İşe Başlama Bildirimi

Üyelik
19 Haz 2023
Mesajlar
19
Konum
İstanbul
Herkese kolay gelsin.
Mersis’den limited ve anonim şirketlerin kuruluşunu yapıldıktan sonra İnteraktif Vergi Dairesinden işe başlama bildirimi de yapmak lazım mı? Teşekkür ederim.
 
Gerek yok, kullanıcı kaydını açın şifre alın ardından e-tebligat, gerçek faydalanıcı formu, damga vergisi vs. bildirimlerini yapın.
 
Herkese kolay gelsin.
Mersis’den limited ve anonim şirketlerin kuruluşunu yapıldıktan sonra İnteraktif Vergi Dairesinden işe başlama bildirimi de yapmak lazım mı? Teşekkür ederim.
Ticaret odası online olarak bildirimde bulunuyor vergi dairesine siz interaktif şifresini oluşturun yeterli sonsasında sn. K.Ozan ın dediği gibi e tebligat gerçek faydalanıcı formu ve damga vergisi işlemleri ile devam edebilirsiniz

Kolay gelsin
 
Gerek yok, kullanıcı kaydını açın şifre alın ardından e-tebligat, gerçek faydalanıcı formu, damga vergisi vs. bildirimlerini yapın.
Ticaret odası online olarak bildirimde bulunuyor vergi dairesine siz interaktif şifresini oluşturun yeterli sonsasında sn. K.Ozan ın dediği gibi e tebligat gerçek faydalanıcı formu ve damga vergisi işlemleri ile devam edebilirsiniz

Kolay gelsin
Limited ve anonim şirketlerin kuruluşundan sonra tam olarak hangi bildirimlerin yapılması gerekiyor?
 
Kuruluş anına kadar ne yaptığınızı söylerseniz,bundan sonra ne yapmanız gerektiğini daha net söyleyebiliriz.
Mersis'ten kuruluş başvurusu (ana sözleşme, banka hesap işlemleri vb.) yapıldı ve gerekli evraklar (nüfus cüzdanı fotokopisi, vesikalık fotoğraf, ikametgâh ve kira kontratı) ile ticaret odasına müracaat edildi. Bundan sonraki aşamada e-tebligat, gerçek faydalanıcı formu gibi başka hangi bildirimlerin yapılması gerekiyor?
 
Firma tescil edildikten sonra;
* Firma yetkilisinin e-devlet şifresi ile interaktif vergi dairesinden kullanıcı kodu ve şifre alacaksınız
* E-birlik üzerinden smmm sözleşmesi düzenleyeceksiniz ve bu sözleşmeyi gib'e de kaydedeceksiniz.
* Firma vergi levhasını sorgulayacaksınız onaylanmışsa firmaya ileteceksiniz.
* Kira sözleşmesinin ve kendi sözleşmenizin (sözleşmelerin düzenlendiği tarihten itibaren 15 gün içinde) damga vergisi beyanlarını tahakkuk edeceksiniz.
* İşe başlama tarihinden itibaren 15 gün içinde e-tebligat başvurunuzu yapacaksınız
* İşe başlama tarihinden itibaren 30 gün içinde gerçek faydalanıcı girişini yapacaksınız.
* Şayet e-arşiv fatura düzenlenecekse Gib Portal üzerinden mi yoksa entegratör üzerinden mi düzenleneceğini konuşacaksınız.Gib Portal üzerinden düzenlenecekse e-arşiv fatura alanına girip kullanıcı bilgilerini tanımlayacaksınız.Eğer entegratör kullanılacaksa bir an evvel mali mühür talebinde bulunacak ve entegratör müracatını yapacaksınız.E-Fatura kullanması zorunlu sektörlerden biri ise işe başlama tarihinden itibaren başvuru ve kullanım için 4 aylık süreniz vardır.Bu süreye göre yine mali mühür vs işlemlerini halledeceksiniz.Şayet e-arşiv fatura sizin için yeterli ise ve bunun için Gib Portal kullanacaksanız mali mühür almak zorunda değilsiniz.Vergi dairesi şifreleriye gib portaldan fatura düzenlemesi yapabilirsiniz.
* Perakende sektöründeyseniz ve ökc kullanmak zorunda iseniz, işe başlama tarihinden itibaren 30 gün içinde cihazı alıp kullanmaya başlamalısınız.
Sigortalı personel çalıştırılacaksa ayrı prosedürler vardır.

Şİmdilik bu kadar detay verebilirim.Durumunuza uygun olarak hareket ediniz.
Bu yazdıklarım zorunlu işlemlerdir.Keyfiyete bağlı olarak Kep adresi vs'de alabilirsiniz.
 
Firma tescil edildikten sonra;
* Firma yetkilisinin e-devlet şifresi ile interaktif vergi dairesinden kullanıcı kodu ve şifre alacaksınız
* E-birlik üzerinden smmm sözleşmesi düzenleyeceksiniz ve bu sözleşmeyi gib'e de kaydedeceksiniz.
* Firma vergi levhasını sorgulayacaksınız onaylanmışsa firmaya ileteceksiniz.
* Kira sözleşmesinin ve kendi sözleşmenizin (sözleşmelerin düzenlendiği tarihten itibaren 15 gün içinde) damga vergisi beyanlarını tahakkuk edeceksiniz.
* İşe başlama tarihinden itibaren 15 gün içinde e-tebligat başvurunuzu yapacaksınız
* İşe başlama tarihinden itibaren 30 gün içinde gerçek faydalanıcı girişini yapacaksınız.
* Şayet e-arşiv fatura düzenlenecekse Gib Portal üzerinden mi yoksa entegratör üzerinden mi düzenleneceğini konuşacaksınız.Gib Portal üzerinden düzenlenecekse e-arşiv fatura alanına girip kullanıcı bilgilerini tanımlayacaksınız.Eğer entegratör kullanılacaksa bir an evvel mali mühür talebinde bulunacak ve entegratör müracatını yapacaksınız.E-Fatura kullanması zorunlu sektörlerden biri ise işe başlama tarihinden itibaren başvuru ve kullanım için 4 aylık süreniz vardır.Bu süreye göre yine mali mühür vs işlemlerini halledeceksiniz.Şayet e-arşiv fatura sizin için yeterli ise ve bunun için Gib Portal kullanacaksanız mali mühür almak zorunda değilsiniz.Vergi dairesi şifreleriye gib portaldan fatura düzenlemesi yapabilirsiniz.
* Perakende sektöründeyseniz ve ökc kullanmak zorunda iseniz, işe başlama tarihinden itibaren 30 gün içinde cihazı alıp kullanmaya başlamalısınız.
Sigortalı personel çalıştırılacaksa ayrı prosedürler vardır.

Şİmdilik bu kadar detay verebilirim.Durumunuza uygun olarak hareket ediniz.
Bu yazdıklarım zorunlu işlemlerdir.Keyfiyete bağlı olarak Kep adresi vs'de alabilirsiniz.
Yardımınız için teşekkür ederim.
 

Benzer konular

Üst