100% yabancı ortaklı bir limited şirket sene sonunda tasfiye olacak. Ancak tüm çalışanlar, müşteriler , işyeri ve içindeki mobilyalar vb yeni kurulan (aynı adreste) Türk ortaklı başka limited şirkete devrolacak. Bunun için 2 şirket aralarında bir İşletme Devri Sözleşmesi imzaladılar.
Sorum bu sözleşme tutarı ile ilgili olarak firmanın nasıl bir fatura evrak vb düzenlemesi gerektiği. Örneğin sabit kıymetler için ayrı mı ? Öyle ise kalan rakam için nasıl bir açıklama ile kesilir ve bu nasıl bir kazanç olarak kaydedilir? Bu faturaların kdv ve gelir vergisi açısından durumu ne olur?
Sorum bu sözleşme tutarı ile ilgili olarak firmanın nasıl bir fatura evrak vb düzenlemesi gerektiği. Örneğin sabit kıymetler için ayrı mı ? Öyle ise kalan rakam için nasıl bir açıklama ile kesilir ve bu nasıl bir kazanç olarak kaydedilir? Bu faturaların kdv ve gelir vergisi açısından durumu ne olur?