe işinizi halleder.
En azından ofisini bildiğiniz ,oda kaydından emin olduğunuz, sözleşme yaptığınız, yüzyüze görüştüğünüz kişiye vekalet verirsiniz verecekseniz de.
Ben de öyle düşünüyorum. Yüz yüze görüştüğüm ve resmiyetinden emin olduğum bir muhasebeci benim gibi bu konulara pek hakim olmayan girişimciler için daha sağlıklı. Teşekkürler.
 
Üyelik
23 Şub 2021
Mesajlar
13
Konum
İstanbul
Merhaba. Yardımınız için teşekkürler. İş yeri olarak kullanacağım oda için ayrı sözleşme yaptıktan sonra sadece o oda için stopaj ödeyeceğim değil mi? Bazı yerlerde her halükarda evin tamamı için stopaj ödersiniz vs gibi şeyler yazılmış.

Bunun dışında muhasebeci ne yapıyor ki gibi bir görüşüm yok. Sonuçta onlar da zaman ve emek harcıyor. Dediğiniz gibi uygun bir fiyat olabilir fakat ben çok düşük bir sermaye ile iş kurmaya çalışıyorum bu nedenle ilk başlarda giderlerimi minimumda tutmak zorundayım. Konuştuğum birkaç muhasebeci de bu konuda yardımcı olabileceklerini söylediler.
Merhabalar, stopaj sadece sizin kontratınızda görülen bedel üzerinden hesaplanır.
 

Benzer konular

Üst