fonradar

İşletme Devri

fugenc

Tanınmış Üye
Üyelik
6 Tem 2005
Mesajlar
1,007
Konum
bursa
100% yabancı ortaklı bir limited şirket sene sonunda tasfiye olacak. Ancak tüm çalışanlar, müşteriler , işyeri ve içindeki mobilyalar vb yeni kurulan (aynı adreste) Türk ortaklı başka limited şirkete devrolacak. Bunun için 2 şirket aralarında bir İşletme Devri Sözleşmesi imzaladılar.
Sorum bu sözleşme tutarı ile ilgili olarak firmanın nasıl bir fatura evrak vb düzenlemesi gerektiği. Örneğin sabit kıymetler için ayrı mı ? Öyle ise kalan rakam için nasıl bir açıklama ile kesilir ve bu nasıl bir kazanç olarak kaydedilir? Bu faturaların kdv ve gelir vergisi açısından durumu ne olur?
 
Paranın tamamı şirket hesabına gelecek ise bedelin tamamı için fatura düzenlemek gerekir. Demirbaşların bedelini belirleyerek toplam bedel içinden bir pay verin ve faturasını kesin, diğer kalan kısmı için "Devir bedeli, hava parası" veya "Komisyon-Hizmet Bedeli" gibi bir açıklama ile fatura ederek kapatılır.
Ancak para elden alınacak ise, demirbaşlar için sembolik bir rakam fatura edilir, diğer bedel için de bir fatura kesmezsiniz. Genelde uygulamada bu şekilde yapıyorlar.
 
Üst