İlk Defa Büro Açacak Bir SMMM Hk.

Üyelik
19 Haz 2023
Mesajlar
21
Konum
izmir
Merhaba.
İlk defa büro açacak bir SMMM’nin kendi defterini tutup beyannamelerini verebilmesi için ne yapması gerekir?

İyi günler
 
Merhaba.
İlk defa büro açacak bir SMMM’nin kendi defterini tutup beyannamelerini verebilmesi için ne yapması gerekir?

İyi günler
Merhaba, ben de şu anda bu işlemler ile uğraşıyorum. Vergi dairesinden açılışınızi yaptıktan sonra bağlı olduğunuz odaya (yoklama tutulduktan sonra gerekli evraklarla) müracaat edip calisanlar listesine kayıt oluyorsunuz. Akabinde odadan aldığınız belge ile Vergi dairesine müracaat edip şifrelerinizi alıyorsunuz. Sonrasında defter beyan sistemi uzerinden sanırım başvuru yapılıp defterinizi tutmaya başlayabilirsiniz. Bilgili meslektaslar belki daha net yanitlayacaktir, bu hafta süreci tecrübe edeceğim ben de. Buronuzun hayırlı olmasını dilerim.
 
Merhaba, ben de şu anda bu işlemler ile uğraşıyorum. Vergi dairesinden açılışınızi yaptıktan sonra bağlı olduğunuz odaya (yoklama tutulduktan sonra gerekli evraklarla) müracaat edip calisanlar listesine kayıt oluyorsunuz. Akabinde odadan aldığınız belge ile Vergi dairesine müracaat edip şifrelerinizi alıyorsunuz. Sonrasında defter beyan sistemi uzerinden sanırım başvuru yapılıp defterinizi tutmaya başlayabilirsiniz. Bilgili meslektaslar belki daha net yanitlayacaktir, bu hafta süreci tecrübe edeceğim ben de. Buronuzun hayırlı olmasını dilerim.
Cevabınız için teşekkür ederim. Normalde mükelleflerle e-birlikten sözleşme yapıp internet vergi dairesinde yeni e-beyanname aracılık ve sorumluluk sözleşmesi yapılıyor. Acaba kendi beyannamelerimizi vermek için böyle bir sözleşmeye gerek var mı?
Sizin de büronuz hayırlı olsun.
 
Cevabınız için teşekkür ederim. Normalde mükelleflerle e-birlikten sözleşme yapıp internet vergi dairesinde yeni e-beyanname aracılık ve sorumluluk sözleşmesi yapılıyor. Acaba kendi beyannamelerimizi vermek için böyle bir sözleşmeye gerek var mı?
Sizin de büronuz hayırlı olsun.
Teşekkür ederim. Yeni faaliyete başlayan meslektaşların benzer konularında, kendi kendine sözleşme girişi yapıp işlem yapanlar olduğunu okumuştum ancak saçma bence. Sanırım vergi dairesi doğru tanımlama yaparsa sözleşme girişi yapmadan kendi defterinizi tutup beyannamelerinizi verebilmenize olanak sağlanıyor. Ancak vergi dairesinin meslek mensubunun faaliyetini yanlış tanımlaması sebebiyle sanırım sorun yaşayan birileri de tecrübelerini paylaşmıştı forumda.
 
Cevabınız için teşekkür ederim. Normalde mükelleflerle e-birlikten sözleşme yapıp internet vergi dairesinde yeni e-beyanname aracılık ve sorumluluk sözleşmesi yapılıyor. Acaba kendi beyannamelerimizi vermek için böyle bir sözleşmeye gerek var mı?
Sizin de büronuz hayırlı olsun.
Merhaba
Kendi beyannamenizi vermeniz için kendinize sözleşme yapmanıza gerek yok, vergi dairesinden aldığınız şifreniz ile e-beyannameyi kullanacaksınız, benimde çok süreçler aklımda değil açıkcası,çalışanlar listesine kaydolacaksınız ve büro tescil için gelecekler, sözleşmelerinizi yapıp mükelleflerin beyannamelerini göndermeye başlarsınız, kendinize e-imza almayı unutmayın, defter beyana kaydolun.
 
Teşekkür ederim. Yeni faaliyete başlayan meslektaşların benzer konularında, kendi kendine sözleşme girişi yapıp işlem yapanlar olduğunu okumuştum ancak saçma bence. Sanırım vergi dairesi doğru tanımlama yaparsa sözleşme girişi yapmadan kendi defterinizi tutup beyannamelerinizi verebilmenize olanak sağlanıyor. Ancak vergi dairesinin meslek mensubunun faaliyetini yanlış tanımlaması sebebiyle sanırım sorun yaşayan birileri de tecrübelerini paylaşmıştı forumda.
Merhaba
Kendi beyannamenizi vermeniz için kendinize sözleşme yapmanıza gerek yok, vergi dairesinden aldığınız şifreniz ile e-beyannameyi kullanacaksınız, benimde çok süreçler aklımda değil açıkcası,çalışanlar listesine kaydolacaksınız ve büro tescil için gelecekler, sözleşmelerinizi yapıp mükelleflerin beyannamelerini göndermeye başlarsınız, kendinize e-imza almayı unutmayın, defter beyana kaydolun.
Bilgilendirme için sağolun. İyi çalışmalar.
 
Üst